Spotting. Moet ik naar de huisarts?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mamavan2
Berichten van Mamavan2
Onderwerpen van Mamavan2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Spotting. Moet ik naar de huisarts?

Bericht door Mamavan2 » do 28 feb 2019 19:19

Dag Dames,

Hier even kort mijn verhaal en een vraag.

Eerst even de feiten. Ik ben nu 40 en een half :) Mijn moeder had haar laatste menstruatie al op haar 38e. De kans dat ik er op tijd mee stop is dus erg groot. Het afgelopen jaar is mijn menstruatie veranderd. Voorheen kon ik de klok erop gelijk zetten. Precies een cyclus van 28 dagen, jarenlang. Nu verloopt het allemaal anders. 24,25,27,22 dagen. Het kwam allemaal voorbij. Ook had ik ineens een paar dagen voor het zover was ineens bruinverlies. Tot zover kon ik het allemaal nog wel handelen ( in mijn achterhoofd weet ik best dat het waarschijnlijk de overgang is) Maar nu heb ik ineens op dag 14/15 wat bruin/rood achtig bloedverlies. Het is maar minimaal (bijna alleen bij afvegen)maar het is er toch. Dat duurt nu al zo'n 3 dagen. Moet ik er vanuit gaan dat dit gewoon weer de voorbode is voor een menstruatie die dan weer lekker op tijd is? Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Moet ik de huisarts raadplegen?

Toevallig heb ik in december het uitstrijkje gedaan (de thuistest die ik overigens iedereen kan aanraden), de uitslag was geen HPV en ik hoef pas over 10 jaar weer. In die richting hoef ik het denk ik dus ook niet te zoeken.

Wat zouden jullie doen? Zouden jullie de huisarts hiervoor raadplegen?

Greetje

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Spotting. Moet ik naar de huisarts?

Bericht door Mrsx » vr 01 mar 2019 06:40

Hallo

Misschien kan je iets met mijn stukje ooit gepost op deze site?
Menstruatie gekwakkel

ik heb wel alle varianten gehad... en tot op heden duurt het voort, behalve dat er nu soms langere tijd tussen zit...

Mrsx

Pascalle
Berichten van Pascalle
Onderwerpen van Pascalle
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Pascalle » di 23 apr 2019 13:28

Hallo dames

Ik zou zeker naar de huisarts gaan, hpv zegt nog niks over afwijkingen. Ook ik rommelde al.een hele tijd, incl tussentijdse bloedingen. Ik dacht ja hoor dat is de overgang. Bij toeval bij het maken van het uitstrijkje een flinke poliep ontdekt. Deze veroorzaakte het ' gerommel'. Veel vrouwen hebben hier last van en meestal is het ook niets ernstigs. Het kan je wel behoorlijk onzeker maken. Link dus niet alles aan de overgang ( mijn eiproductie is nog in volle gang, ben net 50) maar luister goed naar je lijf. En beter een keer te vaak naar de huisarts dan te weinig. Door een jaar maar te denken en niet te doen had ik veel.klachten kunnen voorkomen

Grtzz Pas

Bloempje42
Berichten van Bloempje42
Onderwerpen van Bloempje42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

bruine afscheiding heel ongerust.

Bericht door Bloempje42 » do 22 aug 2019 09:53

Hoi ik ben nieuw hier.

Ik ben Angela 52 jaar ( volgende maand 53).
ik werd 18 aug ongesteld. gewoon normaal volgens mijn gevoel. In de laatste week had ik waterige afscheiding met soms een plekje roze of beige.
Daarna een week niet ongesteld en ineens was het er weer. 6 dagen ongesteld geweest. 2 dagen niets meer gehad en ineens uit het niets helder rood bloed dat nu al 3 dagen volgt door zeer bruine afscheiding. Natuurlijk gaan googelen en daar word je niet vrolijk van je komt altijd uit op maar het kan ook!.... Heel ongerust vannacht niet kunnen slapen. soms heb ik ook wat steekjes of een verkramp gevoel in mijn vagina. Al twee dagen aan het tobben of ik naar de huisarts zou gaan. Vanmorgen toch gebeld en ik kan pas dinsdag terecht bij haar. We gaan achter 3 weken op vakantie en dacht wat als daar iets is, maar ik denk ook o als het maar niet zo is dat ik mijn vakantie mis, al gaat gezondheid voor maar toch. Soms denk ik ook zou ik een schimmelinfectie kunnen hebben? Ik ben echt ongerust en vraag me af of er nog iemand is die zo snel achter elkaar ongesteld is gewerden en ook bruinige afscheiding had.

Hoop op een reactie
Dank je Angela.

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » do 22 aug 2019 15:44

Angela,

om je gerust te stellen: lees maar eens mijn stukje menstruatiegekwakkel.... dan denk ik dat je veel er over kan lezen. Zelf heb ik al vanaf mijn 42 onregelmatige menstruaties...

Mrsx

Bloempje42
Berichten van Bloempje42
Onderwerpen van Bloempje42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Bloempje42 » za 24 aug 2019 11:45

Dank je Mrsx dat ga ik zeker doen ben zo ongerust dat ik er letterlijk niet meer van slaap.

Angela

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht