Tis wat die overgang

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Kerstkind
Berichten van Kerstkind
Onderwerpen van Kerstkind
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Tis wat die overgang

Bericht door Kerstkind » ma 30 apr 2018 19:58

Hallo allemaal.

Nou, ik heb net een afspraak gemaakt bij de huisarts want na drie weken ben ik het zo zat dat ongesteld zijn.
Eerst denk je nog, zal wel overgaan, maar gaat niet over dus dan maar huisarts bellen. Ik ben al ongeveer een jaar bezig met schommelen.
Ik ben er zelfs een half jaar vanaf geweest en wat was ik daar blij mee!! :D
Helaas krijg je het dan terug alsof het voor een half jaar opgespaard is geweest! Wat een ellende zeg.
Vooral de bloedingen 's nachts want dan ga je er op liggen. Je moet er dan wel uit en inderdaad zoals ik het al hier las op het forum, klonten, niet te zuinig. Ook op het werk aantal keren ziek gemeld want ga toch echt niet om het uur naar het toilet en het gevoel dat je doorlekt! Bah. Echter dit is de eerste keer dat het zolang duurt dus dan ga je je toch zorgen maken.
Ben duizelig, gevoelig borsten (net als je zwanger bent), vreetbuien, schoonmaakbuien (die zijn dan wel weer prettig :lol: ) en dan lees ik hier van alles dat ik al bijna spijt heb dat ik een afspraak heb gemaakt bij de "vrouwelijke" huisarts want die gaat me zeker vertellen, mevrouw (ook zo vervelend) u bent in de overgang! Ja, zou je denken? En nee ik hoef niks voor om het te stoppen want ook dat heb ik al eens gehad en daar krijg je ook weer last van.
Maar ga wel weer en zie wel voor mijn eigen gemoedsrust. Wil gewoon weer lekker kunnen zwemmen en op stap zonder die sores!
Collega kwam met de tip kraamverband te halen, als het te gek wordt ga ik dat maar doen, misschien kom ik dan beetje de nachten door.

Nee, dames, overgang is geen pretje kom liever in een volgend leven terug als man :lol: Es zien wat ze morgen gaat zeggen en zal ik dit melden op dit forum.

Groetjes van een 47 jarige kerstkind.

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Tis wat die overgang

Bericht door Mrsx » ma 30 apr 2018 21:20

Hoi kersrkind,

ik ben al 5 jaar aan het tobben..., kraamverband heb ik ook gebruikt :) ik gebruik nu always voor zwaar urine verlies in de zwaardere dagen.. (per ongeluk eens gekocht en het is duurder maar zo ontzettend fijner om te dragen) icm met een super + tampons op de dagen dat ik werk...Zelf ben ik het eens bijna 4 weken geweest en was het toen meer dan zat.. was het in eens gestopt... en ik herken het allemaal, incl. vreetbuien en schoonmaakbuien....

Sterkte in het geheel.. ik heb het geaccepteerd, maar leuk vind ik het niet.. even doorzetten denk ik dan en dan zijn de eitjes op :)

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht