Eisprong

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Shirley40
Berichten van Shirley40
Onderwerpen van Shirley40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Eisprong

Bericht door Shirley40 » za 22 sep 2018 14:41

Hallo dames

Ik ben nu net een paar maanden veertig en volgens mij dacht de natuur voor mijn veertigste verjaardag weet je wat we doen we gooien haar in de overgang althans dat denk ik. Nu is het zo dat ik voor mijn veertigste nog nooit mijn eisprong had gevoeld tot een maand geleden en deze maand weer.
Is er nog iemand die hier last van heeft?
En hoort dit inderdaad bij de overgang?
Nu heb ik mijn "eisprong" vier dagen geleden gehad en nu heb ik last sinds vanmiddag van een lichte bloeding.
Hoort dit er ook nog allemaal bij? :?:

Shirley

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Eisprong

Bericht door Diaantje » zo 23 sep 2018 13:05

Hoi Shirley,

Ik heb al last van een zeer pijnlijk eisprong sinds de geboorte van mijn oudste zoon, nu 16.
Sinds mijn hormonen aan rommelen zijn wordt de pijn steeds erger helaas.
Ik ben jaren geleden met deze klachten eens bij de gynaecoloog geweest (was toen nog niet aan het rommelen volgens mij). Helemaal onderzocht, ook inwendig. Helaas hoort het bij me, er is niets mis vanbinnen. Er zijn helaas vrouwen die deze klachten hebben.
Ik weet dat er veel vrouwen zijn die er tijdens de overgang last van krijgen, bij was het er dus al.
Die eisprong is bij mij zo pijnlijk dat lopen en staan echt niet grappig is, dit duurt van een uur tot een hele dag/nacht. Dan gaat het weer. Mijn darmen slaan dan ook ff op slot, het eindigt bijna altijd met heel veel winden laten :oops: Precies 14 dagen later word ik ongesteld.
Sterkte er mee, ik weet dat het zeer pijnlijk kan zijn.

Groetjes, Diana

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » zo 23 sep 2018 19:19

Hallo dames,

ja dat kan er allemaal bij horen...

Mrsx

Lientje22
Berichten van Lientje22
Onderwerpen van Lientje22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Lientje22 » ma 01 okt 2018 19:46

Beste Shirley,

Ik herken die pijnlijk eisprong . Heb dit ongeveer 4/ 5 jaar geleden gehad. Liep dan soms krom van de pijn. Nam die dagen dan ook een aantal keren een pijnstiller in. heb het denk ik 2 a 3 jaar gehad.
De laatste jaren voel ik geen eisprong meer. Wel heb ik nu rondom de eisprong extreem veel klachten. Ben er echt ziek van. Dagen van veel onrust en angst. Dan een dag erg moe, tot weinig in staat. Een dag huilen, grieperig en koortsig gevoel. Denk dat mijn lichaam heel veel moeite heeft of nog een eisprong wil maken. Is de tijd na de eisprong voorbij. Dan voel ik me weer wat beter en rustiger.

Groetjes Lientje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht