Cyclus van 12 - 15 dagen

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Katrin68
Berichten van Katrin68
Onderwerpen van Katrin68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Cyclus van 12 - 15 dagen

Bericht door Katrin68 » za 21 nov 2015 19:02

Hallo dames,

Hier hetzelfde. Van een cyclus van 23 dagen heb ik nu al enige maanden een cyclus van 12 - 15 dagen met heel veel bloedverlies. Het enige positieve is dat de menstruatie nog maar 2 - 3 dagen is. De gynaecoloog wil nu de wand van mijn baarmoeder weghalen maar ik zie hier een beetje tegenop en vraag me ook af of dit helpt tegen een korte cyclus. Is er misschien iemand op het forum die deze ingreep heeft laten doen?

Cornilla

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Re: Cyclus van 12 - 15 dagen

Bericht door Babsi » zo 22 nov 2015 12:22

Hoi Cornilla,

Ik denk dat je de novasure behandeling bedoelt?
Ik heb deze behandeling gehad, het baarmoederslijmvlies wordt weggebrand.
Hierdoor verlies je heel weinig of helemaal geen bloed meer tijdens de menstruatie. Dus ook bij een korte cyclus heeft dit zeker voordelen.
Ik heb dit 6 jaar geleden laten doen. De eerste 4 jaar geen bloedverlies meer. Daarna tijdens de menstruatie een beetje bruine afscheiding, meer niet.

Groeten Babsi

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dorothea » zo 22 nov 2015 14:42

Hallo Cornilla.

Die behandeling helpt lang niet altijd hoor, ik heb het ook laten doen, vond het een kleine ingreep, dus je kunt het uiteraard proberen, maar bij mij hielp het niet, en kwam het heftige bloedverlies net zo hard weer terug.

Denk er dus goed over na.

Sterkte,
Dorothea.

Katrin68
Berichten van Katrin68
Onderwerpen van Katrin68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Katrin68 » vr 04 dec 2015 18:58

Dank je wel Dorothea voor je reactie.

Ik heb er vanaf gezien het was geen novasure behandeling maar de wand zou nog dieper worden weggehaald. Ik werd niet zo blij van alles wat ik op internet tegen kwam over de behandeling en ook al omdat ik wat nare ervaringen met onderzoeken heb gehad heb ik besloten ervan af te zien. Heb een tijdje hormooncrème gebruikt en ik krijg ook een vermoeden dat mijn klachten hiervan komen. Besloten om eens een tijdje het lichaam rust te geven en te zien wat er gebeurt.

Cornilla

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht