Hevig onttrekkingsbloeding na gebruik primolut

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
AnneB
Berichten van AnneB
Onderwerpen van AnneB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Hevig onttrekkingsbloeding na gebruik primolut

Bericht door AnneB » ma 14 mei 2018 20:25

Hallo dames,

na 6 maanden niet meer ongesteld te zijn geweest werd ik opeens weer ongesteld en hoe..vreselijk vloeien en na een maand had ik behoorlijk bloedarmoede, de huisarts stelde voor om voor 10 dagen primolut te nemen zodat het zou stoppen. Ik ben de 9de dag gestopt want ik werd met de dag depressiever en explosiever :evil: wat een uitwerking heeft dat spul zeg. De derde dag begon de onttrekkingsbloeding dat was dus gisteren, maar wat een buikpijn, ik kruip nog net niet over de grond. En vreselijk vloeien weer, mijn angst is dat het bloeden weer niet stopt maar de huisarts zei dat ik nog wat geduld moest hebben omdat het pas de tweede dag is en het vaker voorkomt dat het zo heftig is.

Mijn vraag is eigenlijk heeft er iemand ervaring met primolut waarbij het vloeien toch gestopt is na de onttrekkingbloeding?
Ik voel me zo onzeker erdoor, mijn dank alvast.

Anne

Katrin68
Berichten van Katrin68
Onderwerpen van Katrin68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Re: Hevig onttrekkingsbloeding na gebruik primolut

Bericht door Katrin68 » do 21 jun 2018 07:31

Dag Ann,

hoop dat het inmiddels beter met je gaat. Een jaar geleden heb ik ook een kuurtje primolut gehad.
Mijn menstruatie wilde niet stoppen en mijn huisarts schreef dit ook voor. Het was 1 keer en nooit meer.
De bloeding stopte na 2 dagen en de 10 dagen van de kuur ging het prima maar daarna begon de ellende.
Een hevige menstruatie van 8 dagen en dat was nog te doen maar ik voelde me zwaar depressief ben 2 kg aangekomen. alles lag overhoop.
Maar momenteel zit ik weer met hetzelfde probleem. Ik blijf maar bloed verliezen. Weet niet meer waar ik in mijn cyclus zit.
De gyn. heeft lucrin voorgeschreven maar ik ben hier een beetje huiverig voor.
Is er misschien iemand op het forum die ook steeds bloedverlies heeft gehad en wat je hier aan kunt doen.

Cornilla

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Kimberley » do 21 jun 2018 12:20

Hallo Cornilla

Adviseren over medicatie kan hier eigenlijk niet omdat wij geen artsen zijn met ons allen. Artsen zitten echter volgens mij veel te vaak met hormonen klaar: de pil, hst, primolut en ook lucrin is een hormoon preparaat. Op het forum is veel te lezen over hormonen en de ongein die gebruik ervan nogal eens oplevert.
Vandaar dat ik hier toch een alternatief wil noemen wat je met je arts zou kunnen bespreken: Tranexaminezuur. Geen hormoon en het kan wel helpen bij overvloedige menstruatie.
En onthou als jij geen hormonen wil gebruiken is dat aan jou. Een arts kan van alles willen maar daar hoef je niet in mee te gaan!

Groetjes Kimberley

Klaver15
Berichten van Klaver15
Onderwerpen van Klaver15
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Klaver15 » vr 03 aug 2018 16:33

Hallo dames

Ik maak iets soortgelijks mee, werd ook na zes maanden weer ongesteld en hevig! Wat een drama trouwens om je huisarts ervan te overtuigen dat het écht niet normaal is, pas na Hb controle, die flink gedaald was na deze ene ongesteldheid werd ik met spoed doorgestuurd naar een gynaecoloog. Die schreef meteen cyclokapron én primolut voor. Ze kon geen afwijkingen of oorzaken vinden voor het heftige bloedverlies, dus het werd op hormonale disbalans gegooid. De cyclokapron deed zn werk goed, menstruatie stopte en nu na de primolut is het weer begonnen. En helaas, weer zo heftig en flinke krampen erbij. Ik heb vanmorgen de poli gebeld, heb geen zin in weer een drama weekend, alles moeten afzeggen en alleen het toilet bezoeken. Ik heb weer cyclokapron gekregen en moet maandag bellen als het niet over gaat. En er staat ook nog een afspraak gepland waarin we het gaan hebben over hoe nu verder. Want dit ben ik toch zo zat. Ze stelde novasure voor, dus ik ben benieuwd ( en heb al wat gelezen) naar anderen hun ervaring.

Klaver

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Kimberley » vr 03 aug 2018 17:31

Raar zeg zowel cyclokapron als primolut ??

Cyclokapron is overigens hetzelfde als Tranexaminezuur wat ik ergens hierboven noem. In mijn optiek het minst schadelijke medicijn bij hevig bloedverlies. Grijpt niet hormonaal in maar vermindert wel het vloeien.

Groetjes Kimberley

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht