Stolsels bij opstaan

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mtjong
Berichten van Mtjong
Onderwerpen van Mtjong
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Stolsels bij opstaan

Bericht door Mtjong » wo 12 jul 2017 15:43

Hoi dames,

ik heb regelmatig een dag soms twee dat ik liever rondloop want zodra ik ga zitten en dan na een tijdje weer opsta dan voel ik een behoorlijke stolsel en loop dan snel naar de wc. Dan loop ik weer even leeg. Herkent iemand dit?

Ik ben nu 48 en heb u 6 jaar last van de pre overgang. Ik word hierdoor altijd erg zenuwachtig een soort menstruatie-stress. Zeker in de vakantieperiode. Er is geen touw meer aan vast te knopen. Eind vorig jaar helemaal gecheckt het enige wat bij de gynaecoloog naar voren kwam was dat ik veel baarmoeder slijmvlies aanmaak. Dus de bekende oplossingen. Mirena , maar die mag je niet als je oogmigraine met aura hebt. Pil kan ik niet tegen, Novasure maar dat werkt niet altijd n lijkt mij erg eng zeker omdat ik ook hoor dat als je veel baarmoeder slijmvlies aanmaakt dit weer terugkomt of baarmoeder er uit. Hoe gaan jullie om met die heftige menstruaties? Welk alternatief middel helpt??? Ik pak nu af en toe een aleve maar ik zou liever iets natuurlijks gebruiken.

Gr mary

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Stolsels bij opstaan

Bericht door Mrsx » wo 12 jul 2017 16:11

Hallo

Ik heb ze mijn hele leven altijd al gehad, de eerste drie dagen heel erg, nu soms een dag een extra zeg maar.... in de nachten moet ik er om de 2 uur uit en loop ik leeg zeg maar.. Ik draag kraamverband en als ik werk super+tampons en kraamverband in...

Als het even kan wil ik gewoon weg het doorstaan, ik slik die periode multi vitamines en eet meer fruit en drink soms floradix en bietensap, en verder ga ik op tijd naar bed....en wat verder erg goed schijnt te werken volgens de huisarts is 2x per dag een half uur bewegen... en verder als ik die krampen niet trek neem ik een dubbele paracetamol in...

Misschien kan je er wat mee...

Mrsx

Mtjong
Berichten van Mtjong
Onderwerpen van Mtjong
Menopauzejaar:

Bericht door Mtjong » wo 12 jul 2017 19:15

Dank je mrs x,

Word je er niet gestrest van? Ik merk zelf dat ik angstiger ben wat natuurlijk de hormonen nog meer uit balans halen maar ik kom daar soms niet uit. Pas op dag 5 Als ik merk dat het minder wordt. En ook iets boeken qua vakantie zie ik dan niet zitten. Hoe doe jij dit dan?

Groeten, Mary

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 12 jul 2017 20:00

Hallo

Heb je mijn stukjes hieronder gezien? Die stolsels geloof ik wel, maar die wisselende menstruaties maken we soms enorm onzeker.. de laatste keer vloeide ik 3,5 week aan een stuk...
het gaat met ups en downs.. ik bof mijn moeder is er nog en aan die kan ik veel n.a.vragen....
Ik heb nog jonge kinderen, het wil op vakantie en ik moet gewoon door, of ik nu wil of niet...misschien is dat dan wel het positieve eraan

Mrsx

Mtjong
Berichten van Mtjong
Onderwerpen van Mtjong
Menopauzejaar:

Bericht door Mtjong » do 13 jul 2017 08:22

Hallo

Ja ik heb ze gelezen...pfff....wat een gedoe he? Wat mij opvalt is de relatie stress of drukte en menstruatie uit balans. Als ik kijk naar dit jaar fietste ik er min of meer beter doorheen in periodes dat ik niet of minder gestrest was. Ik heb een tijdje om de twee weken reflexologie gedaan en dat hielp en ik nam meer ontspanning en ging vaker wandelen. Ik gebruik braamblad thee dat stelpt en brandnetelthee omdat daar veel ijzer inzit. Het probleem is dat je niet alles in de hand hebt en met twee meiden thuis en werk sluipt de stress en drukte er in. Bij mij vaak voor de vakantie want dan loop ik me druk te maken over hoe ik dat ga doen want met kids is een vakantie niet alleen maar met een boekje op de hei en ik heb dan een drukke tijd met werken en voila weer terug bij af. Dat blijft een spel van herpakken en weer rust en balans vinden enz. Dus dat ben ik nu weer aan t proberen. :D

Groeten, Mary

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » do 13 jul 2017 12:39

Hallo

Ben het compleet met je eens, bij stress is het gewoon een nare tijd, toch ook die hormonen, en je kan je als vrouw behoorlijk onrustig van worden (nog zacht uitgedrukt).. maar goed om jezelf denken is echt een must in deze tijd en met jonge kinderen in deze tijd, is het makkelijker gezegd dan gedaan

Mrsx

Dramama
Berichten van Dramama
Onderwerpen van Dramama
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Dramama » zo 30 jul 2017 10:25

Hallo,

Heel herkenbaar. Zie ook mijn stukje bij menstruatie gekwakkel. Die stolsels maakte mij ook wanhopig. Ook omdat een tampon die niet tegenhoudt en je dan onverwacht met een overstroming te maken krijgt. Voor mij is zo'n menstruatie cup echt de oplossing gebleken, ook wel meteen vol, maar dan voel ik een blubje en ben ik gewaarschuwd, dan kan ik tenminste schoon het toilet bereiken. Als t cupje te vol zit loopt hij wel over, maar daarvoor gebruik ik als back-up wasbaar maandverband. Dat voelt prettiger, dan wegwerp. Veel minder zweterig met warm weer. Meer als je gewone onderbroek.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr. Dramama

Jose1971
Berichten van Jose1971
Onderwerpen van Jose1971
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door Jose1971 » di 17 jul 2018 18:16

Hallo dames

Ik slik nu Ibuprofen tijdens mijn menstruatie, dit verminderd de stolsel vorming en dus ook het hevige bloedverlies. Zodra ik ongesteld word begin ik met de Brufen, en slik het om de 8 uur, gedurende 2 of 3 dagen.
Helpt echt.

Jose

Mtjong
Berichten van Mtjong
Onderwerpen van Mtjong
Menopauzejaar:

Bericht door Mtjong » ma 17 sep 2018 17:39

Hallo dames

Nou ik ben inderdaad begonnen destijds met Aleve (naproxen) en dat was echt een uitkomst.
Veel minder bloedverlies gehad. Zit nu weer in een andere fase inmiddels, jaar later...nu weer minder en spotting, Joh ik hang echt de vlag uit als het helemaal stopt!

Groetjes, Mary

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht