Langdurig bloedverlies

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Buddhi
Berichten van Buddhi
Onderwerpen van Buddhi
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Langdurig bloedverlies

Bericht door Buddhi » vr 04 mei 2018 19:29

Hallo

Ik heb het wel helemaal gehad. Ik heb nu sinds anderhalf jaar eigenlijk dagelijks bloedverlies... ben 55 jaar, nog af en toe ongesteld, net begonnen met opvliegers :lol:
Ben al aantal keren bij de gynaecoloog geweest. Er is één keer een poliep verwijderd maar verder is eigenlijk alles prima. Draag dus dag en nacht inlegkruisjes en als ik van huis ga tampons. Bij elke vrijpartij is het ook een bloederig gedoetje :roll:
Wie herkent dit en wat is er aan te doen? Hormonen slikken is om verschillende redenen geen optie voor mij.

Buddhi

Maaike1
Berichten van Maaike1
Onderwerpen van Maaike1
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Langdurig bloedverlies

Bericht door Maaike1 » wo 16 mei 2018 20:08

Hallo dames,

Wat een herkenbaarheid hier!
Ik heb nergens last van, geen opvliegers ed, maar waar ik wel erge last van heb is: langdurig bloedverlies.
Ik ben telkens 3-4 maanden vrij van menstruatie en elke keer denk ik: oh, nu ben ik er vast vanaf, maar ook nu begon het weer.
Ik ben het vreselijk erg!. Tampons worden mijn lijf uitgedrukt, moet na een uur verschonen anders ben ik met een mega tampon, zelfs doorgelekt.
's Nachts heb ik twee mega nachtverbanden in en dan nog moet ik me rond 2.00 in de nacht gaan douchen en verschonen.
Dit gaat nu al 23 dagen zo door!
Ik wordt er moedeloos van!
Mijn schoonmoeder roept altijd: je moet een jaar niet ongesteld zijn, dan ben je ervan af.
Was het maar zo'n feest.
Verder voel ik me wel goed, geen duizelingen, maar die afschuwelijke vloeiingen, met grote vlokken, bah!

Maaike

Neel59
Berichten van Neel59
Onderwerpen van Neel59
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Neel59 » di 22 mei 2018 07:57

Hallo dames

Het doet me goed te lezen dat ik niet de enige ben met landurig bloedverlies.
Ik ben 58 jaar en menstrueer al 3 weken. Ik hoop dat dit de laatste keer is.

Neel

AnneB
Berichten van AnneB
Onderwerpen van AnneB
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door AnneB » di 22 mei 2018 10:11

Hallo,

Nee je bent zeker de enige niet hoor, het duurde bij mij ook 4 weken ruim, maar ik heb wel een primolut-kuur van 10 dagen daarna gekregen, want het bleef maar doorlekken binnen een half uur met maandverband en super tampon en voelde me steeds slapper worden. Het is toen wel gelijk gestopt. maar de onttrekkingsbloeding was heel heftig en toen ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Sterkte dames
Anne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht