Wanneer bleef je menstruatie voor het eerst weg

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Wanneer bleef je menstruatie voor het eerst weg

Bericht door GerdaW » ma 11 okt 2004 12:01

Hoi

Ik zit in de premenopauze,maar heb een vraag aan de dames die er al langer in zitten .
Hoelang hebben bijv jou klachten geduurd voor dat bij de menstruatie de eerste keer weg bleef? Kan het zijn dat er bijv 5 jaar er aan vooraf gegaan zijn en dat toen je menstruatie voor het eerst weg bleef? Ik heb 2 keer gehad in maart en in sept dat ik na 18 dagen weer ongesteld ben dus nu pas onregelmatig .

Misschien is mijn vraag wat warrig maar krijg het nu moeilijk op papier Maar hoop dat jullie mijn vraag wel begrijpen.

groetjes Gerda

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Re: Wanneer bleef je menstruatie voor het eerst weg

Bericht door Ruchama » ma 11 okt 2004 12:14

Gerda.

Ik heb er ruim 6 jaar over gedaan om in de menopauze te komen. Dat schijnt een aardig gemiddelde te zijn d.w.z er zijn vrouwen die er 4 jaar overdoen, maar anderen soms wel 8 of 10 jaar. Het is maar een indicatie.

Groetjes, Kruimel

GerdaW
Berichten van GerdaW
Onderwerpen van GerdaW
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door GerdaW » ma 11 okt 2004 14:10

Hoi Kruimel

Bedankt voor je reageren . Je bedoelt dus dat je 6 jaar klachten had en toen pas je menstruatie voor het eerst weg bleef .
Was je menstruatie voor die tijd wel al onregelmatig?

groetjes Gerda

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » ma 11 okt 2004 19:10

Gerda.

Het is bij mij zo gegaan: Ik was 41 jaar toen mijn menstruatiecyclus korter werd en ik ook korter en minder( qua bloedverlies) menstrueerde. Deze fase duurde 3 jaar.
Toen ging ik maanden overslaan of was het elke 2 weken. Dat proces duurde ook 3 jaar.
Al deze volledige 6 jaar was ik erg onrustig, gejaagd, had last van nervositeit, stemmingswisselingen, zweterig( gewoon langdurig, geen opvliegers).
Toen na deze 6 jaar, stopte de menstruatie.
Sindsdien heb ik echte opvliegers, nu bijna 3 jaar. Over het algemeen begin ik me wel wat beter te voelen.

Gr, Kruimel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht