Ben er klaar mee.

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
MamaBri
Berichten van MamaBri
Onderwerpen van MamaBri
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 42

Ben er klaar mee.

Bericht door MamaBri » di 26 sep 2017 14:32

Hoi. Zal even kort vertellen over mijzelf.

Getrouwde moeder van zonen van 16-13 en 5 jaar.
Sinds mijn 38e ben ik " van de leg". Dan weer om de 2 weken menstruatie, dan zit er 6/7 weken tussen. Medicatie om te resetten gehad en 3 maanden de pil. Daarna werd het niet beter, het hoorde bij me dacht ik. Maar sinds een half jaar ( ben vorige maand 40 geworden) is het doffe ellende. Menstruatie duurt zo'n 14/15 dagen dan 2 weken niets en dan weer een week wel. Gister stopte mijn menstruatie na 15 lange dagen maar vandaag alweer menstruatie gestart. Ook vorige maand reset medicatie en met de pil gestart.Ben moe, verdrietig, heb veel pijn klachten enz.
De huisarts pfff snapt het probleem niet zo. Heb met vuist op tafel geslagen en verwijzing gyn gekregen uiteindelijk. 5 oktober erheen. Ook mocht ik bloed prikken, uitslag volgt.

MamaBri

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Ben er klaar mee.

Bericht door Mrsx » di 26 sep 2017 17:48

Hallo

Ik heb hetzelfde al vanaf mijn 42e, ben er ook klaar mee, maar onderga het maar gewoon met ups en downs...(ben nu bijna 47) mijn moeder had het net zo.. het is compleet herkenbaar wat je ondergaat. Heb ook al een keer 3.5 week gevloeid... spotting gehad en weet ik het al niet meer.... alle soorten en varianten (ook alle soorten maandverband en tampons trouwens)... als ik het even niet kan relativeren bel ik mijn moeder.. bij haar was het een 10 jaren plan... ook al vind ik er geen zak aan (grofweg gezegd) toch heb ik idee dat mijn lijf een soort van hormonale opruiming aan het houden is..
ooit zijn mijn eitjes op....(ook die resetpil trouwens, werkte ook voor geen meter) mijn stukje menstruatiegekwakkel is inmiddels gedateerd... maar daarin zal je veel herkenning vinden... en voorlopig tob ik nog even voort, als het maandverband de deur uit kan, is het feest hier thuis , alhoewel ik het wel kan blijven halen want ik heb een puberdochter...

Mrsx

MamaBri
Berichten van MamaBri
Onderwerpen van MamaBri
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 42

Bericht door MamaBri » wo 27 sep 2017 08:08

Hallo

Als het de overgang is dan is dat zo idd, maar zelfs dat bevestigd de huisarts niet, simpel omdat ik te jong ben. Als ik opper er zijn veel jonge vrouwen in vroege overgang, antwoord je moeder had dat niet dus zal wel niet.
Ik heb zoveel buikpijn. Echt flink eind een bevalling in zo voelt het. Dus hoop wel op iets meer info van gyn waar ik wat mee kan en in ieder geval iets tegen de pijn.

MamaBri

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 27 sep 2017 10:02

Hallo,

wat vervelend die buikpijn....hopelijk vind je snel het antwoord bij de gyn (en is het idd de overgang)...sterkte

Mrsx

Sandra72
Berichten van Sandra72
Onderwerpen van Sandra72
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Sandra72 » do 28 sep 2017 14:42

Hi MamaBri,

Oh, wat vervelend van die heftige buikpijn, inderdaad! Maar verder erg herkenbaar, jullie verhalen. Begon bij mij ook rond 42, en het einde zal nog even op zich laten wachten... Cyclus alle kanten op - een en al ellende...

Goed dat je hebt doorgezet met je arts. Sommigen kunnen niet zo goed voorbij statistieken kijken, erg onbehulpzaam... Ik moest even zoeken tot ik een dokter vond die me serieus neemt, maar nu ik haar heb gevonden, is het een verademing. Hoop eerlijk gezegd zelf niet op een 10-jarenplan, maar vind het wel een mooie manier om er zo naar te kijken dat dit een interne opruiming is. Dat idee geeft me eigenlijk wel een beetje lucht/rust en helpt weer stukje bij het accepteren... Bedankt voor het delen, dames! En veel sterkte bij de gyn, MamaBri! Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt...

Sandra

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » do 28 sep 2017 15:36

Sandra,

Ik ben nu al bijna 5 jaar bezig.. maar het is stiekem ook wel fijn dat we niet de enige zijn :),
leuk is het niet... blijkbaar nodig wel...

Mrsx

Sandra72
Berichten van Sandra72
Onderwerpen van Sandra72
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Sandra72 » do 28 sep 2017 18:09

Hi Mrsx

Oef, ja, daar was ik al bang voor... Maar idd, wel heel fijn dat er hier zo'n community is van mensen die het begrijpen :) Dat helpt al een heel stuk!

Sandra

Moederloos
Berichten van Moederloos
Onderwerpen van Moederloos
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Moederloos » ma 16 okt 2017 12:37

Hallo dames,

hier ook zwaar aan het sukkelen. ben vanaf juli eigenlijk constant ongesteld of er komt oude troep uit. (sorry vies maar het is niet anders) ik heb van die pilletjes gehad om het te stoppen... werkte prima ....pillen op en daar begon het weer. prikpil laten zetten omdat die "vroeger"prima werkte ..... doet het dus ook niet meer. ik ben vanaf de prik gewoon of ongesteld of ik heb doorbraakbloedingen/spotting. Word er best wel onzeker van maar goed.
Gelukkig is dit forum er zodat ik kan zien dat ik dus niet de enige ben. maar vervelend vind ik het wel.
Ik vind dat hele gedoe maar lang duren allemaal. ben al aan het sukkelen vanaf eind 30 en nu ik 46 ben vind ik het wel prima.
Het mag van mijn nu wel stoppen die hele pre overgang hahaha

Moederloos

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht