Duur perimenopauze

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Janneke71
Berichten van Janneke71
Onderwerpen van Janneke71
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Duur perimenopauze

Bericht door Janneke71 » di 05 mar 2019 15:19

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik menstrueer onregelmatig vanaf medio 2010, dit jaar dus 9 jaar. De laatste paar keer zat er 10 maanden tussen de menstruaties. Hoe lang duurde bij jullie deze periode? De perimenopauze dus? Ik lees overal een paar jaar en uitzonderingen bevestigen de regel, maar straks 10 jaar vind ik laaaannnngggg.

Ik heb vrijwel geen lichamelijke klachten. Mentaal wel, ik kan een stuk minder handlen dan voorheen. Paar keer overspannen geweest met heftige paniekaanvallen.

Vind het interessant om te lezen over anderen. Niet dat het iets zegt. Maar het helpt...

Groetjes,
Janneke

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Duur perimenopauze

Bericht door Mrsx » di 05 mar 2019 15:39

Hallo

Dat vraag ik me dus ook af, er lijkt geen einde aan te komen.. ik begon op mijn 42e met deze fase en zit er tot op heden (ben nu 48) volop in, en ben al jaren aan het slapen met tampons en maandverband, de fabrikanten draaien er goed op....

Mrsx

Janneke71
Berichten van Janneke71
Menopauzejaar:

Bericht door Janneke71 » di 05 mar 2019 15:48

Oh dat is naar mrsx!

Ik heb al bijna 9 jaar steeds lichtere en kortere menstruaties. Met in het begin een paar maanden er tussen. En nu ben ik dus 1-2 x per jaar ongesteld.
Daar maak ik uit op dat het nu vast op het einde loopt.

Kan jij iets merken van een langere duur ertussen of dat het minder wordt?

Janneke

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 06 mar 2019 06:14

Hallo

Afgelopen maanden kwamen er iets langere periodes tussen in elk geval minstens drie weken, of soms wel eens langer. Dan duren de menstruaties ook wel 1,5 week minstens maar dat raakte ik gewend. Alleen zat er van nu precies een week tussen.. dus hopelijk komt deze menstruatie snel ten einde.
Qua hevig vloeien duren de dagen ervan nu iets korter... maar ik weet van mijn moeder dat het bij haar 10 jaar duurde, dan is hier voorlopig het einde nog niet inzicht...,. ik wacht het af.
Ooit had ik per ongeluk incontintentie maandverband gekocht en dat bevalt goed het is zachter en neemt meer op, dus we zijn vaste klant bij de drogist.. het is even niet anders.

Mrsx

Janneke71
Berichten van Janneke71
Menopauzejaar:

Bericht door Janneke71 » wo 06 mar 2019 23:10

Toi toi toi...

Janneke

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » do 07 mar 2019 19:10

Hoi

vlag het als het maandverband in de ban kan.... maar goed dan heb ik nog een dochter in huis .. dus helemaal in de ban kan het dan niet :D

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht