Eerste keer spotting, herkent iemand het?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Sophietje
Berichten van Sophietje
Onderwerpen van Sophietje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Eerste keer spotting, herkent iemand het?

Bericht door Sophietje » vr 03 nov 2017 12:43

Hallo,

Eind volgende week heb ik een afspraak met de gyn want ik ben 42 en heb voor het eerst een verandering in mijn menstruatiepatroon gemerkt. Volgens de zelftest op deze site zou dit wel is kunnen te maken hebben met het begin van de overgang.
Maar ik ben echt doodsbang want ik ben zo dom geweest om even te gaan googelen op mijn symptomen... . :-(

Dus ik beschrijf het even en misschien herkent iemand het?

Ik ben tot hiertoe altijd heel regelmatig geweest. Wel hevige bloedingen met veel stolsels de eerste 2 dagen.
Alleen de laatste keer was het anders. Mijn menstruatie kwam rond de verwachte periode op gang maar langzamer. Ook had ik achteraf bekeken minder bloedverlies dan voorheen en is het ook vroeger gestopt.

Zo'n 3 dagen na die stop, had ik gemeenschap met mijn man. Daags nadien merkte ik een rozige, ietwat waterige afscheiding. Maar alleen maar op het toiletpapier. Ook had ik een beetje het gevoel van een blaasontsteking dus ik heb me even zitten afvragen of dat bloed vaginaal was dan niet in de urine zat. Het bleek het eerste te zijn.
Ondertussen zijn we een week verder heb ik zo'n beetje alle variaties in kleur gehad. Rozig, gelig, oranje achtig met af en toe wat stukjes heel donker gestold bloed en stukjes (dit is heel raar, heb ik nog nooit gehad!) die lijken op kleine witte velletjes (nee, het is geen schimmelinfectie, dat heb ik ooit gehad en zag er anders uit). Ook heb ik een beetje een drukkend gevoel in mijn onderbuik. Als je gaat googelen op deze symptomen, kom je bij de meest nare dingen uit dus ik ben echt enorm benauwd... . :-(

Sophie

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Eerste keer spotting, herkent iemand het?

Bericht door Mrsx » vr 03 nov 2017 14:39

Hallo

Heb ik allemaal gehad en nog steeds heb ik allerlei varianten.... (lees mijn stukje maar eens over menstruaties gekwakkel) ik heb lange menstruaties gehad van 2-3 weken (of langer) kort op elkaar, spotting tussendoor... ook een keer gehad 2 dagen na mijn menstruatie vol opgesteld geworden.,.. ik met spoed naar de huisarts, gewoon de overgang mevrouw, bekeek de boel van binnen (ziet er goed uit) en ik kon weer gaan,.. ik begon ook met 42 en zit er tot op heden (ben nu 46.5) volop en nog steeds in....dus ik herken het helemaal, begin van de overgang...

Mrsx

Sophietje
Berichten van Sophietje
Onderwerpen van Sophietje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Bericht door Sophietje » vr 03 nov 2017 17:37

Hallo Mrsx

Oh, dank je voor je reactie! Dat stelt me toch echt wat gerust. Als het dit 'maar' is heb ik er echt wel vrede mee hoor. Het verbaast me gewoon dat het - naar mijn gevoel - zo plots is. Ik dacht altijd dat die veranderingen in menstruatie geleidelijker aan zouden verlopen. Dat het bv geleidelijk aan minder zou worden of dat de periodes ertussen stilaan zouden beginnen verschillen. Mijn cyclus is echter nog steeds hetzelfde. Alleen was die laatste menstruatie plots anders. En ja, het moet natuurlijk ergens beginnen. Daar hou ik me nu ook aan vast: dit is niet alleen een tussentijdse bloeding/spotting, ook m'n laatste menstruatie verliep iets anders. Niet echt veel maar toch in die mate dat ik het opmerkte... .
Ik heb je stukje gelezen, je lijkt me er ondanks al toch ontspannen mee om te gaan.
Ik hoop dat ik dat ook ga kunnen en ik denk dat we elkaar hier nog wel zullen tegenkomen. :-)

Sophie

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » vr 03 nov 2017 21:02

Nu wel Sophie,

In het begin ben ik toch een paar keer bij de huisarts gaan buurten omdat het me ook zo overviel.. net als bij jouw... het overvalt je... nu een paar jaar later denk ik: tja je kan toch moeilijk op je 50e nog kindjes baren.. maar het gaat op een of andere manier in horten en stoten en allerlei varianten.... ergens went het nooit helemaal...hormonale opruiming noemen ze het.. nu leuk is anders...maar ergens blijkbaar voor nodig..

Mrsx

Anjanel
Berichten van Anjanel
Onderwerpen van Anjanel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Anjanel » do 23 nov 2017 17:11

Hoi Sophie,

ik las je berichtje over spotting.
Ik heb dat gisteren voor het eerst gehad en schrok me kapot.
Ik was net vijf dagen niet meer ongesteld en kreeg het.
Het was maar een beetje, na het afvegen. En vanmorgen ook nog iets. Ik ben heel onregelmatig ongesteld, soms 1 keer in de zes week, dan weer om de twee. En duidelijk in de overgang. Een vriendin zei dat het erbij hoort maar ik maak me dan toch zorgen.
Nou denk ik ook gelijk het ergste :roll: maar is dit nu echt normaal? En hoef ik me geen zorgen maken?
Ik wil in de december maand eigenlijk niet naar de huisarts, schijterd die ik ben.

Anjanel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht