Is dit normaal, menstruatie onregelmatig

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Is dit normaal, menstruatie onregelmatig

Bericht door SusanL » di 04 okt 2016 01:30

Dag Marlou

Soortgelijke vraag stelde je hierboven. Daarop heb je ook antwoord gekregen dat al jouw verschijnselen zeker verschijnselen van de overgang kunnen zijn. Ja ook blaasontsteking komt meer voor tijdens de overgang.
Heel veel vrouwen krijgen, op welke leeftijd dan ook, te horen dat ze te jong zijn.
Dat is allemaal te lezen hier in duizenden berichten van andere vrouwen. Daarmee kan je vaak jezelf al gerust stellen.....

Groetjes Susan

Marieke47
Berichten van Marieke47
Onderwerpen van Marieke47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Marieke47 » ma 30 jan 2017 13:41

Hallo

Ik had al eens bloed laten prikken maar dokter zeg geen overgang of premenopauze.
Me menstruatie zijn dan later dan vroeger. ben angstig voor ziektes en denk wat zal ik hebben.
hoor dit bij de premenopauze of heb ik iets ernstigs. zit nu aan 25 dagen en heb soms t gevoel dat er een baby beweeg in me buik.
nu heb ik pijn bij me rechter lies onder rug hoor dit er ook bij of zal ik iets hebben gespannen borsten,....maak mezelf helemaal gek.

Marlou

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:

Bericht door SusanL » di 31 jan 2017 20:16

Dag

Hoe vaak je het ook vraagt, het blijven overgangsklachten ;)

Groetjes Susan

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » za 04 feb 2017 16:09

Wie stel mij eens op me gemak

Ik loop al n week te sukkelen volgens dokter geen overgang premenopauze ben 47.maar ik merk dat heel me lichaam aan t veranderen is.ik moet ongesteld worden maar loop al n week met pijn borsten en soms een gevoel dat er een baby in me buik schopt wat niet is natuurlijk.soms steken en dat maak me zo angstig met enge ziektes hoor dit er nu bij de overgang word t wel nog elke mnd

Marlou

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » za 04 feb 2017 16:57

Hallo

Dit hoort er allemaal bij Marlou, je zit wel degelijk in perimenopauze... ik ben al vanaf mijn 42e bezig... het is soms een 10 jaren plan...zere borsten heb ik al weken al achter elkaar...(begon al 2 dagen na mijn menstruatie)

Mrsx

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » za 04 feb 2017 17:32

Beste Marlou

echt, geloof het.forum van vrouw en overgang nou maar...
wij allen zitten in hetzelfde schuitje...hm 47 dan kun je echt wel klachten hebben hoor ...hahaha ik spreek uit ervaring... van alles al gehad... baarmoeder verwijderd wegens giga klachten en geestelijk ....angsten paniek... gewrichten slecht slapen brandende tong, aften...blaasontsteking...
allemaal nooit geen last van gehad....
Heb ik je een beetje opgepept?
Sterkte en houd moed!!

Troelaatje

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » za 04 feb 2017 19:25

Marlou,

wat verwacht je van de overgang? dat je van het een of andere moment niet meer menstrueert? of wil je op je 47e nog kinderen? kan ook....
Ikzelf had er in het begin enorme moeite mee, en heb de afgelopen 4 jaar vele soorten menstruaties gehad... kijk maar eens op het stukje menstruatie gekwakkel... de overgang is als het stopt, daarvoor heb je 2 soorten fases.. lees maar eens volop hier, ik heb geen idee waar mijn eierstokken of wat dan ook zitten.... misschien kan het eens bij je moeder n.a.vragen? meestal kopieer je dat patroon... ik kan als ik twijfel mijn moeder eens bellen.. maar het hoort er allemaal bij, de hormonen zoeken een nieuwe balans en dat gaat in stapjes en met veel ups downs en gekwakkel...

Mrsx

AnnaL
Berichten van AnnaL
Onderwerpen van AnnaL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door AnnaL » ma 06 feb 2017 13:34

Marlou,

Ik herken je klachten. Ik had ook regelmatig het idee dat er meer aan de hand zou zijn.
Ben bijna non-stop aan het menstrueren, soms angstaanjagend, soms alleen wat 'rommel', en ook de pijn bij de linker eierstok (dacht ik) had ik ook.
Ik was er bijna van overtuigd dat ik iets ernstigs onder de leden had.
Maar de gynaecoloog heeft me gerust gesteld. Tijdens het onderzoek is niets gevonden op een paar vleesboompjes na.
Eierstokken, baarmoeder, niets geks.
Ik ging kilo's lichter aan zorgen de deur uit.

Anna

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » wo 15 feb 2017 12:59

Hallo

Ik ben 47 en t is de eerste x dat ik niet ongesteld word zit aan 41 dagen vandaag.heb wel veel klachten gehad in me buik steken darmen t gevoel dat ik t word maar is niet.heb al n zwangerschap test gedaan ook niet zwanger.werd t meestal rond 30 31 34 27 dagen nu niks. Wel erg gespannen borsten soms.
Is dit normaal dat ik t niet word

Marlou

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » wo 15 feb 2017 14:00

Beste Marlou

Als voorkomend verschijnsel van de overgang is dat zo normaal als normaal maar normaal kan zijn.
Je komt het ook overal op het forum tegen, bij veel vrouwen.

Rianne

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 15 feb 2017 20:08

Hallo

Ik zou heel veel lezen hier op het forum..... zoveel verhalen erover... het is helaas niets patsboem en dan ben je door de overgang, dat gaat met horten en stoten...

Mrsx

Jonnie
Berichten van Jonnie
Onderwerpen van Jonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Jonnie » ma 10 apr 2017 12:11

Hallo dames

Ik ben nu een paar maanden 50. En ik heb het ook wel eens heel af en toe gehad een paar jaar geleden maar ook toen ik nog een stuk jonger was zowel in de 20, 30, 40 dat ik in 1 keer meer dan een week later was. Ik dacht het een paar jaar geleden ook maar het kan ook wel eens stress of iets anders zijn maar het kan ook het begin van de overgang zijn. Bij mij is het na die keer van een paar jaar geleden niet meer voorgekomen en nu ben ik nog steeds elke maand gewoon ongesteld met maar paar dagen verschil net zoals ik altijd al ben geweest.
Dus ik zou het rustig afwachten en je niet te druk maken.

Jonnie

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » di 08 aug 2017 14:20

Hallo

ben 47 j en zit nu aan 45 dagen en word niet ongesteld is dit normaal.
Laatste tijd was ik t wel onregelmatig 28/30/34/36/42 dagen maar nu word ik t niet zit aan 45 dagen.
hoor dit erbij of heb ik iets anders wie kan me eens helpen

Marlou

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » di 08 aug 2017 16:26

Hoi,

heerlijk toch geen menstruatie? ja natuurlijk hoort dit erbij, ooit zullen je menstruaties helemaal stoppen.... Maar je kan het nu pas na 2 maanden hebben, maar daarna bijv na 2 weken of na 2 dagen alweer hebben en dat dan weken aanhoud...

Mrsx

Jolande
Berichten van Jolande
Onderwerpen van Jolande
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Jolande » di 08 aug 2017 16:46

Hallo Marlou,

herkenbaar, ik ben ineens 6 dagen te laat! Tot nu toe vrij regelmatige menstruatie gehad, afgelopen maand tussendoor wel een paar drupjes bloed verloren, wat ik anders nooit heb. Heb wel menstruatieklachten; gevoelige borsten, meer trek in eten en ben ook erg snel emotioneel...maar er komt geen menstruatiebloed los. Twijfel zelfs of ik geen zwangerschapstest moet gaan doen..... Aan die mogelijkheid moet ik echt niet denken.

Fijn om hier te lezen dat ik niet compleet 'raar' geworden ben. Ik kwam met een hele batterij vage klachten bij de huisarts en vroeg zelf of ik niet gewoon al in de overgang was geraakt? Nee, dat kon niet want ik menstrueerde toch nog regelmatig. Ondank dat ik sceptisch was, heb ik een bloedtest gedaan op vitamines enz. Daar kwam uit dat vitamine D wat laag was. Een tijd lang heb ik me beter gevoeld door het aanvullen van vitamine D maar inmiddels heb ik allerlei andere, vreemde klachten. Gelukkig heb ik een aantal vrouwelijke collega's die met mij in hetzelfde schuitje zitten of het al achter de rug hebben. Mijn mannelijke leidinggevende doet er ook heel normaal over. Eerlijk gezegd moet ik er zelf nog het meest aan wennen en accepteren dat het nu echt zo ver is.

Jolande

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » di 08 aug 2017 16:48

Jolande schreef:
di 08 aug 2017 16:46
herkenbaar, ik ben ineens 6 dagen te laat! Tot nu toe vrij regelmatige menstruatie gehad, afgelopen maand tussendoor wel een paar drupjes bloed verloren, wat ik anders nooit heb. Heb wel menstruatieklachten; gevoelige borsten, meer trek in eten en ben ook erg snel emotioneel...maar er komt geen menstruatiebloed los. Twijfel zelfs of ik geen zwangerschapstest moet gaan doen...Aan die mogelijkheid moet ik echt niet denken.
Nou heb ik al gedaan n test ik dacht gelijk ben zwanger maar gelukkig was t niet zo. heb ook pijnlijke borsten zit al aan 45 dagen en nog niks.

Marlou

Jolande
Berichten van Jolande
Onderwerpen van Jolande
Menopauzejaar:

Bericht door Jolande » wo 09 aug 2017 10:14

Gelukkig maar Marieke, geen zwangerschap.

Pijnlijke borsten zijn ook herkenbaar voor mij. Jeetje 45 dagen met deze klachten, daar zou ik ook niet blij van worden. Sinds gisteravond zijn mijn borsten en met name mijn tepels nog pijnlijker geworden. Kwam er wel achter dat ik al een paar dagen vergeten ben vitamine d3 in te nemen. Straks thuis gelijk maar weer doen, misschien helpt dat enigszins. En ik ga die stomme zwangerschapstest ook maar gewoon halen, ook al vermoed ik dat er niets aan de hand is (duimen maar..). Beter het zekere voor het onzekere nemen.

Sterkte Marieke,

Groet, Jolande

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » wo 09 aug 2017 19:25

Hallo Jolande

Heb je al een test gedaan en hoeveel dagen zit je nu

Marlou

Jolande
Berichten van Jolande
Onderwerpen van Jolande
Menopauzejaar:

Bericht door Jolande » do 10 aug 2017 09:42

Hee Marlou

Begin vandaag aan mijn 8e dag niet ongesteld zijn. Vanochtend heb ik de test gedaan en gelukkig maar 1 controlestreepje, wat dat betreft niets aan de hand. Denk je dat ik het na een week of zo nog een keer moet doen? Maar jeetje, wat een gedoe zeg! Ik was echt tot nu toe nog zo regelmatig, wel eens een dag eerder of later maar dat was het dan. En nu ineens houdt het op..bizar, je zou het bijna gaan missen. Ik heb het ook aan niemand verteld behalve aan mijn man en hier dan. Wel fijn hoor om zo van gedachten met jou te kunnen wisselen. Andere klachten zijn een vol en enorm duf hoofd met oorsuizen (had ik al maar nu heel erg), zwarte vlekken voor de ogen en al weer verkouden. Oh en mijn stemming wisselt van gieren van het lachen naar rivieren vol kunnen huilen..
Hoe is het bij jou?

Groet
Jolande

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 10 aug 2017 09:48

Jolande schreef:
do 10 aug 2017 09:42
Hoe is het bij jou?
Hey

nou nog steeds niet ongesteld hoor ja dat doe echt raar vind ik. dacht ook ga nog eens een test doen maar ga dat niet doen.
Ik wacht gewoon af vind t ook heel raar. Ja oorsuizen heb ik ook gehad nu vandaag pijnlijke borsten ook en hoop zo dat ik t ga worden he iedere keer denk oh zal ik t zijn maar nee hoor

Marlou

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » zo 20 aug 2017 10:31

Hallo dames

Ben altijd nog niet ongesteld geworden.
Zit aan 54 dagen ben 47 nu ging ik googelen en las ook als je darmkanker heb dat t weg blijft ...ben zo bang en denk alleen maar aan ziektes

Marlou

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:

Bericht door SusanL » zo 20 aug 2017 12:07

Dag Marlou

Wat een onzin zeg.

Darmkanker? Schei toch uit. Je menstruatiepatroon verandert tijdens de overgang tot het uiteindelijk ophoudt. Volkomen normale situatie hoor. Wat wou je dan? Ongesteld blijven tot je 80e?

Groetjes Susan

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » zo 20 aug 2017 12:29

Hallo Susan

Nee, maar ga googelen waarom niet ongesteld en vind dat. werd altijd regelmatig nu niks zal t echt overgang zijn

Marlou

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » zo 20 aug 2017 21:41

Hallo

Je kan toch moeilijk op je 55e nog kindjes baren denk ik dan... er is gewoon te weinig bekend over de overgang.. ik zou niet googelen, en gewoon accepteren dat je eitjes opraken.. of als je echt heel bang bent even gewoon naar de huisarts, die is ervoor om gewoon uitleg te geven over de overgang... dat neemt misschien je angsten weg... kan best zijn dat het nu een tijdje wegblijft en dat je daarna constant menstruaties kort op elkaar hebt, en dan weet ik niet waar je blijer mee moet zijn....

Mrsx

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » zo 20 aug 2017 22:38

Hallo

Ja dat is ook zo wat je zeg. die angsten he....soms word ik er gek van.maar denk dan wat kan t nog anders zijn als je t niet word

Marlou

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 23 aug 2017 08:17

Hallo

Gewoon accepteren Marieke, het is niets anders dan de overgang, uiteindelijk zal je menstruatie definitief wegblijven en je hormonen een nieuwe weg vinden.. Mijn menstruatie is nu 3 hele weken weg en ik koester iedere dag na 4 jaar menstruaties kort elkaar... afgelopen 4 jaar was ik vaker wel dan niet aan het menstrueren...

Je menstruatie kan nu even wegblijven om vervolgens weken achter elkaar te duren of wat voor variant dan ook.

Accepteer en onderga, heel vervelend en heel raar na jaren menstrueren.. leuk is het gewoon weg niet, natuurlijk wel...

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht