Menstruatie snel achter elkaar

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Essie75
Berichten van Essie75
Onderwerpen van Essie75
Menopauzejaar:
Leeftijd: 43

Menstruatie snel achter elkaar

Bericht door Essie75 » vr 09 mar 2018 11:58

Help!!!

Steeds vaker, gemiddeld 19 dagen er tussen, begin ik te menstrueren. Ik ben 42 jaar en vind het nogal een ding. Ik bedoel, die maandelijkse ellende is al een ding, laat staan steeds korter op elkaar. En nu begin ik steeds meer te denken dat de overgang zich begint aan te dienen....

Anderzijds hoor je natuurlijk ook veel andere oorzaken over bloedverlies buiten de maandelijkse cyclus, en dat baart me een beetje zorgen.

Is er iemand die me een beetje gerust kan stellen?!

Essie

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Menstruatie snel achter elkaar

Bericht door Kimberley » vr 09 mar 2018 19:52

Hallo Essie

Alle geruststelling die ik nodig had heb hier op de site gevonden. Gewoon door alles rustig te lezen. Er is hier zoveel informatie te vinden dat ik voortaan me zelf gerust kan stellen.
Hopelijk werkt dat voor jou ook. Bovendien is het heel normaal dat begin 40 je menstruatiepatroon begint te veranderen. Niks om je zorgen over te maken hoor.

Groetjes Kim

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Mrsx » za 10 mar 2018 18:50

Hoi Essie,

Ik begrijp dat je schrikt.... destijds schrok ik ook... mijn stukje over menstruatie gekwakkel kan je zo eens nalezen.... ik heb het echt zo jaren gehad.. nu ben ik 5 jaar verder.. en nu zit er wel eens 2 hele weken tussen of langer tussen .... heb zelf nog niet het idee dat het einde inzicht is.. wel heb ik het geaccepteerd en ik was ook 42 toen het begon.... en ik sla nog steeds volop maandverband en tampons in :)

Mrsx

Erin
Berichten van Erin
Onderwerpen van Erin
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Erin » di 12 jun 2018 17:46

Hallo

Ik ben begin april met de pil gestopt en ben nu 1x in de drie weken ongesteld, was eerst 1x in de maand. Wat ik wel een verademing vind is dat mijn menstruatie vele malen lichter is dan toen ik de pil nog gebruikte.
Ik liep nog net niet met incontinentieluiers maar het scheelde niet veel zoveel en ook hele grote stolsels. Ik heb er bloedarmoede door gekregen, wat nog niet helemaal weg is, maar ik ben op de goede weg :-).
Nu ben ik van dinsdag tot zaterdag licht ongesteld en mijn laatste menstruatie begon pas op woensdag. Langzaam aan ga ik denk ik toe naar steeds minder en korter ongesteld, maar mag ook wel, wordt eind dit jaar 50.
Wat ik hier allemaal op het forum heb gelezen is dat het met de menstruatie alle kanten op kan en dat het bij iedere vrouw weer net even anders is.
Houd moed, het is even doorbijten, maar vroeg of laat zijn we er allemaal een keertje doorheen.

Erin

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht