Late menopauze

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
ConnyJD
Berichten van ConnyJD
Onderwerpen van ConnyJD
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Late menopauze

Bericht door ConnyJD » wo 04 apr 2018 20:13

Goedendag,

Ik ben bijna 56 en heb nog elke maand een bloeding.
Tot voor kort had ik afgelopen jaar heftige maandelijkse menstruaties met PMS. Twee maanden geleden ben ik biologisch gaan eten en slik ik B12 en DIM. Dat heeft een aanzienlijke verbetering gebracht. Ik heb geen opvliegers of nachtelijk zweten. Ik heb geen schildklierprobleem, bloedwaarden zijn goed, ben niet Aziatisch en mijn gewicht is hooguit 5 kg teveel. Ik heb al gigantisch veel gelezen over de overgang, maar nergens over leeftijdsgenoten.

Zijn er meer vrouwen die net als ik heel laat in de overgang komen?

groet, Conny

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Late menopauze

Bericht door Luna66 » do 05 apr 2018 18:20

Hallo Conny

Ik lees dat je bijna 56 ben en nog steeds regelmatig menstrueer, ik ben ruim 52
Maar ook bij mij komt het nog steeds regelmatig op tijd met een verschil in een paar dagen.

Ook ik denk vaak van wanneer houd het eens op, maar als ik het van jou lees kan het dus nog lang duren.
Maar zoals je zegt lees je veel over de vroege overgang maar niet over een laten.
Wel moet ik zegen dat ik rond de eisprong buikpijn heb de laatste maanden wat ik nooit heb gehad.
Ik heb ook een grote vleesboom maar volgens de gynaecoloog heeft dat geen invloed op de menstruatie.

Ik hoop elke maand maar weer dat het de laatste is.
Heb jij verder geen geen overgangsklachten ?

Groetjes Luna

Roos1964
Berichten van Roos1964
Onderwerpen van Roos1964
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Roos1964 » zo 08 apr 2018 21:08

Hallo

Hier is net de 54 aangetikt. De menstruatie is nu 3 maanden uit beeld, dat was eerder wel vaker zo overigens. Maar ik denk nu echt dat het de laatste was. Inmiddels mag ik ook meedoen met opvliegers krijgen.. Ik hoopte de dans te ontspringen, maar het laatste ei en daarna de eerste opvlieger lijkt wel bij elkaar te horen cool

Roos

ConnyJD
Berichten van ConnyJD
Onderwerpen van ConnyJD
Menopauzejaar:

Bericht door ConnyJD » ma 23 apr 2018 19:32

Dankjewel voor jullie reacties,

Ondertussen heb ik ook andere vrouwen van mijn leeftijd gesproken die nog steeds hun maandelijkse bloeding hebben. En ik verbaas me over de behandelingen door bijv. gynaecologen. ik hoor van enkelen dat ze weer de pil moeten slikken. terwijl op onze leeftijd een teveel aan oestrogeen juist funest is en kankerverwekkend. op advies van een vriendin die Chinese natuurgeneeskunde heeft gestudeerd ben ik vitamine B12 combi 6000, met folium gaan slikken, en DIM supplement. En ik ben biologisch gaan eten. En potdorie...ik had drie weken geleden 'ongesteld' moeten worden, maar ik voel me heel prettig, en ben zelfs twee kilo kwijt en krijg mijn figuur weer terug. Ik heb het gevoel dat ik de natuur in mijn lijf weer terug heb.

groetjes, Conny

Pubermoeder
Berichten van Pubermoeder
Onderwerpen van Pubermoeder
Menopauzejaar:

Bericht door Pubermoeder » wo 25 apr 2018 12:31

Hallo Conny,

Hier nog een 56 jarige die nog steeds ongesteld wordt. Soms lijkt het te stoppen, zoals begin dit jaar. Drie maanden niks en nu weer 2 weken ongesteld.
Ik ervaar een keur aan klachten, ondanks extra B12 en D3. Zo langzamerhand laat ik alles maar over me heen komen. Je kunt er toch weinig aan doen en aan mijn huisarts heb ik ook weinig.
Het zal toch wel een keer ophouden, nietwaar?

groeten,
Pubermoeder

Ellenn64
Berichten van Ellenn64
Onderwerpen van Ellenn64
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Ellenn64 » zo 12 aug 2018 12:20

Hallo dames,

Ik ben 54 en ook (helaas) nog steeds de pineut. Bij mijn tante stopte het pas op haar 56e dus dus ik houd er maar rekening mee dat het nog wel effe kan duren. Wel al 5 jaar diverse klachten.

Gr.
Ellen

LadyB
Berichten van LadyB
Onderwerpen van LadyB
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door LadyB » za 18 aug 2018 14:16

Hai!

Ik ben 53 en heb nog maandelijks mijn menstruatie. Een paas keer duurde het een weekje, soms twee weken langer, maar ik houd het bij en t is echt nog elke 4 weken. Ik zit ook te wachten tot het stopt, maar wie weet duurt t nog even.
Op zich heb ik er niet teveel last van, de eerste dag wat zeurpijn in lage rug, maar dan neem ik een aleve feminax...weg pijn.

Ik heb veel meer last van andere klachten, zie mijn post bij innerlijke onrust.

Groetjes
Bianca

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Onderwerpen van Jikkemien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Jikkemien » vr 07 sep 2018 09:31

Hallo dames,

hier nog een late overgangster ;) Ik ben net 54 geworden en tot nu toe werd ik elke maand gewoon ongesteld. Wel erg ongeregeld. Dan na 26 dagen, dan na 22, dan weer 32 dagen. Ook werden de menstruaties langer. Tien, elf dagen waren geen uitzondering. Een keer heb ik overgeslagen, maar dat bleek door mijn schildklier te komen, ik ben schildklier patiënt (ziekte van Hashimoto en mijn schildklier is op een klein stukje na verwijderd). Ik stond te hoog ingesteld met de medicatie. Dit werd aangepast en binnen een paar dagen was ik weer ongesteld.
De afgelopen weken werd ik ineens overvallen door heel heftige opvliegers. De week dat ik ongesteld moest worden verloor ik maar twee druppels, meer was het niet en voelde ik mij heel erg beroerd. Het leken schildklier klachten, maar na geprikt te hebben bleek, dat mijn waarden perfect zijn.
Nu ligt het dus echt aan de overgang. Ik denk dat ik kan spreken van spotting en niet een echt menstruatie.
Ik krijg vit B12 injecties, slik foliumzuur, ijzer en D3 in verband met tekorten.
Ik ben heel benieuwd, of nu voor mij ook eindelijk de menstruatie gaat stoppen.

Allemaal heel veel sterkte!
Monique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht