Gigantische bloedprop (stolsels)

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Loess
Berichten van Loess
Onderwerpen van Loess
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Gigantische bloedprop (stolsels)

Bericht door Loess » ma 29 apr 2019 16:32

hallo allemaal,

Na bijna een jaar geen menstruatie gehad te hebben is deze de laatste 3 maanden in alle hevigheid weer gekomen.
Veel gelezen hier dat geen tampon tegen bestand is.
Maar nu heb ik een gigantische bloedprop gehad.
Een lange dikke sliert zeg maar, donkerrood en veel grote als de klodders wat normaal meekomt.
Wie herkent dit?

Loes

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Gigantische bloedprop (stolsels)

Bericht door Jodejori » ma 29 apr 2019 18:52

Hoi Loes

ik herken dit van de beginperiode toen ik voor het eerst de menstruatie kreeg, ik was toen acht jaar en heb zeker enkele jaren zo heen gerommeld.
echt hele stukken kwamen er mee, het leek af en toe wel op lever.
Tijdens de overgang had ik wel vaak kleine stukjes en langere menstruaties. soms wel zeven weken aan een stuk.
Zijn je menstruaties ook langer of blijft dat wel een beetje hetzelfde, want dat zou natuurlijk helemaal vervelend zijn.
Ik heb hier wel veel gelezen van vrouwen die hetzelfde hebben gehad, zoek maar eens goed rond hier.
Heel veel sterkte met je heftige menstruaties ik hoop voor je dat er snel een eind aankomt.

groet, Rita

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Re: Gigantische bloedprop (stolsels)

Bericht door Lee64 » di 30 apr 2019 18:31

Hallo Loes

Ik herken het.
Het was in de tijd dat ik al in de overgang zat maar dat nog niet wist. In die tijd, ergens tussen mijn 40e en 47e (weet niet meer wanneer precies), ben ik ook eens een heel groot stolsel verloren. Ik weet nog dat ik schrok en dacht: verlies ik hier nou een embryo terwijl ik niet wist dat ik zwanger was??? (Ooit een miskraam gehad namelijk voor mijn 30e, toen ik overigens wel wist dat ik zwanger was)
Ik dat stolsel opgevangen en meegenomen naar de huisarts. (Nu denk ik waarom???) Maar goed, ik deed dat dus.
De (jonge) huisarts die zich ook afvroeg wat het was (kan je nagaan hoe weinig ze weten van de overgang), stuurde het op kweek, best bizar vind ik dat met de kennis die ik nu heb.
De uitslag: het hoorde gewoon bij mijn menstruatie.
Daarna nog vele wisselende menstruaties gehad: enorm veel, enorm weinig, lange menstruaties, korte menstruaties, lange tijd ertussen, kort op elkaar en met stolsels en zonder stolsels tot het uiteindelijk stopte. Want dat het ooit een keer stopt hoeft geen enkele vrouw twijfels over te hebben :D .
Maar net zoals we eerder niet wisten wanneer het zou beginnen, weten we ook niet wanneer het precies zal stoppen: dat is gewoon de natuur, maar daar staan we tegenwoordig best ver vanaf met ons allen.

Vr gr lee

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht