Hoeveel bloedverlies is "normaal"?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Shania
Berichten van Shania
Onderwerpen van Shania
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 49

Hoeveel bloedverlies is "normaal"?

Bericht door Shania »

Beste dames,

Zo langzamerhand begin in nu toch echt wel bang te worden. Ik ben inmiddels zo zwak en zie bleek van al dat bloedverlies. Ik heb geen graadmeter dus vraag ik het aan jullie: Wanneer moet ik naar een gynaecoloog voor het aanhoudende vele bloed verlies? De vorige keer was ik 19 dagen ongesteld. ( leuk, op vakantie!) Nu de twaalfde dag en het blijft met bakken stromen! Helder rood. Ik weet me geen raad meer. Heb ooit een poliep onder narcose laten verwijderen door de enorme wee-pijn die ik destijds had. De pijn is nu wel te doen, maar is het nou echt normaal dat ik zoveel bloed verlies? Ik merk het nu aan mijn lichaam.
Help alsjeblieft, ik kan van zorgen niet meer slapen en weet me geen raad meer! Voorde rest uiteraard alle hormoon-klachten, maar die nu even terzijde.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Een wanhopige Shania.

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Hoeveel bloedverlies is "normaal"?

Bericht door Mrsx »

Hallo

Als je het niet fijn vind of niet vertrouwt zou ik langs de huisarts gaan... ik ben wel eens 3.5 week ongesteld geweest maar vond het te doen, wat voor de een veel is is voor de ander weinig.. niemand kan in jouw schoenen staan...Heb het er wel eens met de huisarts overgehad en 10 dagen extreem veel vloeien is niet goed, dan zou hij er wat voor geven...

Per periode is het bij mij verschillend.. meestal heb ik 2-4 leegloop dagen, dagen dat ik met een superplus tampon en kraamverband inloop en daar ook wel moe van raak, ik slik dan aanvullend multivitaminen en een eet veel groente en fruit....

Wat ik je kan aanraden is floradix (gewoon te halen bij de drogist) is wat duur maar geeft je lichaam een boost...

En anders gewoon een naar de huisarts gaan..en even heel goed om jezelf nu gaan denken.

Mrsx
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht