Anderhalf jaar later.

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Anderhalf jaar later.

Bericht door Jodejori » ma 25 feb 2019 13:39

Hoi

Na anderhalf jaar geen menstruatie te hebben gehad, kwam het afgelopen donderdag ineens weer.
achteraf gezien had ik ook wel kunnen weten, ik had al een paar dagen last van pijnlijke borsten, zeurend gevoel onder in de rug, en geen opvliegers meer.
vandaag de huisarts bezocht en deze heeft een uitstrijkje gemaakt en tevens een spiraaltje verwijderd, wat daar overigens al te lang zat.
morgen kan ik een afspraak maken bij de gynaecoloog voor een inwendige echo.
alhoewel hijzelf ook denkt dat het een verlate menstruatie is, en het spiraal ook weleens de boosdoener kan zijn, wilt mijn huisarts toch het zekere voor het onzekere.
nu lees ik wel van jaren terug dat het wel een s vaker gebeurd. maar zijn er ook nog vrouwen die hier pas geleden nog mee te maken hebben gehad? wat is er bij jullie uit de onderzoeken gekomen?

ik heb overigens geen last van ernstig bloedverlies met hele stukken zoals ik hier wel lees, het is gewoon een rustige menstruatie om het zo maar te noemen
ik hoor graag jullie ervaringen

groetjes rita

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Anderhalf jaar later.

Bericht door Madu » ma 25 feb 2019 13:47

Hoi Jodejori,

Bij mij na 1 jaar en daarna weer na 1 jaar. Ook nog eens exact op de datum af. Erg knap. Ik heb het niet laten onderzoeken omdat ik hier las dat het vaker voorkomt. Het voelde beide keren als een menstruatie met alle toeters en bellen. Dus ik dacht; als het voelt als een menstruatie dan is het vast een menstruatie. :) Zeker de eerste keer na een jaar vond ik vreselijk, vooral mentaal. Maar alles lijkt te wennen uiteindelijk.

Ik vermoed dat je je geen zorgen hoeft te maken eerlijk gezegd. Het voordeel van onderzoeken is dat je het zeker weet. Laat je het weten?

Succes,
Madu

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » ma 25 feb 2019 13:54

Hoi Madu

ja hoor ik laat het weten. morgen eerst de afspraak maken, ik heb ook geen flauw idee hoelang dat het duurt voor ik kan komen.

gr rita

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » wo 27 feb 2019 14:33

Hoi

Afspraak bij de gynaecoloog is gemaakt, 8 maart kan ik terecht voor de inwendige echo

Groet, Rita

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:

Bericht door Jodejori » vr 08 mar 2019 16:05

Net terug van de inwendige echo.
Eigenlijk had ik verwacht dat het wel goed zou zijn. Omdat het vloeien allang weer is gestopt.
Maar de wand blijkt dus toch verdikt te zijn.
Nu moet ik een water echo laten maken en er wordt iets gedaan met een rietje.
Best spannend allemaal.

Groet, Rita

Plaats reactie