Is dit een spotting?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mtjong
Berichten van Mtjong
Onderwerpen van Mtjong
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Is dit een spotting?

Bericht door Mtjong » ma 17 sep 2018 17:29

Hoi allemaal,

Even een vraagje. ik ben 49 en ik kan er geen touw meer aan vastknopen aan die hele menstruatie. Verleden jaar oktober tot jan. geen menstruatie gehad. Toen weer een tijdje normaal. Toen weer een maand niet. Toen van de zomer 3x! om de 2 a 3 wkn.
De laatste keer heel weinig, terwijl ik toch altijd 2 dagen heftiger heb en daarna minder. En nu de laatste 2 weken dan weer een paar uur niks, dan weer slijmerige afscheiding, met wat rood, dan weer helder lichtrood, dan weer bruinig, dan weer niks....2 dagen niks, 2 dagen wel iets. Is dit nou spotting? Ik merk dat als ik hier last van heb ik ook gelijk weer opvliegers krijg. Ik loop van tampon, oh was toch niet nodig, naar ok wel weer. Vage pijn in mijn onderbuik af en toe. Heb het idee dat mn eierstokken ook mee doen, soms misselijk, dan weer niet, moe en dan weer volop energie.

Herkent iemand dit?
Is dit nou spotting en is dit dan zeg maar het laatste stukje? (ik hoop t want ik heb eigenlijk al alle fases gehad, ben eigenlijk al vanaf mn 42e op en af bezig met de premenopauze, hoe lang kun je er over doen? )

Groetjes, Mary

Kaatje44
Berichten van Kaatje44
Onderwerpen van Kaatje44
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Is dit een spotting?

Bericht door Kaatje44 » zo 18 nov 2018 09:16

Hej Mary
Ik ben 48 jaar en wat je schrijft is zo herkenbaar.
Heb precies hetzelfde. Er is geen touw aan vast te knopen. Om moedeloos van te worden. En helaas is er niemand die kan vertellen hoe lang die ellende duurt.
Ben heel blij met dit forum. Veel sterkte.
Kaatje

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Is dit een spotting?

Bericht door Mrsx » zo 18 nov 2018 19:38

Hallo dames

Ik las kort geleden een stukje op saarmagazin. Daar stond in dat als vrouwen een kraampakket krijgen ze ook een overgangspakket zouden moeten krijgen inclusief de enorme hoeveelheden maandverband. Inmiddels ben ik al 5.5-6 jaar heel vaak en veel aan het menstrueren, maandverband blijf ik maar kopen bij de drogist.. blijf dat ik niet de enige ben. Alleen bij is het tot op heden maar 1x langer weggeweest (8 hele weken) maar nog steeds nog altijd zoals ik in mijn stukje menstruatie gekwakkel ooit schreef.... ooit zullen die eitjes toch op zijn?

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht