Veranderde menstruatie en gigantische hoodpijn

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mystique
Berichten van Mystique
Onderwerpen van Mystique
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Veranderde menstruatie en gigantische hoodpijn

Bericht door Mystique » wo 16 dec 2015 12:48

Goedemiddag,

ik loop al geruime tijd met een probleem, ik heb chronische bijholteontsteking en zit in de pre overgang.
6 januari word ik geopereerd aan de holtes.
Mijn menstruatie verloopt de laatste tijd wat onregelmatiger en als ik 'm heb dan vloei ik zeer veel.
Maar waar ik mee zit is de erge hoofdpijn die ik ervoor heb, ruim een week van tevoren.
En soms weet ik niet eens meer of het nu mijn bijholtes zijn of de migraine die bij de menstruatie hoort, want de pijn breidt zich ook uit tot onder de ogen en oren, misschien wel een combinatie van.
Heb wel medicijnen voor de menstruele migraine maar die helpt ook niet altijd.
Nu vraag ik mij af of het zou helpen als ik aan de pil zou gaan (ben gesteriliseerd).
Heb ook wel weer gelezen dat de kans op borstkanker dan weer toeneemt, en gezien het feit dat mijn borsten sowieso al vol zitten met goedaardige cystes zal dat misschien niet goed zijn.
Ook ben ik erg onaardig, vooral naar mijn man toe, het is maar goed dat hij mij niet serieus neemt anders waren we allang gescheiden.
O ja, ben 48 jaar :)
Is er misschien iemand die mij advies kan geven? Alvast bedankt!

Stardance

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Veranderde menstruatie en gigantische hoodpijn

Bericht door Mrsx » wo 16 dec 2015 20:53

Hallo

moeilijk dilemma... ...schrijf het eens op wanneer je die hoofdpijn hebt, misschien herken je na een tijdje de patronen...
En dat neerslachtige gevoel met wat komen en gaan gaat.. tja heel herkenbaar...
Sterkte en hopelijk snel verbetering!

Mrsx

Mystique
Berichten van Mystique
Onderwerpen van Mystique
Menopauzejaar:

Bericht door Mystique » do 17 dec 2015 11:50

Dankjewel,

dat is inderdaad een goed idee om eens bij te houden wanneer die hoofdpijn de kop op komt steken, heb er ook nog eens normale migraine bij, dus de pret kan niet op :)
Maar goed idee, dankjewel :)

Stardance

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dorothea » do 17 dec 2015 14:20

Hallo Stardance,

wat jammer dat je man je niet serieus neemt, terwijl de overgang toch wel degelijk een serieuze zaak is en die je niet even weg wuift.

Sterkte met je hoofdpijnen, die zeker bij de overgang horen, heb het ook nog steeds, buiten de hoofdpijn vaak een naar wattig hoofd.
en de pil....??? daar zou ik niet aan beginnen, het stelt alleen je overgang maar uit, lees maar goed hier op het forum.

groeten,
Dorothea.

Mystique
Berichten van Mystique
Onderwerpen van Mystique
Menopauzejaar:

Bericht door Mystique » ma 21 nov 2016 12:18

Goedendag,

ik ben eigenlijk ten einde raad, want weet nu niet meer wat wat is.
Ik ben 49 jaar en zit in de overgang, krijg nog wel mijn menstruatie maar heel wisselend, heb een tijdje gehad dat ik en maand oversloeg maar nu ben ik al een paar maanden om de 2 weken ongesteld. En nog best heftig ook.
Maar wat bij mij ook meespeelt is dat ik vtv gigantisch last heb van hoofdpijn/bijholte pijn. En ja, wat is het nou, want ik weet niet meer of het nu een bijholte ontsteking is of dat het klachten zijn van de overgang.
In januari dit jaar ben ik geholpen aan een bijholteontsteking, toen heeft de kno arts het ruimer gemaakt, dat is even goed gegaan maar sinds een tijd alweer waardeloos. Alleen wat mij opvalt is dat ieder keer als ik die pijn heb, ik dan later ook mijn menstruatie krijg.
Maar die pijn zit echt onder mijn oog/ogen, oren, dus typische pijn wat bij een holteontsteking hoort.
Ik ben ook bekend met migraine en menstruele migraine dus op een gegeven moment merk je het verschil wel, maar ik begin nu toch erg te twijfelen.
Hoewel, als ik een injectie zet voor de migraine deze niet helpt bij de pijn die ik nu heb.
Ben dit weekend naar de huisartsenpost gegaan en heb wederom een antibioticakuur gekregen en merk iig dat het zijn werk doet, maar ging net naar toilet en zie dat ik weer mijn menstruatie gaat krijgen, dus ik weet het niet meer.
Is er hier iemand die tijdens de overgang de pil is gaan slikken? En helpt dat voor de klachten?
Of hormonen is gaan slikken?
Alvast bedankt !

Stardance

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht