Meer vrouwen al jaren aan het 'klooien

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Meer vrouwen al jaren aan het 'klooien

Bericht door Mrsx » zo 17 mar 2019 08:22

Hallo dames

'Met de menstruaties? ik ben het soms ook wel eens zo zat. Vanaf mijn 42e ben ik al bezig met allerlei soorten menstruaties. Maar soms heb ik het idee dat ik wel een extra bonus krijg of zo..; de bonus ook vaak en veel maandverband. Eindelijk begon er vanaf dec/januari eens drie weken tussen te zitten, ik dacht mogelijk is het toch de periode dat er meer tijd begint tussen te zitten. Eind februari was ik een week ongesteld, toen weer een week niet, toen weer een week wel, en nu is het weer een week over en heb ik vanmorgen weer roze rommel. Ik weet dat het er bij hoort, dus we doen maar weer eens een maandverband in accepteren het, maar zat raak ik het wel...

Meer vrouwen met mij? die het maandverband zat zijn?

Mrsx

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Meer vrouwen al jaren aan het 'klooien

Bericht door Conny1966 » zo 17 mar 2019 08:43

Hoi Mrsx,

Ik " klooi" nog niet zolang met mijn menstruatie dan jij, maar ben het regelmatig wel beu.
Tot vorige jaar zomer werd ik nog vrij regelmatig ongesteld, toen was het ineens 3 maanden weg, en in die periode had ik ook niet zoveel lichamelijke en geestelijke klachten. Ik blij maar helaas werd ik weer ongesteld, en sindsdien is er geen peil meer op te trekken.
Soms veel bloedverlies, soms bijna niks, zomaar paar druppels, soms zit er een week tussen, soms 2, soms drie,
Over het verloop van de menstruatie zelf maak ik me geen zorgen, maar helaas heb ik sindsdien wel vaak weer giga klachten zowel lichamelijk als geestelijk, en als je denkt alle klachten al gehad te hebben komt er weer een nieuwe klacht bij. Ik heb nu alweer een week enorme jeuk aan mijn rug, soms ook ergens anders, maar vooral daar, en ook weer die enorme onrust erbij. Daar word ik dan weer wel moedeloos van.

Groetjes Conny

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » ma 18 mar 2019 07:15

Bedankt voor je reactie.

Soms heb je het er gewoon mee gehad met die gehele overgang. Gisteren kon ik mezelf even niet een duwtje geven wat ik zelf even nodig had. Inmiddels kan ik dat weer wel en vreet ik het maar gewoon maar meer op. Hopelijk komt er weer snel een einde aan... want ik heb het nu week wel, week niet, 6 dagen niet en nu weer wel en nu in eens zonder zere borsten...eerlijk gezegd ben ik daar nu niet eens rauwig om, want die heb ik bijna een dikke maand gehad en kon ik ook wel huilen ze zeer als ze deden. Ik houd het maar op hormonale opruiming...en echt meer dan de vlag uit als het in de ban kan het maandverband... maar volgens mijn moeder sta ik pas aan het begin :( bij haar duurde het tot haar 52-53 e, echt iets om naar uit te kijken... diepe zucht.

Mrsx

Jojochan
Berichten van Jojochan
Onderwerpen van Jojochan
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 34

Bericht door Jojochan » wo 20 mar 2019 11:38

Hallo dames

Ik kan (nog) niet echt meepraten over het rommelen. Ik ben tot december netjes ongesteld geworden en nu plotseling niks meer.

Maar wat betreft het maandverband zat zijn: ik kocht vorig jaar speciaal ondergoed met een ingebouwde absorberende laag. Dat vangt het bloed dus direct in het slipje op. 's Avonds uitspoelen en daarna nog normaal in de wasmachine wassen.
Ik kocht ze vooral om minder afval te produceren, maar nu vind ik het ook een verademing voor onzekere momenten. Ik weet niet wanneer en óf ik nog ga bloeden, maar bijvoorbeeld bij een lange treinreis is het erg prettig zo'n slipje te dragen "voor het geval dat". Zonder dat het oncomfortabel zit zoals maandverband (en zonder verspilling als je het maandverband weer eens leeg moeten wegwerpen).

Jojochan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht