Onzeker over afscheiding

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Aaltje
Berichten van Aaltje
Onderwerpen van Aaltje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Onzeker over afscheiding

Bericht door Aaltje » ma 16 okt 2017 22:51

Hallo dames,

In januari van dit jaar verloor ik spontaan, na 15 maanden, mijn Mirena-spiraal. Naast dat mijn hormonen en lijf volledig uit balans raakten daardoor, heb ik daarna nog 2-3 een zeer heftige menstruatie gehad (dat was ook de reden voor de plaatsing van het spiraal). Daarna werden mijn menstruaties minder heftig, zonder stolsels, maar nog wel regelmatig. Nu ben ik afgelopen vrijdag weer ongesteld geworden, maar het blijft bij wat bruinige afscheiding. Is dit toch een teken dat mijn overgang aan het doorzetten is, of moet ik me zorgen maken?

Alie

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Onzeker over afscheiding

Bericht door Mrsx » di 17 okt 2017 08:20

Hoi Alie

het kan het begin zijn van een menstruatie of een hele lichte menstruatie...het is een stukje perimenopauze, ik ben sinds mijn 42e aan de kwakkel ermee (lees mijn stukje menstruatiegekwakkel maar eens).. en ik 'tob' nog steeds voor met allerlei soorten en varianten van menstruaties.. het hoort gewoon bij de overgang.... leuk is het niet, erbij horen doet het wel....

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht