(Weer) vloeien na verwijderen Mirena..?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Anonima
Berichten van Anonima
Onderwerpen van Anonima
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

(Weer) vloeien na verwijderen Mirena..?

Bericht door Anonima » do 23 mei 2019 15:23

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me even netjes voorstellen.. Ik ben bijna 52 en al sinds mijn 43e aan het rommelen met mijn menstruatie. Onregelmatig, heftig, grote stolsels, etc. Reden waarom mijn huisarts me voorstelde op mijn 45e om van mijn koperspiraal over te gaan naar een Mirena. Dat zou me door de overgangsjaren heen helpen. De gynaecoloog, die 'm plaatste, was het er mee eens. Rond mijn 52e mocht ie eruit en want 'dan zou ik wel klaar zijn'.
Ik heb de Mirena jarenlang zonder veel problemen gedragen. Wel veel spotting in het begin, maar daarna heel weinig tot bijna niet ongesteld. Na een jaar of 5 toch wel weer wat ongesteld (uitgewerkt..?) maar uiteindelijk bleef mijn menstruatie weer helemaal weg. Dus dacht ik dat het nu wel tijd was om het ding eruit te laten halen.
Dat is nu > 2 maanden geleden. Een paar dagen na de verwijdering heb ik kort en licht gebloed (ontrekkingsbloeding), verder keurig droog gebleven. En ik dacht het dus inderdaad te hebben gehad. Maar nee.. Sinds een dag of 3 nu is het volledig feest, 'out of the blue'! Vreselijke krampen, alsof mijn baarmoeder binnenstebuiten wordt gekeerd. Heftig vloeien, eng grote stolsels. Ik ben er (letterlijk en figuurlijk) ziek van. Huisarts trok haar schouders op.. ik ben 'gewoon' ongesteld geworden en niemand kan zeggen hoe lang dat duurt en of dit dan echt de laatste keer is.. :x Ze kon alleen extra sterke Ibuprofen voorschrijven. En ik kon snel naar de supermarkt voor een voorraad super plus tampons en maandverband want meer dan inlegkruisjes had ik niet meer in huis.. :?
Ik zoek nu ondertussen naar ervaringen van dames die ook hun Mirena hebben laten verwijderen in hun overgangsjaren. Vooral positieve verhalen :lol: Wie heeft er ervaring? Heb jij toch nog gevloeid of was je inderdaad overal vanaf?

Anonima

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht