Iemand die me even een duwtje kan geven/11 dagen licht vloeien

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Iemand die me even een duwtje kan geven/11 dagen licht vloeien

Bericht door Mrsx » wo 21 jun 2017 07:46

Hoi dames,

Vandaag heb ik het even gehad...Ik kon er altijd prima mee omgaan, maar nu dus even niet. Kort geleden had ik een normale menstruatie (althans van 11 dagen) toen na 5 dagen een spotting bij eisprong, en een week daarna werd ik weer ongesteld, althans, het zet door, maar niet genoeg voor tampons, wel erg genoeg voor maandverband... wel een golf flink rood gehad, maar we zijn nu 11 dagen verder en ik vloei roze/rood/bruin door elkaar heen. En eigenlijk wordt ik er stiekem gewoon even wanhopig van?

Wil er niet voor naar de huisarts, mijn moeder vloeide ook wel eens een maand of langer, maar toch denk ik wel eens zal het ooit overgaan... zal deze menstruatie stoppen... zullen ook die hormonen wel zijn .. maar leuk is even anders

Mrsx

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Re: Iemand die me even een duwtje kan geven/11 dagen licht vloeien

Bericht door Diaantje » wo 21 jun 2017 08:49

Hey,

Wat vervelend dat het zo lang duurt, vooral met die warmte lijkt het me geen pretje.
Gelukkig, klinkt naar, zo bedoel ik het niet, heb ik hier geen last van. En hoop dit ook niet te krijgen. Bij mij duurt de menstruatie max. 3 dagen. Hij komt wel korter op elkaar.
En als het je te lang duurt of je wordt er onzeker van, ga gewoon naar de dokter, daar is hij/zij voor.
Verder veel sterkte en ik hoop dat het snel afgelopen is.

Diana

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:

Bericht door Kimberley » wo 21 jun 2017 10:27

Hallo Mrsx
Mrsx schreef:
wo 21 jun 2017 07:46
zal deze menstruatie stoppen...
schrijf je...... Natuurlijk zal je menstruatie een keer stoppen! Als iets een zekerheid is in de onzekere tijden van de overgang is het wel dat de menstruatie een keer stopt. :D En voor het zover is kan je van alles meemaken op dat gebied : veel weinig lang kort vaak of juist met lange tussenpozen en verschillende kleuren..... wat maakt het uit. Heb precies hetzelfde. Baal ervan maar neem het verder zoals het komt. Tijdens de overgang zijn er wel andere zaken waar ik me mee bezig wil houden dan alsmaar zo te focussen op die menstruatie. Wat ik allemaal lees hier over de geestelijke overgang vind ik veel interessanter.
Kop op meid laat die menstruatie nou eens voor wat het is.

Groetjes Kimberley

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 21 jun 2017 10:39

Kimberly,

dank je wel, inmiddels heb ik het knopje wel weer omgezet...maar kan nog wel een potje janken, ook dat doen die hormonen. Maar het feit dat iemand in hetzelfde schuitje zit (hoe vreemd ook) doet me goed...
En weet je, je hebt helemaal gelijk.. en je woorden zijn fijn, maar soms heeft n mens het er helemaal even mee gehad...:), met maandverband...
Maar enorm bedankt voor je duwtje zo lief!

Mrsx

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » wo 21 jun 2017 11:00

Hallo Mrsx,

Nog een duwtje nodig?
Ik heb het bijna een half jaar achter elkaar gehad met veel, weinig, en niet normaal xo erg...echt een half jaar...zonder te jokken!
Tis echt de overgang!! no worries

groetjes, Troelaatje

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 21 jun 2017 11:05

Enorm dank je wel...

dat zijn de fijne duwtjes, super blij mee, soms ben je gewoon bang dat het nooit stopt of zo en heb het er helemaal mee gehad, met de always :), zal blij zijn als de vleugeltjes de deur uit gaan...

Mrsx

Miri
Berichten van Miri
Onderwerpen van Miri
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Miri » ma 26 jun 2017 11:06

Hallo dames,

Fijn om te horen dat er ook andere mensen zijn die last hebben van hun langdurige menstruatie.
Niet fijn natuurlijk maar het geeft de burger wel moed en inderdaad een duwtje in de rug dat je zeer zeker niet de enige bent.
Ik had voor het eerst dat ik 3 mnd niet menstrueerden en ben nu al twee volle weken weer wel.
En ja, het hoort er allemaal bij maar tof is anders.
Dank jullie wel voor dit forum.

Miri.

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » zo 02 jul 2017 07:35

Hallo dames,

en het einde is nog niet inzicht.. kan er met ups en downs mee omgaan en denk erover om van de week toch maar eens naar de huisarts te gaan, na twee weken ging het over in flink vloeien... liep ik leeg, sinds vrijdag is dat minder, maar nog is het einde niet inzicht.. ik twijfel nog ik het een weekje aan gaan kijken...

gedoe zeg die overgang, niets aan... meer vrouwen met mij?

Mrsx

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » za 08 jul 2017 20:35

Hallo

Van niemand een reactie gehad, jammer. Maar ik denk dat echt de overgang is. Na 3.5 week werd het minder en is het vanuit het niets gestopt.. Wat een getob met maandverband die overgang. Uiteindelijk belde er een oudere vriendin, zij had wel eens 2 maanden gevloeid in de overgang maar aangezien geen hormonen van de huisarts wilde accepteerde ze het gewoon...Dat gaf zoveel rust...ook was ik tijdens deze drie weken compleet hormonaal, jankerig enz...

Op een of andere manier ga ik het omarmen, leuk is het niet, veel gedoe ook, maar misschien is het ooit ergens goed voor.

Mrsx

Dierenfan
Berichten van Dierenfan
Onderwerpen van Dierenfan
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Dierenfan » di 11 jul 2017 04:55

Hoi .

Hier een reactie .
Ik ben nu voor de 3e keer 3 weken lang ongesteld . Met tussen pauzes van een maand ongeveer. Dus 3 weken beetje ongesteld, maand niet, weer 3 weken ongesteld enz. idd gedoe met maandverband zeg... Iedere dag maar weer meerdere gebruiken, en dan is het pakje zo leeg :shock:

Ben bij de eerste keer naar de H.A geweest. Kreeg ik tabletten met Tranexaminezuur. Dit bevat geen Hormonen zegt mijn H.A Het moet de ongesteldheid binnen 4 dagen stoppen. Het werkt wel maar niet binnen 4 dagen. Ik wacht steeds eerst af of het vanzelf stopt. Maar na 2 weken wordt ik het wachtten zat. Dan begin ik toch maar weer met Tranexaminezuur. ongeveer na een week slikken stopt het dan. Maar of dit nu door de tabletten komt of toch wel was gestopt weet ik niet. Zou ik eigenlijk eens moeten uitproberen. Maar ik vind die ongesteldheid zo Kut. Volgend weekend 2 nachtjes met mijn lief in een hotelletje bv, Met zwembad, Sauna en..Hij verwacht Romantiek ( hoort seks bij vindt ie :P ) Nou dan zit ik niet op bloedingen te wachtten, klein of groot

Mirjam.

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » di 11 jul 2017 08:14

Hallo dames,

Hier maar even een berichtje van een oud-gediende :lol: ....

Mijn overgang begon met hele heftige menstruaties, zoals ik nog nooit had gehad. Ik heb wel 6 weken aan een stuk gevloeid en niet zo'n klein beetje ook. De maandverband/tampon industrie draaide toen alleen op mij denk ik...
Dit heeft alles bij elkaar denk ik een jaartje geduurd bij mij. Soms eens een poosje weer normale menstruatie om vervolgens weer weken te vloeien.
Uiteindelijk was ik 3 weken heel raar ongesteld: beetje wel, dagje niet, dagje alleen wat gedrup, dag heel veel enz. en toen is het definitief gestopt.

Dit gaat natuurlijk niet bij iedereen zo, iedere overgang is anders en ook ik heb de deur bij huisarts en gynaecoloog platgelopen, maar dat de overgang gepaard kan gaan met wisselende en soms extreme menstruaties is mij wel duidelijk.

Ik ben ondertussen ruim 7,5 jaar postmeno, dus het is voor mij al een tijd geleden, maar dat gevoel (waardeloos!) kan ik me nog goed herinneren.
Bij twijfel zou ik gewoon naar de huisarts/gynaecoloog gaan, deze periode is al lastig genoeg zonder al die onzekerheid.

Heel veel sterkte dames!
Desi

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » di 11 jul 2017 09:29

Desi, wat ontzettend lief dat je de moeite neemt om iets te posten, als oud gediende....

ik ben al '4 jaar' bezig met allerlei soorten menstruaties kort op elkaar, soms langere periodes er tussen maar langer dan drie weken zit er nooit tussen.. ik heb nu al zoveel varianten gehad en ik weet dat mijn moedertje de pech had dat zij dit ook had.. 10 jaar lang... (en mijn schoonmoeder en goede vriendin ook), ik ben dus ook al lange tijd sponsor van de always en tampon fabrikant, maar het is even niet anders...

Anderen hebben andere dingen die de gevolgen zijn van haperende hormonen denk ik dan maar...ooit zijn de eitjes op :)

Maar stukjes herkenning zijn zo fijn...

En Mirjam: mijn seksleven staat al een tijdje op een laag pitje., seksdrive is ook al nul, nul, vanwege dit, maar k heb een leuke geweldige man, die me accepteert en van me houd inclusief het maandverband, dus dat zit wel goed :), dan maar geen nachten meer zoals een 20/30 er, misschien komt dat wel weer, maar nu even niet...

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht