Record?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Pubermoeder
Berichten van Pubermoeder
Onderwerpen van Pubermoeder
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Record?

Bericht door Pubermoeder » wo 05 dec 2018 13:15

Beste dames,

Ik word deze maand 57 jaar en ik ben nog steeds ongesteld. Ja, iedere maand. Zo langzamerhand krijg ik het idee dat het de rest van mijn leven gewoon door zal gaan. Enige variatie is er wel, zoveel qua tijd als qua bloedverlies, maar vrijwel iedere keer begint het gewoon netjes rond dag 30. Begin dit jaar bleef het ineens twee maanden weg, maar dat was blijkbaar een incident.

Het goede nieuws is dat mijn hart en botten voorlopig nog steeds goed beschermd worden. Het slechte nieuws is dat ik al 10 jaar een aantal atypische overgangsklachten heb en blijf houden, vooral rond de ongesteldheid; migraine, brandende tong, duizeligheid en klotsende oksels om niks. Ook ineens optredende onbegrijpelijke zenuwachtigheid. Opvliegers heb ik zelden. 's Nachts heb ik nergens last van. Dan slaap ik. Ik snap dat ik een raar geval ben.

Heb ik het record? Of zijn er dames die nog langer 'vruchtbaar' zijn of zijn gebleven? Ik ben benieuwd.

groeten,

Pubermoeder

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Record?

Bericht door Madu » wo 05 dec 2018 13:20

Hoi Pubermoeder,

Gemiddeld gezien is het aan de late kant lijkt mij. Ik heb ook wel gehoord dat er vrouwen zijn waarbij de menstruatie in 1 keer stopt. Dan nog ooit is 1 keer komt maar verder geen spottings en een ellenlang traject van heel veel, heel weinig en alles er tussenin menstruaties. Ik hoop dat dit voor jou dan ook op gaat. ;)

Sterkte iig,

Madu

Hajeetje
Berichten van Hajeetje
Onderwerpen van Hajeetje
Menopauzejaar:

Bericht door Hajeetje » wo 09 jan 2019 01:54

Hoi Pubermoeder,

Ik wordt over een paar maanden ook 57 en na 9 maanden lang niet meer ongesteld te zijn geweest, werd ik het opeens vanmorgen. Niet hevig maar wel vloeien. Snap er niets van. ik heb op 23 januari een afspraak met de gynaecoloog. Ben benieuwd, vind het maar raar. :S

Groetjes,
Hajeetje

Rainbowe
Berichten van Rainbowe
Onderwerpen van Rainbowe
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Rainbowe » za 12 jan 2019 15:06

Hallo dames

Ik ben 63 jaar en ben nog nooit langer dan 3 maanden zonder menstruatie geweest vanmorgen weer na 3 maanden weer volop de menstruatie gekregen word er echt doodziek van en denk dat ik het tot mijn dood gewoon hou veel overgangsverschijnselen en misselijkheid en wat betreft leeftijd mijn moeder was er met 45 jaar helemaal vanaf ben wel benieuwd of er vrouwen zijn die ook op deze leeftijd nog de menstruatie hebben.

Rainbowe

Hajeetje
Berichten van Hajeetje
Onderwerpen van Hajeetje
Menopauzejaar:

Bericht door Hajeetje » ma 18 feb 2019 19:27

Hoi dames,

Ben ondertussen dus naar de gynaecoloog geweest. Mijn baarmoeder is dubbel zo groot als een normale baarmoeder.Heb een biopsy gehad en gelukkig is alles goed. Zo lang ik er geen last van heb, doen ze niets. Als ik eventueel weer begin te vloeien zal ik toch een hysterectomie moeten hebben. Verder ben ik kilo's bijgekomen en voel ik met absoluut niet lekker met al dat gewicht. Ik moest van de dokter een afspraak maken met een diëtiste. Nou dat gaan we dan maar eens gezellig doen ;) Fijne week iedereen.

Hajeetje

Roos1964
Berichten van Roos1964
Onderwerpen van Roos1964
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Roos1964 » do 21 feb 2019 12:09

Hallo dames,

hier inmiddels 55 en gisteren maar weer een nieuwe verpakking tampons gehaald :cry:
Ik krijg er langzamerhand een punthoofd van. Nu is deze shift extra stevig met de nodige productie en bijbehorende rugklachten..
Het is ook wel ns langer weggeweest, in de orde van bijna een jaar. Dus tja.
Opvliegers overigens schijnen vooral te gaan komen na de laatste menstruatie. Dus als je nog lekker bezig bent met menstrueren zou ik niet meteen denken dat het de deur wel voorbij zal gaan, dat van die opvliegers..
succes maar weer! Gelukkig is het lekker buiten. Dat helpt.

Roos

Plaats reactie