Wanneer eisprong als menstruatie later komt/ overslaat?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Nic1973
Berichten van Nic1973
Onderwerpen van Nic1973
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Wanneer eisprong als menstruatie later komt/ overslaat?

Bericht door Nic1973 » wo 13 jun 2018 10:51

Hoi Allemaal,

ik ben nu 45 en al een paar jaar aan het rommelen. Ik gebruik geen pil of zo. Lange tijd had ik een kortere cyclus van 25 dgn of zo en soms 16 dgn en heel veel bloedverlies.
Nu heb ik de laatste maanden 30/31 dgn cyclus en al een keer 52 dgn gehad. Deze maand ben ik dus weer later, heb ook niet echt een eisprong gevoeld, alleen op dag 10 even links wat buikpijn.
Afgelopen week wel zeurend onderbuikpijn -huilerig- ik was even op oorlogspad- kreeg ook meer witte afscheiding; nu komt menstruatie dacht ik, alleen nee hoor. Alle symptomen van menstruatie , geen bloedverlies!....... Nu vroeg ik me af, als je menstruatie overslaat of weken later bent, heb je dan ook geen eisprong gehad? Ik weet door bloedprikken bij gyn dat mijn eicellen aardig op zijn, alleen progesteron/ oestrogeen was nog normaal??

Nic

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Re: Wanneer eisprong als menstruatie later komt/ overslaat?

Bericht door Lia » wo 13 jun 2018 12:32

Hallo Nic,

Zolang je nog geregeld menstrueert moet je er rekening mee houden dat je nog vruchtbaar kunt zijn en dus nog een eisprong kan hebben.
En bij een onregelmatige cyclus weet je niet meer wanneer die is.
Het is de periode waarin vrouwen vroeger nogal eens een met een 'nakomertje' werden verrast.

Lia

Nic1973
Berichten van Nic1973
Onderwerpen van Nic1973
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Re: Wanneer eisprong als menstruatie later komt/ overslaat?

Bericht door Nic1973 » wo 13 jun 2018 19:57

Oke, dat is onhandig......

Voorheen wist en voelde ik wanneer ik ongeveer een eisprong had, zag dan ook van die slijmdraden.
Deze cyclus niet iets pijnlijks gevoeld- geen slijmdraden en nu dus nog geen menstruatie.
Als ik wel duidelijk eisprong voel, heb ik wel redelijk normaal een menstruatie/ cyclus.
Deze variant van het niet weten en daardoor extra onzekerheid voelt totaal niet prettig!

Nic

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht