Na precies 5 maanden heftige bloeding

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Na precies 5 maanden heftige bloeding

Bericht door Jet1965 » vr 08 feb 2019 23:47

Hallo allemaal

Ik val meteen maar met de deur in huis ik ben me een hoedje geschrokken.
Op de kop af 5 maanden niet ongesteld en bammm daar was de verrassing ,ik werd het maandag..
De 1e dag was het wel gelijk goed aan het bloeden en gisteren begon er een soort leegloop :S vanmorgen was het ook weer drama en vanmiddag kon ik de deur ecen uit voor een boodschap. Twee weken geleden een enorme ovulatie dus ik denk dat het inderdaad een soort opruiming is na 5 maanden geen menstruatie te hebben gehad.
Heeft iemand het ook zo of zo meegemaakt? Mijn borsten deden ook weer pijn vlak voor deze menstruatie terwijl ik ze al die tijd niet voelde.
Hoelang zal dit gaan duren? Ik voel me echt een beetje naar.hoort dit er allemaal bij zoveel bloedverlies?

Jet

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Na precies 5 maanden heftige bloeding

Bericht door SusanL » za 09 feb 2019 03:15

Dag Jet

Ik begrijp dat je je naar voelt en ik begrijp dat deze heftige menstruatie je overvallen heeft. Alle begrip dus.
Wat ik echter niet begrijp is je vraag : hoort dit er allemaal bij zoveel bloedverlies?
Daarover is toch ontzettend veel te lezen hier op de website en het forum?
Ja dus.... het hoort er allemaal bij. En bij 1 heftige bloeding is er ook echt geen vrouw overboord hoor.
Pas als als je veelvuldig zulke heftige bloedingen hebt als Dorothea en Jolanda hadden/hebben is het handig om je Hb te laten controleren.
Nu is er in feite niks aan de hand.

Susan

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » za 09 feb 2019 09:31

Echt meis..

het hoort er allemaal bij..snap wel dat je geruststelling zoekt tis niet fijn een bloedbad...grr ik weet er alles van ik ving de stolsels met mijn handen op...niet te.filmen...mijn hb was 3.2 maar ging maar door en door. Gelukkig dat de huisarts tijdens een consult met mijn zoon mij er zo geel uit zag zien ...waarna ik dus bloed geprikt heb..3.2 net geen transfusie omdat ik verders gezond was moest mijn lichaam het zelf opknappen...heb ook een periode gekend dat ik een half jaar ongesteld ben geweest met veel weinig en gruwelijk veel bloedverlies...uiteindelijk mocht mijn baarmoeder eruit...wat was dat een verlichting...sterkte

Troelaatje

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » za 09 feb 2019 09:39

Dank jullie wel voor de berichtjes.
Ik zoek inderdaad wat steun omdat ik het soms niet meer zo goed kan relativeren.
Denk je dat je er even af bent en dan komt het terug, 3x erger dan normaal :S
Troelaatje jouw verhaal is wel heftig zeg maar gelukkig ben je eraf nu.
Fijn weekend en bedankt voor het reageren.

Jet

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » za 09 feb 2019 10:58

Hallo

Het hoort erbij, ik heb periodes dat ik tijdens mijn werk super+ tampons en de zwaarste tenalady draag die er is... neem dan even een paar dagen even extra vitamines in, even goed voor jezelf zorgen deze dagen...Sterkte. Mijn huisarts vertelde me ooit dat ik als ik meer dan 2 weken zwaar vloeide ik even mijn hb moest laten controleren...maar meestal stopte het zware vloeien wel na een week...

Mrsx

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » za 09 feb 2019 22:43

Dank je mrsx.

Fijn om af en toe even te lezen hoe jullie het ervaren

Jet

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » zo 10 feb 2019 19:28

Soms is dat inderdaad fijn Jet,

Ik lees ook nog wel eens wat na. Ik ben nu al zes jaar bezig zo, en vraag me af wanneer het einde inzicht is, de maandverband fabrikant zal er toch veel aan verdienen.... we zullen het afwachten en mee maken....

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht