Na 11 mnd niets toch weer menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Na 11 mnd niets toch weer menstruatie

Bericht door Madu » do 03 aug 2017 10:21

Beste allemaal,

De titel zegt het al. 11 maanden helemaal niets, geen spotting of drupje te bekennen. Ik wilde de vlag uitgooien na een jaar. Toch een mijlpaal hoewel het niets hoeft te zeggen over de klachten natuurlijk.

Toch leek het de laatste 2 maanden langzaam wat beter te gaan. De laatste paar weken zeker. Ik sliep beter (slik wel AD nu) en ik had meer betere dagen.

Ik had al een paar dagen gevoelige borsten, buikpijn enz. Gisteren was het niet te harden, maar dit had ik wel vaker zonder menstruatie dus nog niets aan de hand. Tot gistermiddag. Eerst nog bruin geneuzel maar wel al veel meer dan in 1,5 jaar tijd. Vannacht tegendraads niets in gedaan. Jawel vanmorgen een volledige menstruatie. Ik heb nog maandverband, trapte al 2x in de valkuil om dat weg te doen. Nu wilde ik wachten tot het jaar om was. :roll:

Ik baal. :oops: Moest het toch even kwijt.

groet,
Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Re: Na 11 mnd niets toch weer menstruatie

Bericht door Madu » do 03 aug 2017 16:47

Beste allen,

Zo nou, ik ben er flink naar van zeg. Nam al paracetamol, lag al in bed en sliep zelfs ook vanmiddag. Voelt alsof ik griep heb. Mijn lijf is compleet van slag. Gelukkig kan ik slapen dat scheelt een slok op een borrel. Maar het blijft een tegenvaller. Dacht ik juist er eindelijk een beetje uit te klimmen.

Nou ja, misschien vind ik de hoop en moed morgen weer terug.

Groet,
Madu

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » do 03 aug 2017 18:49

Hoi Madu,

Nou zeg inderdaad balen, en zeker als je jezelf er zo beroerd van voelt.
En het ging voor je gevoel juist wat beter. Maar wie weet gaat het na deze menstruatie weer een stuk beter.
Ik kan nog niet uit ervaringen spreken want ik ben een week of 5 geleden gestopt met de pil, en intussen keurig na een week of drie, drie en half ongesteld geworden als vanouds, met weinig klachten gelukkig. En volgens mij voel ik nu ook weer een eisprong onderweg dus kan nog even vooruit denk ik.
Nou sterkte ermee in ieder geval, en hopelijk minderen klachten snel.

Groetjes Conny

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » do 03 aug 2017 20:06

Hoi Conny,

Ja, zeker de laatste weken begon ik echt te geloven dat er licht aan het einde van de tunnel was. Je hebt gelijk misschien even een hobbel. Ik hoop het.
Ik las volgens mij dat het bij jou ook iets beter gaat. Slik jij de pil al die tijd nog door Conny of was je weer begonnen als pauze?

Groetjes,
Madu

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:

Bericht door Conny1966 » do 03 aug 2017 21:25

Hoi Madu,

Ik heb de pil een korte periode gebruikt, maand of 10 of zo, vorig jaar zat ik er zo doorheen dat ik alles wel had willen proberen helaas.
Maar omdat verschillende klachten toch gewoon door het pilgebruik heen kwamen en het gebruik me steeds meer tegen ging staan ben ik gestopt.
Ik voel me momenteel beter zonder dan met pil, geen idee of dat zo blijft, want niks is er zeker met die hormonen he.

Groetjes Conny

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 04 aug 2017 09:50

Hoi Conny,

Zoiets stond me bij ja, maar wist het niet meer zeker. Ik hoop dat je je wat beter blijft voelen. Is inderdaad lastig peilen of iets helpt of dat je toevallig in een betere flow zit. Ik slik sinds 3 maanden een hele lage dosis AD. Begon met een halfje, sliep wel gelijk wat beter maar nog niet voldoende. Dus nu 1 tabletje. De eerste maand even door de bijwerkingen heen maar wel gelijk veel beter slapen en dat is nu nog steeds. Minder opvliegers ook en niet onbelangrijk minder angst. Maar goed nu dus een volledige menstruatie na een jaar. Keek daarnet even maar het is precies een jaar geleden dat ik de laatste had, exact 2-3-4 augustus, dat dan weer wel stipt. :P

Vind ik dat ik eigenlijk niet mag klagen omdat ik iig slaap nu en ik slaap soms echt 11 a 12 uur. Soms zelfs ook nog 's middags.Ik geniet er maar van, voelt echt als uitrusten. Scheelt ook nu met deze menstruatie. Heel veel last, echt pijn maar ik slaap wel. Daar waar tot een paar weken geleden 6 uur mijn max was en uitzonderlijk was, is het nu het minimale wat ik slaap. Ik heb letterlijk even een pauze gevoel hierdoor. Je weet nooit of het blijvend is natuurlijk. :roll:

Groetjes,
Madu

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:

Bericht door Mimie » vr 04 aug 2017 18:29

Dag Madu,

Oh wat balen zeg. Kan me dat goed voorstellen, helemaal omdat je je de laatste tijd beter voelde.
Denk je in een opgaande lijn te zitten.
Maar inderdaad, misschien is het even een kleine hobbel tussendoor.

Ik ben ook aan het tellen, nu dikke drie maanden geen menstruatie gehad. Alleen wel heel vaak PMS of menstruatie of eisprong klachten, tot meerdere keren en langdurig het bekende eisprong slijm. Maar er komt niets. Ik heb dit jaar nog maar twee menstruaties gehad. Ben mijn hele leven regelmatig geweest alleen nam het bloedverlies en de buikpijn al een aantal jaren drastisch af.
Mijn laatste twee regelmatige menstruaties waren weer als een aantal jaren terug: heel veel buikpijn en heel veel bloedverlies. Daarna een menstruatie na drie maanden maar die stelde kwam pijn en bloedverlies niet zoveel voor. En nu ben ik al weer een dikke drie maanden aan het tellen.

Dat griepgevoel heb ik iedere keer als ik (pre) eisprong klachten heb en dat heb ik vaak de laatste tijd.
Ik vind dat een erg vervelende klacht die me telkens lam legt.

Gelukkig slaap je goed, neem het ervan je lijf heeft het zo te horen echt nodig.
Sterkte!

Gr. Mimie

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » za 05 aug 2017 11:07

Hoi Mimie,

Ja, het is zeker balen. Ik was al bezig met bedenken wat ik ging doen als ik me steeds beter ging voelen. Had besloten eerst een tijdje te gaan genieten. Wat sporten om mijn conditie weer op te vijzelen en daarna als alles bestendigd zou zijn dan........

Vannacht ook weer 11 uur geslapen. Ongekend. Ben nog steeds niet erg lekker gaat wel ietsje beter. Rare ommezwaai ineens dit hoor.

Ik had al 2x eerder mijn maandverband opgeruimd, maar wist toen dat het ook anders kon lopen. Nu ging bijna de vlag uit en op de dag dat dat moest gebeuren ging de rode vlag uit. Ook ik had nog steeds klachten hoor en veel. Ook vaak buikpijn wat duidelijk maakte dat er normaliter een menstruatie zou komen. Het was deze keer ook geen alarm wat dat betreft. Wel moet ik zeggen realiseer ik me, nu ik dit opschrijf, dat ik al een maand of 3 weer een cyclus leek te herkennen in mijn migraineaanvallen. Zo om de 12 a 15 dgn. Dat was vroeger zo'n beetje eisprong/menstruatie. Al jaren kon ik op de migraine geen pijl meer trekken. De laatste maanden dus weer een soort van regelmaat. Misschien was dat een voorbode? :x

Sterke ook jij Mimie we zullen er mee moeten dealen,

Groetjes,
Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » zo 06 aug 2017 12:06

Beste allen,

Ik geloof dat het de goede kant weer op gaat. Wat spotting nog. Maar ik heb nog steeds buik/rugpijn, dat vind ik wel een beetje vreemd. Even afwachten maar weer. Conditie is ook zwakker nog maar wel alweer beter dan de afgelopen dagen. Ik blijf ook licht misselijk. Ongelofelijk wat een aanslag het doet op mijn fysieke gestel hoor. Ik vind dit echt hard werken.

sterkte
Madu

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:

Bericht door Mimie » zo 06 aug 2017 13:02

Fijn dat het de goede kant op gaat.

Ik herken de langer durende buik en rugpijn wel.
Ik had dat ' vroeger' vaak en ook tijdens de laatste twee regelmatige menstruaties.
Ik slikte vroeger als het echt heftig was ibuprofen hiervoor maar ik kan hier niet meer tegen. Heb tijdens die laatste twee regelmatige menstruaties opgekruld met kruik in bed gelegen, duurde drie dagen en daarna nog steeds, maar te behappen, buik en rug pijn.

Ja, hard werken is het. Logisch dat we uitgeput raken, ons grieperig voelen enzovoort.
Misselijk zijn is ook zoiets. Stond vanmorgen ook ermee op. En een honger dat ik erbij had.
Vanmiddag weer lekker en veel kunnen lunchen gelukkig.
Ik weeg al niet veel.

Sterkte met het verdere herstel.
Gr. Mimie

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » ma 07 aug 2017 09:38

Hoi Mimie,

Dank je wel. Ibuprofen verdraag ik ook niet meer. 2 paracetamol gaat nog wel. Het is te dragen nu hoor, zeurend dat wel. Zoals dat normaal voor de menstruatie er altijd was en natuurlijk ook als er geen menstruatie doorbreekt. Nu dus ook erna.

Misselijk ben ik ook vaak maar ook ik kan daar wel bij eten. Alleen bij migraine is dat anders. Ach, ja we modderen maar wat door weer even.

Jij ook sterkte,

Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » do 31 aug 2017 13:57

Beste allen,

Bijna een maand verder. Nog niet weer een menstruatie gehad tot nog toe. Helaas, lijkt het wel alsof ik opnieuw begin v.w.b. klachten. Aan het begin had ik ook al zo'n vreselijke pijn in mijn lijf, spieren/gewrichten. Dat heb ik nu weer. Droge ogen, moe enz. enz. enz.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er vreselijk van baal.

Gelukkig slaap ik nog redelijk. Wel meerdere keren wakker per nacht van de pijn en helaas weer opvliegers maar ik slaap wel weer in. Totaal slaap ik meestal toch 7 a 8 uur. Dat komt waarschijnlijk doordat de lage dosis AD werkt. Gelukkig want weer niet slapen ga ik niet meer trekken. Zo voelt het tenminste.

Nog steeds doe ik rustig aan. Kan niet anders. Wel ben ik vreselijk ongeduldig met mezelf inmiddels. De wil om door te gaan is wel weer terug. Dat komt denk ik door het slapen. Ik zit mezelf dus even flink in de weg. Moe, lamlendig, pijn, maar wel van alles willen oppakken eigenlijk. Dan bedoel ik sport, sociale contacten, werk. Nu even niet, ik kruip mijn bed in. Kan geen boe of bah meer zeggen. :roll:

Sterkte voor jullie, hopelijk komt er snel een einde aan deze ellende,

Madu

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » do 31 aug 2017 21:23

Hallo

Ik kan me voorstellen dat je er goed van baalt en dat het een rare tijd is in een mensenlijf... Eindelijk na 4 jaar menstruaties kort elkaar is mijn menstruatie zowaar een hele maand al weg... het komt er weer aan, ik heb weer zere borsten enz (zere tepels wat kan dat akelig zijn) en mijn lijf doet er aan alle kanten zeer van.... dus wat lijkt het mee heerlijk (en wat verdrietig) als het eens een hele tijd weg blijft en dan wordt je op eens weer 'overvallen' door...ik zou ook enorm balen.. en zou denk ik ook een potje janken na 11 maanden... dus madu, ik krijg eigenlijk gewoon respect voor je... dat je dit allemaal doorstaat.. want makkelijk de overgang? nah, nee...

Mrsx

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 01 sep 2017 13:40

Hoi Mrsx,

Dank je! Ja, ik baal zeker. Heb ook vreselijk veel pijn in mijn schouder. Als het dit weekend niet afneemt dan is een gang naar de dokter onoverkomelijk. Verder waren de klachten niet weg hoor. Sommigen wel trouwens, mijn darmen gaan veel beter bv. Maar veel klachten waren wel echt minder aanwezig. Nu is het weer kommer en kwel. Over mijn schouder maak ik me zorgen. Jaren geleden aan geopereerd. Frozen shoulders gekregen. Ging eigenlijk net weer een stuk beter op wat restklachten na. Nu vrees ik met grote vrees....

De rest is afwachten. Maar ik heb wel even een terugslag ja. Ben het na 10 jaar gedoe wel zat inmiddels. :cry:

Jij ook veel sterkte, het valt niet mee om zoveel in te leveren,

Madu

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » vr 01 sep 2017 19:07

Hallo Madu..

gebruik je nog ad? en hoeveel mg?
Ben jij van je angstklachten blaasproblemen en oorsuizen af...met mij ging het best goed maar zit nu weer in een behoorlijk dipje... mijn geest is weer met me ad haal met daarbij de bijbehorende angstgevoelens...iedere keer dat ik er weer in zit ben ik toch weer bang dat ik er niet meer vanaf kom.... wie weet ooit?

Chris

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 01 sep 2017 21:11

Hoi Troelaatje,

Ja, ik slik nog AD. Heel weinig maar genoeg om goed tot ok op te slapen tot nog toe. Ook angst is absoluut minder. Niet weg maar hanteerbaar. Oorsuizen is erger, dat komt door deze AD helaas. Maar omdat ik ok slaap neem ik dat even voor lief. Ik weet dat als ik stop dat het weer iets afzwakt. Hoewel de overgang er ook een slechte invloed op heeft. Dus waar die klacht naartoe gaat weet ik nog niet.

Blaasprobleem is weg, darmen gaan ook goed, angst is hanteerbaar, minder vergeetachtig. Ik heb nog zat problemen over helaas. Veel pijn dus nu, in veel gewrichten maar in mijn schouder het heftigst, moe(extreem), eczeem of een vorm van psoriasis op mijn hoofd(wil ik ook eens uitgezocht hebben), keel/slik/hoest probleem enz is er af en toe weer maar minder heftig tot nog toe, maag speelt soms wat op(ga ik gelijk weer azijn drinken) migraine is er nog, hartkloppingen veel, opvliegers regelmatig op een dag/nacht maar minder heftig dan eerst, wel voel ik me er vaak misselijk bij tegenwoordig.

Nou ja, kan nog even doorgaan geloof ik. Al met al hoop ik dat het snel weer hanteerbaar word en eigenlijk hoop ik heel erg op een duidelijke verbetering

Vervelend dat het bij jou ook weer erger is, blijft lastig om mee te dealen hè?

Sterkte Troelaatje,

Madu

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:

Bericht door Mimie » do 05 okt 2017 16:56

Hoe gaat het dames?

Nou, hier toch weer een menstruatie na 5 weken.
Hiervoor na ruim 3 maand, toen ruim 4 maand en dus nu 5 weken...
Heel weinig bloedverlies, dat wel, geen buikpijn, maar wel eisprong klachten...
Heb al zeker een half geen opvliegers en nachtzweten meer (was daarvoor een paar maanden heel erg).
Accepteren maar weer.
Voordeel is wel heb wat minder last van algehele malaise en griepgevoel gehad.

Mimie

Lia
Berichten van Lia
Onderwerpen van Lia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Lia » do 05 okt 2017 18:00

Mimie schreef:
do 05 okt 2017 16:56
Heb al zeker een half geen opvliegers en nachtzweten meer (was daarvoor een paar maanden heel erg).
Ja Mimie,

Dat is dikwijls al een signaal dat je lichaam een menstruatie in petto heeft. Althans aan het proberen is dat voor elkaar te krijgen

Lia

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:

Bericht door Mimie » do 05 okt 2017 18:56

Dag Lia,

Ja dat dacht ik al destijds, logisch ook, alleen hoopte ik toen het nachtzweten en de opvliegers ophielden iets anders.

Nu ook geen nachtzweten en opvliegers gehad tijdens de menstruatie (had ik wel de keren voor de vorige menstruatie met die lange tussenpozen). Dus wellicht komt er gewoon weer een regelmatige (min of meer) menstruatie achter deze aan. Wellicht verklaard dit ook de pre-eisprong klachten die ik kreeg een paar dagen nadat de menstruatie was begonnen.
Ik dacht (en hoopte) dat ik al een eind in de premenopauze zat. Misschien is dit even een periode van regelmaat tussendoor.

Zou stress (heftige gebeurtenis) ervoor kunnen zorgen dat de hormonen opeens weer een regelmatige cyclus voor elkaar krijgen? Want de regelmaat begon weer toen deze gebeurtenis plaats vond.
Ik dacht juist dat er dan nog meer hormoonschommelingen en onregelmatigheid plaats zou vinden.
Maar goed, het is wat het is.

Groet Mimie

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:

Bericht door Mimie » zo 26 nov 2017 18:17

Dag dames,

Hoe gaat het met jullie cyclus? Alweer een menstruatie gehad Madu?

Na mijn vorige (lichte) menstruatie begin oktober (5 weken na vorige menstruatie en daarvoor cycli van 3 en 4 maanden) waren alle klachten weer in alle hevigheid terug. Ik heb na deze menstruatie 6 weken langs maandverband nodig gehad (dagelijks af en toe een druppel bloed, oud bloed, bruin enz), ik had bijna continue het gevoel dat ik met een eisprong bezig was qua symptomen en klachten.
Na die 6 weken toch een zware (veel bloed en krampen) menstruatie van 5 dagen, voor mijn doen een ouderwetse, normale menstruatie. Opgevolgd door enorme onrust, angst gevoelens, pijnlijke spieren, griepgevoel, malaise enz, de week erna. Nu eisprong klachten, waar ik me ziek door voel. Lijkt weer een normale cyclus.

Blijft dus enorm op en neer gaan.

Groet Mimie

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » za 09 dec 2017 16:00

Hoi Mimie,

Had je berichtje gemist. Geen echte menstruatie maar wel spotting(heel weinig) afgelopen week. 2 weken hel v.w.b. klachten, ik kan het niet anders omschrijven even. Nu gaat het weer, behalve dat mijn maagklachten ook heel heftig waren en die zijn er nog steeds. De rest is weer wat afgezwakt. Oh ja en ik slaap weer een stuk minder goed maar nog steeds wel beter dan dat het ooit jaren was. Dus ik houd nog hoop. :oops:

Ik denk dat ik vooral moet vergelijken over een langere tijd en dan is het tot op heden wel zo dat het lijkt alsof ik meer betere dagen heb. Dus daar houd ik me aan vast. Tevens is het natuurlijk zo dat ik er vaak beter mee om kan gaan. Ik zeg makkelijker dingen af, ik doe veel minder, leg mezelf dat ook minder op. Het lijkt op een acceptatieproces bij ziekte wat mij betreft. Alleen als ik overvallen ben door angst dan heb ik die afstand niet in me. Daar kan ik nog niet zo goed mee omgaan. Komt misschien omdat ik bang ben dat het weer heel erg lang blijft. Dat lijkt iig niet zo te zijn.

Jij ook sterkte,

Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » do 02 aug 2018 15:49

Beste allen,

Dit begint een beetje bizar te worden. Ik denk dat ik weer een menstruatie krijg. Iig daarnet behoorlijk wat spotting maar veel meer dan ik 1x had in het afgelopen jaar. Maar vorig jaar na een jaar op 3 augustus een menstruatie in vol ornaat en nu zou dat dus weer na een jaar zijn op 2 augustus. :cry:

Ik voelde me al beroerd na een ingreepje afgelopen dinsdag aan inwendige aambeien. Dacht vandaag dat mijn buikklachten daardoor kwamen, maar nee, dit dus.

Op de dag af al 2 jaar dus met een jaar ertussen. Ik was toevallig zo down vanmorgen, (hele nacht nauwelijks geslapen weer eens door migraine) dat ik dacht ik heb gewoon de draagkracht niet meer om mezelf te motiveren om door te gaan. Het was heel heftig dat gevoel. Heb ik wel vaker gehad de laatste weken maar vanmorgen was het wel heel sterk aanwezig. Gisteren was ik juist best opgewekt omdat de pijn van de dag ervoor weg was. Ik was wel heel erg hyper, dat gebeurde vroeger ook wel voor een menstruatie/migraineaanval.

Gaan we maar weer extra lief zijn voor me myself and I.
Moest het even kwijt. :oops:

Groetjes,
Madu

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » vr 03 aug 2018 00:55

Hallo Madu,

Typisch he, dat onze hormonen nog lange tijd zo sterk kunnen reageren als iets anders is dan anders.
Een gebeurtenis, een verlies, een tegenslag, in jouw geval een ingreepje.
Zelfs na meer dan 5 jaar maakte ik nog wel eens mee dat er op zo'n situatie menstruatieverschijnselen volgden, met zelfs nog een spotting erbij soms.

Anette

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 03 aug 2018 05:37

Hoi Anette,

Vond vooral het tijdstip bizar :twisted: . Op de dag af een jaar. Ik weet niet of de behandeling de oorzaak is. 4 jaar geleden ook gehad, daar toen nauwelijks last van gehad dus was verre van nerveus. Deze keer had ik erna heel veel last. Gisteren dacht ikzelf dat het andersom zijn wisselwerking had.

Mijn hypothese was dat de zomer mijn hormonen beïnvloed. Ook veel slechter slapen alweer een tijd.
Maar maakt niet uit hoe of wat bedacht ik me erachteraan.

Niet makkelijk, meer angst ook weer, zeker bij het wakker worden. Dus hier weer lezen. :)

En inderdaad niet zoals vorig jaar denken dat het opnieuw begint maar het zien als erbij horend en weten dat het proces doorzet ook met deze heftige hickups. Maar moeilijk is het wel, zeker doordat de angst weer heftiger is.

Fijn dat je schrijft dat spottings erbij kunnen blijven horen. Deze gelijkende op een menstruatie had ik niet meer aan zien komen. Het blijft bij oud bloed tot nog toe maar voelt als een menstruatie. Ziek, zwak, misselijk, rug/buikpijn en migraine alles doet mee.

Rustig aan gaat dus vanzelf want voel me echt ziek.

Groet
Madu

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:

Bericht door Mimie » ma 06 aug 2018 17:51

Hier ook dat gekwakkel nog steeds Madu. Na vorig jaar weinig menstruaties.
Paar weken spotting gehad (bruin, heel weinig) met vaak dagen menstruatie klachten (buik, rug enz) is nu een paar dagen geleden gestopt.
Drie maand geleden laatste echte menstruatie (met heftige klachten), daarna een aantal weken dat ik voelde dat het overall beter gaat dan de afgelopen jaren.
Toen dus die lange spotting en sinds een paar dagen ook weer ziek, zwak, misselijk, opvliegers, darmen, malaise, snotterig.
En ja, ook weer angst klachten, alhoewel beter te hanteren. En ja, ook dat hypere gehad (had ik altijd voor de menstruatie) voordat de klachten weer los barstten.

Mimie

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » di 07 aug 2018 16:53

Hoi Mimie,

Waardeloos hè.
Hier nog steeds spotting, nu heel weinig overigens. Wel nog buikpijn en de rest. Maar iig weer wel een beetje op de been.
Ik was wel echt beroerd weer.
Ik deed en doe rustig aan :roll:

Sterkte voor jou ook.
Madu

Diana50
Berichten van Diana50
Onderwerpen van Diana50
Menopauzejaar:

Bericht door Diana50 » di 09 okt 2018 21:25

Hoi meiden

Ook ik had 11 maanden geen menstruatie
Ik had dipjes en het ging weer beter heb ik vanaf mijn 26
Een paniekstoornis en heb daar antidepressiva voor en dat ging goed tot aan vorige week was een beetje down aan het worden en raar in mijn hoofd ik kende mezelf niet meer terug trillen en angstig pfff wat is dit tot aan afgelopen vrijdag toen werd ik ongesteld nou wat ben ik daar beroerd van paniekaanvallen moe gevoel of je gek wordt
ik dacht ik draai helemaal door het was maar een kleine bloeding maar zo ziek van en nog steeds vreselijke paniekaanvallen ben zelfs op de hartbewaking terecht gekomen het hart was gelukkig goed
Ook ik had zo iets van bijna een jaar dus minder klachten maar helaas weer opnieuw tellen wat kunnen hormonen je ziek maken ik ben hormonaal heel gevoelig nu de antidepressiva omhoog weer om de paniekaanvallen te stoppen

Sterkte meiden
Diana

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » ma 22 okt 2018 15:08

Hoi Diana,

Had je berichtje gemist. Waardeloos hoor. Opnieuw tellen hoeft niet heb ik gemerkt :oops: het gaat gewoon door. het is gewoon geen regel dat na een jaar niets het ook definitief helemaal wegblijft. Hickups komen veel voor. Soms in de vorm van minimale spotting maar wel met alle klachten van dien, soms met een heuse menstruatie. Alles kan.

Sterkte, Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht