Bloed bij de urine

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Tanja46
Berichten van Tanja46
Onderwerpen van Tanja46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bloed bij de urine

Bericht door Tanja46 » vr 20 apr 2018 17:06

Hallo dames,

Sinds een hele tijd ben ik al aan het rommelen met de overgang. Het is een periode niet zo goed met mij gegaan. Ik ben een dierbaar iemand verloren en kwam tegelijk ook in de overgang. Ik wist niet wat er met me aan de hand was. Ik had de ene paniek aanval na de andere en ik kreeg klachten waar ik bang van werd. Na vele onderzoeken en psychische hulp ben ik er weer een beetje boven op. Ik heb er wel hypochonder aan over gehouden.

Iedere keer kom ik wel bij de dokter om iets. Nou had ik dus weer wat klachten en is mijn urine een paar keer onderzocht de laatste weken. Ze hebben steeds bloed in mijn urine gevonden. Maandag moet ik weer naar de dokter om mijn urine na te laten kijken en als er dan weer bloed in zit, moet ik naar de uroloog. Nou maak ik me weer vreselijke zorgen omdat ik bang ben dat ik blaas kanker zou kunnen hebben. Ik heb geen niersteen of blaasontsteking want dat is al na gekeken.

Nou wil het wel dat ik heel ongeregeld menstruatie heb. Soms wel meerdere keren in de maand. Het is dan heel erg weinig en ik ga maar niet in detail treden hoe ik het weet dat ik menstruatie heb. Het is in mijn ondergoed en bij het afvegen niet te zien. Ik heb het dus eigenlijk niet in de gaten. Zou het zo kunnen zijn, dat ik dus mijn menstruatie heb en dat het zo weinig is, maar dat ze het toch kunnen zien in de urine. Zijn er hier dames die ook eens een keer zoiets voor handen hebben gehad.

Tanja

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Bloed bij de urine

Bericht door Jet1965 » vr 20 apr 2018 21:19

Hai

Ja dat heb ik ook gehad ik had geen blaasontsteking en wel wat bloed in urine.
Ik was toen ook heel erg in paniek maar dat schijnt heel veel voor te komen. Mijn huisarts zei dat tegen mij

Groetjes Jet

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Onderwerpen van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » za 21 apr 2018 21:15

Hai Dames,

Dit heb ik 3 jaar geleden gehad steeds het idee van een blaasontsteking urine nagekeken op kweek gezet en konden niks vinden dan alleen elke keer bloed in mijn urine, wat ik dus zelf niet zag er werd wel elke keer gevraagd of ik menstrueerde maar dat was niet zo. Ik ben toen verwezen naar de uroloog heb een blaasonderzoek gehad en alles was prima in orde.
Ik heb ook geen idee of het bij de overgang hoort..
Maar als je het zelf niet vertrouwd dan toch door laten verwijzen naar de uroloog :-)

Groetjes Sandra

Tanja46
Berichten van Tanja46
Onderwerpen van Tanja46
Menopauzejaar:

Bericht door Tanja46 » ma 23 apr 2018 14:24

Hai dames,

Zaterdag met een paniekaanval bij de huisartsenpost geweest en daar is ook weer mijn urine na gekeken.
Wat was ik blij want er zat geen bloed bij de urine. Vandaag weer naar mijn eigen huisarts geweest en ja hoor weer bloed.
Ze hebben het op de kweek gezet en dondag krijg ik de uitslag.
Ik hou me dus maar aan jullie verhalen vast want anders word ik knetter gek.

Groet
Tanja

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » ma 23 apr 2018 21:59

Hai

Ik denk ik kijk even hoe het is gegaan vandaag.
Wat ontzettend naar voor je die paniekaanval.
Ik hoop dat je een btje afleiding vindt tot donderdag en laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

Groetjes Jet

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » di 24 apr 2018 11:29

Hoi Tanja,

Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken, bij de huisarts had ik bloed in mijn urine, bij de uroloog helemaal niks...dus ik twijfelde echt aan de huisarts testen. Probeer het aan de kant te zetten want ook stress slaat op je blaas :-(

Sterkte!

Groetjes Sandra

Tanja46
Berichten van Tanja46
Onderwerpen van Tanja46
Menopauzejaar:

Bericht door Tanja46 » wo 25 apr 2018 20:16

Hallo,

Ik heb vandaag al de uitslag gehad en het is geen blaasontsteking. Ik krijg een doorverwijzing naar de uroloog.
Ook ben ik bij crisis dienst binnen gekomen en sta ik op de wachtlijst voor opname.
Hieperdepiep voor de overgang!!

Tanja

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » do 26 apr 2018 07:29

Hai

Wat ontzettend naar voor je.
Gaan zij je daar helpen hoe bedoel je dat?
Ik wens je heel veel sterkte toe

Jet

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door SusanL » do 26 apr 2018 07:55

Tanja46 schreef:
wo 25 apr 2018 20:16
Ook ben ik bij crisis dienst binnen gekomen en sta ik op de wachtlijst voor opname.
Laat je toch geen psychische/psychiatrische stoornis aanpraten Tanja! Je bent gewoon in de overgang!
Geef die overgang niet uit handen! dat is het laatste wat ik er over zeg.

Susan

Sannie1412
Berichten van Sannie1412
Menopauzejaar:

Bericht door Sannie1412 » do 26 apr 2018 09:14

Hallo Tanja,

Wat Susan zegt heeft ze gelijk in laat je niks aanpraten dat je een psychische stoornis hebt!
Ook mij werd vorig jaar verteld dat ik in een depressie zat en moest ik maar naar een psycholoog ook nooit gedaan, en stress en moest maar vd arts aan de antidepressiva en heb ze uiteraard niet genomen, oxazepam heb ik wel gehad maar ook daarmee gestopt omdat ik daar nog moeier van werd, uiteindelijk bleek dat mijn hormonen aan het tobben waren en dat verklaarde alle lichamelijke en geestelijke klachten...ik loop nu bij de overgangspoli en overgangs gyn ze helpen me waar ze kunnen maar het allerbelangrijkste is ik word niet voor gek verklaard en ze weten waar ze over praten, en ook niet geheel onbelangrijk is ze luisteren naar me en dat geeft al heel veel voldoening, niet dat het mijn klachten wegneemt nee daar moeten we allemaal doorheen elke dag weer, maar een luisterend oor is ook belangrijk :-)
Ook ik tob al jaren met blaasontstekingen en 3 jaar geleden liep ik 2 maanden met een blaasontsteking de ene antibiotica na de andere en ze hielpen niet, tot er eindelijk 1 aansloeg.. dat het de overgang kon zijn wist ik niet en ook was er geen arts die zei, zou je in de overgang kunnen zijn omdat ik met veel meer klachten liep...nee want volgens de artsen ben je dan te jong en dat is al lang een taboe, tegenwoordig gaan vrouwen al vroeg in de overgang alleen niet alle artsen zijn daar verder in geschoold helaas, en wordt je in een hokje depressie geplaatst..dus meid laat je niks aanpraten en luister naar je eigen lichaam :-)

Groetjes Sandra

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » do 26 apr 2018 09:41

Hallo

Ik zie dat je Susan bijvalt Sandra, maar zelf schaar ik de overganspoli ook als 'je overgang uit handen geven' eerlijk gezegd. Ook daar gaat men met je overgang aan de haal en 'mag' je de overgang niet als gewone levensfase beleven. In tegendeel.....verschijnselen moeten weggemedicaliseerd worden door hormonen toe te voegen. Terwijl de overgang nou juist bedoeld is om te leren omgaan met minder hormonen!

We gaan van de vruchtbare fase naar de onvruchtbare fase immers. Wat denk je dat het verschil daar tussen is? Tussen die 2 fases in het lichaam van een vrouw? Juist een verschil in de hoeveelheid hormonen! Het lichaam maakt ze zelf steeds minder, dat is normaal.
Moet je ze dan van buiten toevoegen? Nee natuurlijk niet.
Het is geen ijzertekort of zo waar we het over hebben. Dat is abnormaal dus voeg je ijzer toe, in welke vorm dan ook.
Maar schommelende en afnemende hormoonspiegels, hoe verschrikkelijk dat soms ook voelt, zijn normaal en de bedoeling! Dat dat met een hoop geestelijke en lichamelijke verschijnselen gepaard gaat had ik ook liever niet gehad maar de afname van hormonen is wel normaal en toevoegen van hormonen tijdens je overgang is dat niet, je lichaam kan niet verder met de overgang dan, wat de zogenaamde deskundigen je ook op de mouw spelden en aanpraten. Ook daar is genoeg over te lezen hier , ervaringen van vrouwen die je voor zijn gegaan.
Doe er wat mee dames met die ervaringen!

Vr gr Lee

Tanja46
Berichten van Tanja46
Onderwerpen van Tanja46
Menopauzejaar:

Bericht door Tanja46 » za 12 mei 2018 12:15

Hallo allemaal,

Ik laat weer even wat van me horen.
Er is heel wat gebeurd de laatste tijd. Ik ben opgenomen geweest via de crissis dienst. Ik zat er helemaal doorheen. Ik verlangde zo naar rust dat ik niet meer thuis wilde zijn. Gek werd ik van het idee dat ze bloed in de urine hadden gevonden. Inmiddels ben ik na bijna twee weken thuis en heeft de rust me goed gedaan. Ook heb ik een blaasonderzoek gehad waar gelukkig niks uit kwam. Ik heb vaak menstruatie en dat heb ik zelf niet eens door (zo weinig is het gelukkig).

Tanja

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht