Opnieuw beginnen pil?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Dieselfan
Berichten van Dieselfan
Onderwerpen van Dieselfan
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Opnieuw beginnen pil?

Bericht door Dieselfan »

Hallo dames

Ik word dit jaar 45 en vraag me af of ik soms al bezig ben met mijn overgang.
Ik ben sinds 2012 gescheiden en vlak erna gestopt met de pil na 25 jaar slikken ervan.
Nu ben ik ruim 4 jaar verder en wil er weer mee beginnen omdat ik de klachten ervan beu ben.
Iedere maand ruim 2 weken voor dat ik ongesteld moet worden last van me borsten, en niet zo'n beetje.
Mijn menstruatie is 2 dagen heel heftig (ben zelfs moet overstappen van tampon normaal naar super) en dan ineens weg.....
Loop die 2 dagen dan krom vd buik/rugpijn alleen me borsten zijn dan ineens weer normaal.
Het is nog wel redelijk regelmatig, kan soms 1 of 2 dag inzitten. Nu merk ik dat ik afgelopen maand (27-01) ook na 2 dag ongesteld zijn geweest en het ineens weer weg was dat ik wel soms nog wat slijm afkomt met oud bloed...ook vandaag weer (19-02) terwijl ik donderdag weer ongesteld moet worden.
Maar ook fysiek heb ik van alles de laatste tijd. Nu heb ik ook fibromyalgie en ben ik HSP dus soms is het lastig om mezelf te peilen.
Ik heb sinds paar dagen weer last van hartkloppingen en benauwd gevoel, maar ook spierpijn op en af......ben emotioneel om niks, zit gewoon niet lekker in me vel. Wil er eigenlijk niet mee naar me huisarts gaan, weet niet goed wat ik hem moet vertellen.
Misschien kan iemand hier op dit forum me helpen of heeft dezelfde vervelende klachten?
En is het wel goed om opnieuw met de pil te beginnen?

Dieselfan

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Opnieuw beginnen pil?

Bericht door Mrsx »

Hallo Dieselfan

Ik denk dat als je 45 bent het heel normaal is dat je het begin van de overgang in gaat..
Ooit heb ik eens geschreven op het stukje menstruatie gekwakkel
Lees daar maar eens op.. het is vrij normaal...
ik ben nu sindsdien 4 jaar verder en nog steeds aan de kwakkel... (helaas)

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht