Beetje bloedverlies voor menstruatie,herkenbaar?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Anitaa
Berichten van Anitaa
Onderwerpen van Anitaa
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Beetje bloedverlies voor menstruatie,herkenbaar?

Bericht door Anitaa » ma 11 jul 2016 19:26

Hallo

Vroeg me af of meer vrouwen dit hebben
De laatste tijd heb ik zeg maar 1 of 2 dagen voor mijn menstruatie een heel klein beetje bloedverlies
Dan 1 of 2 dagen niks en dan begint de menstruatie,soms wel heftig maar meestal ook maar drie dagen en dan is het over

Anitaa

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Beetje bloedverlies voor menstruatie,herkenbaar?

Bericht door Mrsx » ma 11 jul 2016 19:30

Hallo

Ik heb het soms wel langer van te voren en soms ook nog daarna, lees het stukje menstruatie gekwakkel maar eens, ik heb dit al bijna drie jaar lang....dus ja, herkenbaar...

Mrsx

WiS
Berichten van WiS
Onderwerpen van WiS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door WiS » wo 13 jul 2016 20:10

Hallo dames,

Ja ook hier was/is het heel herkenbaar als ik in mijn "normale" cyclus zit.
Vind het altijd wel makkelijk om een klein seintje te krijgen van mijn lichaam zodat ik voorbereid ben ;-)

WiS

Harry
Berichten van Harry
Onderwerpen van Harry
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Harry » za 23 jul 2016 16:05

Beste Annie Taa,

Ik had klachten vanaf zo jong als 38 - met name opvliegers. Ook ik ben rond mijn 47/48 onregelmatig gaan menstrueren.
Hoewel mijn dokter toen tegen mijn zei; dat geloof ik niet
Alleen duurt deze situatie bij mij nog voort (inmiddels 52 en 7 mnd. vrij). In de tussenliggende jaren voelde ik me beter dan ooit in mijn leven. Had het gevoel rustiger te zijn en algemeen beter in mijn vel te zitten. Sinds 1 jaar heb ik de meest uiteenlopende klachten. Echt om gek van te worden. Doorliep hierdoor een aantal, achteraf, nodeloze onderzoeken. Helaas zijn er bij mij ook vaststaande feiten door een schommelende hormoonspiegel. Denk aan; gewichtstoename, droge huid en voorheen een uitstekend gebit en nu het ene geintje na het andere.
Die nodeloze onderzoeken wil ik graag zoveel mogelijk mensen besparen!
Na het lezen van voor mij relevante forums en vervolgens het doorlezen van de informatie, in het hoofdstuk verschijnselen, kwam ik tot de volgende conclusie;
Meer informatie reduceert ongerustheid en verhoogt je begrip over je eigen situatie. Dit kan in mijn ogen een stress verlagend effect hebben. En laten we eerlijk zijn; daarvan hebben we al genoeg. Tevens stelt het je in staat om overgangsverschijnselen te onderscheiden van echt medische klachten. Dit laatste is denk ik belangrijk daar het 1 van de eerste vragen was die in me opkwam na het lezen van de forums.
Mijn overall tip is dan ook; heb je (veel) vage klachten en ben je ouder dan 35 lees dan eerst de informatie over de overgang, dit helpt je een eind op weg.
Tot slot; dank je wel alle dames die geschreven hebben - het heeft me enorm geholpen.
Iedereen succes gewenst voor de toekomst.

Met vriendelijke groet, Henriette Verhagen

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht