Heftige bloeding met stolsels

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Heftige bloeding met stolsels

Bericht door JolandeB » di 19 jun 2018 21:06

Goedenavond dames,

Ik hen afgelopen zaterdagochtend om 6 uur het zh bezocht omdat ik een hele erge menstruele bloeding had met enorme stolsels.
Ik heb via het zh tabletten gekregen tranexaminezuur deze tabletten hebben goed geholpen. Nu moest ik vandaag weer met de pil beginnen.
Ik heb nu steeds steken in mijn rechter onderbuik, maak mij ongerust omdat ik ook de ziekte van crohn heb. Nu heb ik geen verhoging of zo wat er wel moet zijn als het een opvlamming zou zijn.
Lijkt mij raar want ik heb al 17 jaar geen opvlamming gehad. Wie weet raad. Ben een beetje angstig.

Graag een reactie.

Groetjes Jolande

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Re: Heftige bloeding met stolsels

Bericht door JolandeB » wo 12 dec 2018 16:02

Hallo Dames,

Ik ben net weer terug van het zh na een spoedopname door een erge vaginale bloeding die niet stopte. Nu weer een kuur trenamexinezuur en een kuur provena. (Promulut). Ook extra onderzoeken gehad en nu afwachten tot de 20 ste december waar ik de uitslag krijg.

Groet Jolande

Klaver15
Berichten van Klaver15
Onderwerpen van Klaver15
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Klaver15 » do 13 dec 2018 21:00

Hoi Jolande,

Ik had precies hetzelfde afgelopen zomer, kreeg ook tranexaminezuur én primolut en dat hielp wel om de menstruatie te stoppen, maar de keer daarop was het weer drama. Uiteindelijk ben ik met spoed geholpen d.m.v. een novasure behandeling en sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest, ik voel me een ander mens, echt waar.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik nu ook volop met opvliegers te maken heb, dus of het stoppen nu te maken heeft met de overgang of de novasure, ik zou het niet weten, als het maar weg blijft! Hopelijk stopt het bij jou ook snel!

Klaver

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Bericht door JolandeB » wo 19 dec 2018 12:40

Hallo Dames,

Ook ik ben in de overgang en ben nu al 20.weken achter elkaar aan het vloeien. Extreme bloedingen met stolsels. Nu al voor de tweede keer per Ambulance naar het ZH gebracht. Nu heb ik een kuur Provera gekregen (10 dagen) en Tranexaminezuur tabletten 3x3 tabletten per dag. Het helpt niets lijkt het wel. Nu ondanks tabletten weer erg ongesteld met stolsels. Met de onderzoeken is niets gevonden, alleen was er een eicel in de eierstok blijven zitten en deze zou de oorzaak zijn van deze bloedingen. Zit nu weer op de ambulance te wachten voor weer een rit naar het zh. Waarom krijg je niet meer hulp van de artsen. novasure is mogelijk maar door mijn andere ziekte niet geoorloofd. Baarmoeder verwijdering wil de arts niet doen. (waarom weet ik niet). Ben afgelopen maandag 53 geworden, maar voel mij nu veel ouder door de extreme vermoeidheid. Wanneer houd deze grote ellende op.
Ik ben echt wanhopig.

Jolande

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Bericht door JolandeB » do 03 jan 2019 16:06

Hallo dames

Ik heb oudjaarsdag de eerste zoladex injectie gehad. Deze krijg ik een jaar lang. 7 februari wordt erbij mij een hysteroscopie gedaan, dit is een onderzoek van de baarmoeder met behulp van een camera.
Heb nu tot maandag 7 januari nog provera, dan zou ik een bloeding moeten krijgen, ook heb ik nog tranexaminezuur om te erge bloedingen te stoppen.
We wachten het maar af.

Jolande

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Claire » do 03 jan 2019 22:57

Hoi Jolande,

Ben zelf niet bekend met jouw klachten, maar ik wil je veel sterkte wensen.
Je hebt al een heel traject achter de rug zo te lezen.

Hopelijk krijg je nu gauw een oplossing.

Groetjes,
Claire

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Bericht door JolandeB » wo 09 jan 2019 16:14

Hou Dames,

Ik heb een kuur provera gehad waar ik afgelopen maandag mee moest stoppen. Normaal wordt je na 3 tot 7 dagen ongesteld. Nou ik niet. Het is weer bal hier. Weer erg hevig aan het vloeien. Gelijk de gyn gebeld en weer Tranexaminezuur gekregen voor een maand zelf en dan 9 tabletten per dag. Nu is het vloeien nog niet verminderd en raak ik in paniek. Ik heb nl een chronische bloedarmoede door mijn darmziekte. Normaal moet de Tranexaminezuur na 2 uur beginnen te werken zegt de bijsluiter maar kun je ook imuun voor dit spul worden?? De bloeding stopt nl niet maar wordt eerder erger als beter. Moet ik het nog even op zijn beloop laten of weer bellen met de gyn.

Groeten
Jolande

Klaver15
Berichten van Klaver15
Onderwerpen van Klaver15
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Klaver15 » vr 18 jan 2019 09:00

Hoi Jolande,

Bij mij hielp de tranexaminezuur de derde keer ook niet meer, vandaar de novasur. Sterkte met alle ellende en hopelijk stopt het snel.

Klaver

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Bericht door JolandeB » vr 18 jan 2019 14:19

Hallo Dames,

Gelukkig is de bloeding gestopt. Vanmorgen naar het zh geweest voor de pre operatieve screening.
Nu wordt ik 7 februari geholpen met een therapeutische hysteroscopie. En van de arts gehoord dat ze gelijk een Myosure behandeling gaan doen.

We wachten het maar rustig af wat er allemaal op me afkomt.

Wens alle dames heel veel sterkte.

Groetjes Jolande

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » zo 27 jan 2019 00:10

Hoi Jolande,

Dus toch een operatie gepland.

Hoe gaat het nu met je?

Groetjes,
Claire

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Bericht door JolandeB » zo 27 jan 2019 05:50

Hoi Claire en de andere dames,

Het gaat redelijk goed.
Gelukkig zijn de bloedingen nu eindeĺijk gestopt, moet nog wel iedere dag de tabletten slikken hoor. (Tranexaminezuur) 9 tabletten per dag.

Dinsdag krijg ik mijn tweede Zoladex injectie.
( tot nu toe geen bijwerkingen)

Kom nu weer een beetje op krachten.
En dan gaan we aftellen tot de operatie.
Ook al ben ik blij dat er wat aangedaan wordt,
toch ben ik ook wel een beetje angstig hoor.

Zal maar op de artsen vertrouwen. Ik wacht het af.

Ik houd julle op de hoogte, zal waarschijnlijk niet
gelijk de 8 ste feb zijn. Maar er komt een vervolg.

Groeten Jolande

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » zo 27 jan 2019 10:10

Hoi Jolanda,

Dank voor je update.

Fijn dat de bloedingen gestopt zijn en dat je daardoor aan kunt sterken.

Ik begrijp dat je de operatie spannend vind en ook dat het goed is dat je een oplosing wordt geboden. Veel sterkte de komende tijd en gedurende de operatie.

Groetjes,
Claire

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Bericht door JolandeB » do 07 feb 2019 19:31

Hoi Claire en de andere dames,

De operatie is achter de rug. Er is dus NIETS gevonden in mijn baarmoeder wat deze extreme bloedingen teweeg brengt. Nu tot 1 maar Tranexamine zuur blijven slikken.
Dan weer terug naar de gyn. Ze kunnen dus niet zeggen dat of dat is er aan de hand. Dus weer afwachtwn wat er gaat gebeuren. Of dat het een hormonale disbalans is.

De artsen weten het niet.

Jolande

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 62

Bericht door Dorothea » vr 08 feb 2019 09:39

Hallo Jolanda,

Hier een ervaringsdeskundige, snap niet dat de artsen het niet weten, het komt zeker door de hormonen.
Heb er ook erge last van de gehad, heb een nova sure behandeling gehad, heb een half jaar lucrin injectie's gehad, niets hielp, uiteindelijk toen mijn HB zo laag was, dat er gevaar dreigde hebben we besloten om de baarmoeder te verwijderen. Ik was toen 54 jaar, en ook al vanaf m'n 50ste zulke erge bloedingen. Ze proberen het te rekken met allerlei middeltjes, want als je die leeftijd bent, gaan ze ervan uit, dat je wel bijna in de menopauze zult komen, nu weet ik dat de aan loop naar de menopauze zeker 10 tot 15 jaar kan duren en dat de gemiddelde van 50 jaar bij lang niet iedereen op gaat.

Sterkte met alles,
Dorothea

JolandeB
Berichten van JolandeB
Onderwerpen van JolandeB
Menopauzejaar:

Bericht door JolandeB » vr 08 feb 2019 10:02

Hoi Dorothea,

Bedankt voor je reactie.

Gisteren vond de operatie plaats, dit naar aanleiding van echo onderzoek (inwendig). Daar hadden ze een vleesboom of een poliep op gezien, dat zou de oorzaak zijn van de heftige bloedingen. Ze zouden dus gisteren de myosure doen, zodat ze vleesbomen of poliepen er gelijk uit konden halen. Maar er zaten dus geen poliepen en geen vleesbomen en het baarmoederslijmvlies was niet dik genoeg om een myosure of novasure te doen. Nu dus gewoon afwachten tot 1 maart. Dan weer naar de gyn. Bij haar zal ik wel horen wat de verdere stappen zijn. Heb trouwens ook de zoladex injecties hierbij.
Het is nu echt bijkomen van de ruggenprik en de operatie die er ook wel in hakt.

Groeten Jolande

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » vr 08 feb 2019 11:43

Hoi Jolande,

Fijn dat er niets raars te vinden was, hoewel je nu geen verklaring hebt voor je klachten.
Het lijkt er dan toch op dat de hormonen debet zijn, zoals Dorothea zegt.

In ieder geval spoedig herstel gewenst.

Groetjes,
Claire

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht