Miniem bloedverlies - Slijm

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Miniem bloedverlies - Slijm

Bericht door Jet1965 » di 09 mei 2017 11:10

Wie heeft dit ook?

Ik ben nu 2 jr wat onregelmatig. Soms op tijd soms 19 dagen en dan weer na 25 dagen menstruatie.
Laatste paar maanden na menstruatie wat meer moeite lijkt wel om alles weg te werken dus met horten en stoten en goed spoelen met douche is alles wel weg na 12 dagen.
En dan paar dagen niks om vervolgens weer slijm te hebben (eisprong) met heel klein beetje bloed.
Dan weer 4 dagen niks en dan weer heel klein beetje bloed met afvegen.
Ik word er tureluurs van.
Wie o wie heeft dit ook

Jet

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Miniem bloedverlies - Slijm

Bericht door Mrsx » di 09 mei 2017 17:51

Hallo

Ik weet niet hoe precies ik het allemaal heb gehad, maar ik heb zoveel varianten gehad dat ik er nog steeds bij vlagen onrustig van wordt.
Heb ik een korte menstruatie (ca 6-8) dagen dan heb ik wat dag wel/dag niet, van die spotting erna, heb ik een lange menstruatie dan heb ik dat niet.. maar dan ben ik zo vol 12-15 dagen aan het menstrueren.....alsof alle beetjes eruit worden geknepen, om vervolgens 1 tot 1.5 (als ik geluk heb 2 weken) weg te zijn om vervolgens weer te beginnen....het is werkelijk ontzettend vervelend en naar...

De onregelmatige menstruaties maken me ontzettend onzeker en ik heb ze al dik 4 jaar lang... dan die zere borsten en hormonale buien er is werkelijks niets leuk aan die gehele overgang...

Mrsx

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » di 09 mei 2017 23:02

Hallo

:S ik heb precies hetzelfde ik was vroeger veel zekerder over alles en ben nu af en toe een bange vogel :oops:
Ik heb wel al heel lang alle andere verschijnselen maar die menstruatie met al haar grappen en grollen die duurt nu 2 jr en laatste maanden wat erger nog....
Borsten ook...Helaas

Jet

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » do 11 mei 2017 12:01

Hallo dames,

Nu ik was 5 hele dagen van mijn menstruatie af.. vandaag weer roze rommel, kan wel janken, kon al geen maandverband meer zien, en nu weer afwachten wat dit is.. begin van een nieuwe menstruatie een spotting.. weet ik veel.. ben het zat...

Menstruatie in de Overgang....
schijnt dus normaal te zijn, nu leuk is anders...

Mrsx

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » vr 12 mei 2017 04:15

Hai

4.15 lig klaarwakker heel gezellig allemaal :D ook een leuke bijkomstigheid niet kunnen slapen.
Wat rot voor je mrsx.
Probeer het los te laten lukt je dat al is t maar een beetje misschien helpt acceptatie iets.
Of zeg ik nu iets heel geks ;)
Sterkte ik hoop dat het snel weg is weer...

Groetjes, Jet

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » wo 31 mei 2017 08:01

Hallo

:oops: ja hoor daar issie weer de onrust komt weer om ds hoek kijken.
Toch lijkt er ook hier weer een patroon in te komen.
Ongeveer na 2 of 3 weken spotting deze keer zonder ovulatie.
Btje licht qua kleur maar genoeg om me weer druk te maken.

Jet

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 31 mei 2017 11:51

Hallo

Ach, dan weet je dat je niet de enige bent toch? Kan best zijn dat dit een voorbode is van je menstruatie... zo start het bij mij of er voor of erna... heel raar allemaal, ovulatie spotting ken ik niet, ik heb de laatste x dat ik het had mijn moeder gebeld.. die had het gewoon geaccepteerd, mijn uitstrijkje dateert ve een jaar geleden en die was goed..

Ik heb nu overigens net na mijn menstruatie (tis een hele dag over, durf er nog niet in te geloven) enorme zere tepels en borsten, zelfs de autogordel doet al zeer... rare tijd de overgang in een mensenlijf en in mijn geval, ben ik always sponsor.. bah.

Maar ik herken de bende van ellende, het is gewoon geen leuke tijd..

Ik schrijf die periodes nu op, meestal is dat vlak voor...

Voor mezelf ga ik proberen het gewoon te ondergaan

Mrsx

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » ma 26 jun 2017 15:30

Hallo

Ik ben nu op de 41e dag nog steeds niks...
Heb bijna elke dag hoofdpijn en loop als ik niet werk als een kip zonder kop rond hahaha.

Groetjes Jet

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » za 24 mar 2018 14:00

Hallo allemaal :D

Ik zit een beetje met het volgende.
Ik ben al een paar jaar bezig met de overgang.
Buiten alle emotionele ongemakken heb ik een vraag over de menstruatie.
Eerst een paar jaar de erge stolsels gehad.
Nu zijn de menstruaties veel minder en de ene keer duurt het 25 dagen en de andere keer sla ik een maandje over.
Nu na 18 dagen alleen een beetje met vegen wat bloed maar zo weinig dat ik mijn bril erbij moest pakken.
Toch maar even gecheckt met een tampon en daar zat een klein beetje bloed op.
Verder geen ovu gehad niks.
Zou dit het einde zijn. Hebben meer dames dit?

Jet

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » zo 25 mar 2018 12:48

Hallo Jet,

daar hoop ik toch echt eens op :), ik merk nu dat er af en toe langer periodes tussen zitten (3 weken eindelijk eens), maar kan zoveel zijn: nieuwe menstruatie die start, korte menstruatie een spotting...en ja het is compleet herkenbaar ...

Mrsx

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » zo 25 mar 2018 16:14

Hai

Fijn dat je even reageert...
Af en toe denk ik echt door te draaien.
Dat het bloed niet naar buitenkomt is heel irritant. Ik voel me opgejaagd en boos en bang tegelijk.
Het zit wel aan mijn tampon bij checken maar misschien moet ik dat ook niet meer doen. Jij bent er dus ook niet af nog....
Fijn hier even mijn frustraties kwijt te kunnen

Groetjes Jet

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Rianne » zo 25 mar 2018 16:34

Hai Jet,

Het hoort er echt allemaal bij, dat grilliger gaan verlopen van de cyclus, voordat de bloedingen voorgoed stoppen.
Echt niets om je zorgen over te maken, maar dat je het bij tijd en wijle even helemaal zat bent, zullen we bijna allemaal wel eens hebben.

Rianne

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » zo 25 mar 2018 17:11

Dank voor je woorden....

Ik was altijd een sterke vrouw maar voel me de laatste jaren zo onzeker.
Het onzeker zijn vind ik 1 van de naarste dingen.
Wat ik tegenwoordig doe is veel wandelen om mijn hoofd tot rust te krijgen.
Maar zodra ik thuis ben duik ik de wc in om te kijken of het weer zover is
En dan kan iedereen vertellen dat ik me niet druk moet maken, alleen vind ik hier de herkenning van lotgenoten.
Nog even doorbijten dus

Jet

Marian62
Berichten van Marian62
Onderwerpen van Marian62
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd: 57

Bericht door Marian62 » zo 25 mar 2018 18:05

Hallo Jet,

ja hoor voor mij ook heel herkenbaar. En schrik niet als je na een half jaar niets ineens toch weer een keer menstrueert. Dat hoeft niet maar kan wel.
groetjes en sterkte,

Marian

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » ma 26 mar 2018 12:35

Jet,

ik wordt er ook soms niet goed van, dan soms een vleugje bruin.. 2 weken niets en dan ben ik zo weer 2 weken bezig met maandverband...ik heb echt al een paar jaar achter de rug dat ik menstruaties kort op elkaar had.. dus even 2 weken niets is al lekker... maar of het leuk.. nee, ik vind van niet. Natuurlijk is het wel :) we zijn een goede sponsor van de maandverbandfabrikanten in de overgang... gewoon maar ondergaan... denk ik dan maar...

Mrsx

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » do 19 apr 2018 10:40

Hai dames

Nou ik heb jullie hulp weer nodig.
Ik heb al een tijdje onregelmatige menstruaties en nu dacht ik maandag hey mijn ovulatie begint weer.
Eerst een beetje doorzichtig slijm en de volgende dag meer (net zoals vroeger) en nu neemt het af maar met vegen zie je wat slijm. Ben ik er teveel op gefocust of is het normaal.
Ongesteld al vanaf 6 maart niet meer.
Wel af en toe wat bruin maar niet een bloeding.
Nou ik denk inderdaad als ik het zo opschrijf dat het erbij hoort maar wie heeft dit ook?

Jet

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door SusanL » zo 22 apr 2018 07:59

Dag Jet

Ben ik er teveel op gefocust vraag je..... Dat denk ik wel. Een vrouwenlichaam en afscheiding......dat hoort bij elkaar zou ik zeggen. In allerlei wisselende hoedanigheden afhankelijk van je hormoonspiegels. Van witte vloed tot bloedverlies, zeker tijdens de overgang is er van alles mogelijk op dat gebied!

Soms probeert het lichaam als vanouds nog een menstruatie te bewerkstelligen bijvoorbeeld maar komt er uiteindelijk geen echt bloedverlies omdat de hormonen op dat moment niet meer toereikend zijn daarvoor. En op een ander moment kan dat weer totaal anders zijn.
Heb zelf van alles meegemaakt op dat gebied ongeveer 10 jaar lang tot de menstruatie uiteindelijk definitief weg bleef. Maar ook postmenopauzaal heeft een vrouw nog weleens wat slijmerig afscheiding hoor. Alles kan. Er is pas iets aan de hand als je er bijvoorbeeld ook hevige jeuk bij hebt of als afscheiding ontzettend stinkt of zo. Alleen wat slijmerige afscheiding, zou ik me geen zorgen overmaken. En zeker niet zo op focussen.

Susan

Jet1965
Berichten van Jet1965
Onderwerpen van Jet1965
Menopauzejaar:

Bericht door Jet1965 » zo 22 apr 2018 11:05

Hai Susan

Dank voor je reactie.
Je hebt gelijk.
Ik weet dat diep van binnen ook wel alleen lukt het soms niet te relativeren.(Overgangsdingetje)
Fijne zonnige dag en bedankt voor je reactie.

Groetjes Jet

Jelle1971
Berichten van Jelle1971
Onderwerpen van Jelle1971
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Jelle1971 » vr 27 apr 2018 10:38

Hoi allemaal,
Sinds circa 2 jaar is bij mij het circus ook begonnen. De ene keer netjes om de 5 weken en dan weer een paar maand geen periode. Soms heftige periodes en dan weer amper 3 dagen met daarbij de bekende opvliegers. Tot nu toe is dat mijn ervaring met de overgang. Als ik andere verhalen lees, valt het dus nog mee.

Nu heb ik een soort van spottjng gehad precies halverwege mijn periode en deze dagen veel slijmverlies terwijl ik eigenlijk mijn periode moest hebben. Om te achterhalen wat dit kan zijn maar eens Google geprobeerd maar dan krijg ik alleen info over zwangerschapsverschijnselen??
Iemand bekend met deze verschijnselen? En is dit normaal bij de overgang?

Alvast bedankt voor je reactie.
Jelle

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » vr 27 apr 2018 15:45

Hallo

hoort er allemaal bij, heb het ook gehad en varianten erop..ik kon het altijd n.a.vragen bij mijn moeder en schoonmoeder als ik twijfelde...overgang, en dat gaat het horten en stoten..

Mrsx

Marmir
Berichten van Marmir
Onderwerpen van Marmir
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Marmir » ma 28 mei 2018 17:00

Hallo,

Ik zit dus duidelijk in de overgang.
Heb minimaal bloedverlies als ik naar de wc ga. Heb last van de hormonen. Ben soms misselijk alsof ik ongesteld moet worden.
Heb dit bloedverlies al een tijd. 3 weken dan een week niet en nu weer 2 weken. Als ik in de wc kijk zie ik soms een sliertje bloed. Ben soms bang dat het iets ergs is.Ik durf geen uitstrijkje te maken. Stom he de kop in het zand steken. Hebben jullie hier ook last van.
wat vinden jullie moet ik naar de dokter gaan?

groeten
Marmir

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door SusanL » ma 28 mei 2018 17:42

Dag Marmir

Ik zou hier zeker niet mee naar de dokter gaan. Wat zou je daar mee opschieten? Een wisselend menstruatiepatroon hoort toch overduidelijk bij de overgang en is volkomen normaal!
Een dokter kan daar zo maar iets abnormaals van maken. Laatst nog: een kennis, 50 jaar oud, gaat naar de dokter omdat ze een paar weken over tijd is. Volkomen normaal vind ik dat, de menstruatie hoort toch op een gegeven moment op te houden? We willen op on 60e, 70e of 80e niet meer ongesteld zijn? Dus ergens moet dat wegblijven van de menstruatie beginnen. Alles is dan mogelijk: meer of minder dan normaal, vaker dan we geweend waren of langere tijd ertussen.
En wat doet die dokter bij mijn kennis? Die schrijft primolut N voor, om een onttrekkingsbloeding te bewerkstelligen?! En haar weer regelmatig te laten menstrueren. Waarom in vredesnaam? Waarom moet die vrouw perse een bloeding krijgen als haar lichaam aangeeft daar mee te willen stoppen wat heel normaal is tussen pakweg je 40e en 60e.
Vond het zo'n rare actie van die dokter. Ik zou met jouw verschijnselen dus ook niet naar de dokter gaan. Van een heel normale levensfase maken zij iets wat behandeld zou moeten worden. Je reinste onzin.

Susan

Marmir
Berichten van Marmir
Onderwerpen van Marmir
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Marmir » ma 28 mei 2018 18:14

Dank je wel Suzan,

groeten, Marmir

Karin
Berichten van Karin
Onderwerpen van Karin
Menopauzejaar:

Bericht door Karin » ma 28 mei 2018 18:17

Jeetje mina Susan,

Wat is dat een rare actie inderdaad.
Gezonde vrouwen, die niets mankeren maar even een flinke hormoonstoot toedienen. Of het niks is.
Toch al zo'n lekker middel die primolut. Voor de meeste gebruiksters een aanslag op hun humeur. En dat is misschien nog wel het kleinste nadeel dat eraan zit.
Dit is vast en zeker geen eenmalige actie van deze arts, dat heeft ie waarschijnlijk veel vaker vrouwen aangedaan.

Lijkt soms wel of men denkt dat vrouwen geen mensen zijn, maar een afzetmarkt voor pillen

Karin

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » di 29 mei 2018 15:50

SusanL,

Ik vind je nuchterheid zo ontzettend goed! Ook heb ik me ooit eens met een sloot provera naar huis laten sturen om de menstruaties weer regelmatig te krijgen.. ook door de huisarts. Misschien enorm goed bedoeld van de beste man, maar wat werd ik raar van die hormonen in mijn lijf.

Marmir, ze heeft compleet gelijk, het is de overgang, lees mijn stukje over menstruatiegekwakkel maar eens van een paar jaar geleden en nog loop ik te kwakkelen (vooral met maandverband)... ik heb van vanaf mijn 42e vele soorten varianten gehad, en ben de overgang maar gaan accepteren.. het is een hormonale opruiming in het lijf, die misschien niet leuk is maar wel natuurlijk.

Voor mijn gevoel is de overgang een grote hormonale opruiming.. en dat gaat in horten en stoten...

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht