Klachten en onrgelmatigheden menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Zeeuwtje
Berichten van Zeeuwtje
Onderwerpen van Zeeuwtje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Klachten en onrgelmatigheden menstruatie

Bericht door Zeeuwtje » di 13 jun 2017 12:42

Beste dames,

Ik begin me toch wat zorgen te maken, waarschijnlijk gewone overgangsklachten

In augustus word ik 47 jaar, m'n menstruatie is al een tijdje onregelmatig, maar laatste 4 maanden kwam het steeds op tijd.
Deze maand een week later, het begon op 25 mei, met heel licht bloedverlies. Dit duurde een week, daarna zette het flink door. Enorm veel bloedverlies en erge buikpijn. Dit duurde 4 dagen en daarna werd het weer als die eerste week.
Kreeg last van duizelingen, hoofdpijn, midden in de nacht klaar wakker, stemmingswisselingen terwijl ik al jaren antidepressiva slik, en angstaanvallen
Vrijdag naar de dokter geweest en die heeft me een injectie stibium (antroposofisch) gegeven, dag erna stopte het lichte bloedverlies, maar nu merk ik na plassen dat er toch wat bloed aan het wc papier zit, soms roze soms wat bruinig. Ook voel ik hele lichte buikkramp
Plus ik ben vreselijk moe, mijn HB is geprikt en die is 8.4 dus prima in orde

Is dit herkenbaar voor jullie? Heb toch maar weer een afspraak bij de dokter gemaakt, die vermoeidheid in m'n hoofd, alsof het vol met watten zit

In elk geval bedankt voor het lezen :D

Zeeuwtje

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Klachten en onrgelmatigheden menstruatie

Bericht door Mrsx » wo 14 jun 2017 10:43

Ja hoor,

heel, herkenbaar... moet je mijn stukje maar een zoeken over menstruatie gekwakkel (ergens op dit forum te vinden), ik heb het al 4 jaar zo... ik heb al zoveel varianten gehad en mijn uitstrijkje was goed, ben zelfs een x na 2 dagen ongesteld geworden, compleet in paniek, hup nd huisarts: mevrouw dit is de overgang..

Ik krijg steeds andere en nieuwere menstruatie varianten, werkelijk geen pijl op de trekken, net als zere borsten en tepels, alles is compleet anders zeg maar.... steeds maar op nieuw schakelen en accepteren dat het de overgang is, en ondertussen een flinke hoeveelheid maandverband inslaan...

Je bent echt niet de enige...

Mrsx

Zeeuwtje
Berichten van Zeeuwtje
Onderwerpen van Zeeuwtje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Klachten en onrgelmatigheden menstruatie

Bericht door Zeeuwtje » wo 14 jun 2017 19:53

Bedankt voor je reactie Mrsx!

Oh heb jou stuk gelezen, wat een herkenning zeg!
Ben vandaag naar de huisarts geweest, en heb in elk geval wat gekregen om wat fitter de dagen door te komen. Verder is het accepteren dat ik in de overgang zit en dat daar klachten bij horen.

Het lijkt wel, hoe meer ik ontspan, hoe meer de klachten afnemen.
Ik denk maar zo, tig vrouwen zijn ons voor gegaan, wij zullen er ook wel door heen komen

Zeeuwtje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht