Is dit normaal, menstruatie onregelmatig

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Marieke47
Berichten van Marieke47
Onderwerpen van Marieke47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Is dit normaal, menstruatie onregelmatig

Bericht door Marieke47 » di 01 dec 2015 16:46

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier en wie heb er ervaring mee of het nu de overgang is of niet.
Ik ben 46 jaar en me menstruatie zijn er elke maand nodig soms eerder of Veel later soms veel soms niet.
Ik merk wel dat ik zo opgejaagd ben en nerveus slecht slapen maar vaak zo misselijk dan ik wel kan overgeven.
Ook wat ik graag lusten heb ik nu een afkeer van en lust ik niet meer. Me liefste parfum word ik misselijk van.
Het lijkt wel of ik terug zwanger ben maar dat is niet. Ook een raar gevoel in me buik net of ik zenuwachtig ben.
Zijn dit nu overgang klachten of is het iets anders.
graag reacties voel me ook heel anders

Marlou

Ellen
Berichten van Ellen
Onderwerpen van Ellen
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Is dit normaal, menstruatie onregelmatig

Bericht door Ellen » di 01 dec 2015 17:47

Hallo Marlou

Ja, dat zijn stuk voor stuk verschijnselen die je in de overgang kunt hebben.
Je komt ze op dit forum dan ook veelvuldig tegen

Ellen

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » wo 20 jan 2016 16:24

Hallo

Wie kan me helpen. ik ben 46 jaar en weet niet of ik nu in de overgang zit of niet. me menstruatie komt steeds vroeger 25 dagen, slaap slecht vaak misselijk en duizelingen, ben ook erg veel ongesteld me huisarts zegt dat t me schildklier kan zijn.ik geloof dat zelf niet. me vorsten doen ook vaak pijn en voordat ik ongesteld ga komen heb ik ook veel meer buikpijn voel echt waar me eierstokken zitten. en sommige geuren kan ik niet meer ruiken. vind dat zo raar. soms angstig ook. Wie kan me eens helpen. Me huisarts zegt rond de 50 begin je meestal aan je overgang

Marlou

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 25 feb 2016 10:12

Hallo

Ben zo angstig ben 46 jaar en denk zeker dat ik in de overgang zit. Zweten menstruatie dan 25 dagen dan 34 enz. ik zweet veel, opvliegend, angstig, pijnlijke botsten, hoofdpijn, depri is of hoor dit er allemaal bij. werd nu na 34 dagen ongesteld maar echt hevig en nu ben ik t 7 dagen al is dit normaal hoor dit erbij wie kan mij eens op me gemak stellen.

Marlou

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Pee » do 25 feb 2016 11:08

Hallo Marlou,

Het hoort er allemaal bij, het komt en gaat.

Sterkte Petry
die dit al 13 jaar meemaakt!

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 67

Bericht door Jacobina » do 25 feb 2016 11:18

Hoi Marlou,

Ja allemaal klachten van de overgang. Ik ben er ook al ca. 10 jaar mee bezig, de ene keer gaat het wat beter, en dan kan het zomaar weer omslaan. Ja wij vrouwen hebben heel veel te verduren. Maar eens zal er een eind aan komen. Alleen wanneer? Ik wens je heel veel sterkte.

Jacobina :)

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 25 feb 2016 12:45

Petry en Jacobina,

Dank voor jullie antwoord dus ben ik zeker in de overgang

Marlou

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » vr 06 mei 2016 20:40

Hallo dames

Ik ben 46 jaar en zit al lang met klachten zweten misselijk veel bloedverlies ene keer om de 25 dagen dan 33, pijnlijke eisprong noem maar op slecht slapen. de dokter zegt dat het niet kan met 46 jaar in de overgang hij zegt nog te jong. Ik snap er echt niets meer van lees hier vaak en zie vaak de zelfde klachten.

Marlou

Doeleentje
Berichten van Doeleentje
Onderwerpen van Doeleentje
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 59

Bericht door Doeleentje » za 07 mei 2016 11:37

Hallo

De meeste huisartsen zeggen, dat een bepaalde leeftijd onder de 51/52 te jong is voor de overgang.
Die moeten maar eens beter luisteren, en bij collega's informeren.
Het kan wel degelijk op jonge leeftijd. Ik ken iemand die al op haar 35-ste al in de overgang zat. Ook zij kreeg iedere keer te horen, dat ze daar te jong voor was.
Mijn zus hetzelfde verhaal. Die zat al op nog geen 40 jarige leeftijd in de overgang door bepaalde medicijnen die ze gebruikte.

vr gr
Aukje

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » za 07 mei 2016 14:46

hoi Marlou,

Ik heb ook jarenlang moeten tobben met allerlei vage klachten die op dit forum aan de orde van de dag zijn. Inmiddels weet ik zeker dat het de overgang is, daar hoef ik geen testen voor te doen.
Met 46 jaar en de klachten die je beschrijft kun je er zeker van zijn dat het te maken heeft met de overgang hoor, ook al menstrueer je nog, want dat doe ik zelfs nog, zij het steeds minder frequent.

Groetjes, Loutje

Jantine78
Berichten van Jantine78
Onderwerpen van Jantine78
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Bericht door Jantine78 » za 07 mei 2016 16:16

Hallo

Het kan echt dat je op deze leeftijd in de overgang zit. Zelf ben ik 38 en heb al ongeveer 3 jaar klachten als opvliegers, nachtelijk transpireren, onrust, tegenzin, vermoeidheid, onregelmatige menstruatie. Huisartsen bleven het ontkennen: je bent nog veel te jong. Op een gegeven moment was ik het zat en heb andere stappen ondernomen. Ik heb contact gezocht met een overgangsconsulente. Al snel had ik een afspraak. Zij kon al snel bevestigen dat ik wel in de overgang zit.
De verpleegkundige zei ook dat niet alle huisartsen even goed op de hoogte zijn van de overgang.

Jantine

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » ma 27 jun 2016 11:55

Hallo

Ik ben 46 jaar en had bloed laten testen of ik in de overgang was.de dokter zei van niet. maar is t dan de premenopauze. ik word ongesteld dan 27,28 30 32 33 dagen maar nu is t vandaag me 37 ste dag en ben t nog niet heb erg last van zweet aanvallen prikkelbaar moe nergens zin in.
Ik heb al 3 zwangerschapstesten gedaan allemaal negatief me borsten doen pijn.maar ik word t niet. Ik heb juist naar de dokter gebeld en die zeg nu overgang kan niet je bent te jong nog.maar is dit normaal dat ik naar 37 dagen nog niet ongesteld ben wie kan mij eens helpen.wil niet zwanger zijn op deze leeftijd maar testen zijn negatief.is t dan premenopauze waar ik in zit of wat heb ik wie heb er ervaring mee

Marlou

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » ma 27 jun 2016 13:15

Hallo Marlou

Het is de overgang. Die begint bij vrouwen gemiddeld al als ze 35 zijn, alleen merken vrouwen er dan nog niet altijd wat van. Het is dikwijls pas wat later dat ze gaan merken dat hun hormonen zich anders gedragen, hun menstruatie verandert, of ze zich niet meer goed in vel voelen. "Gewoon" de overgang.

Het is heel normaal dat in deze fase van de overgang (premenopauze) je menstruatiepatroon verandert of dat je menstruaties overslaat, of juist vaker menstrueert. Forum en informatie lezen maakt je al gauw duidelijk dat dit heel normaal is op je 46e.
Fasen
Hoe weet je

Rianne

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 30 jun 2016 14:52

Hallo dames,

Ik heb hier van de week ook al geschreven ben nog altijd niet ongesteld. Heb testen gedaan niet zwanger dan naar dokter geweest bloed genomen niet zwanger ik word nu vandaag 40 dagen niet ongesteld en heel mij lijf zo zo warm ik t heb.heb n raar gevoel in me buik dan denk ik word ik het maar nee hoor. Ben gejaagd zenuwachtig normaal ben ik t om de 28 29 of 30 dagen.hoor dit er allemaal bij ook dat je echt niet lekker in je vel zit ben 46 ga 47 worden wie kan t mij vertellen me borsten doen wel pijn raar gevoel in me buik word er gek van

Marlou

Sarena
Berichten van Sarena
Onderwerpen van Sarena
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Sarena » do 30 jun 2016 16:15

Ja Marlou,

Dat kan allemaal gebeuren in de overgang

Sarena

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 30 jun 2016 17:26

Hallo

Ja ik maak me hier zo druk om dat ik het niet word en heb rare klachten het lijkt wel het gevoel dat ik zwanger ben maar het is niet hoor dit nu echt bij de overgang

Marlou

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » do 30 jun 2016 17:38

Hallo

Ik herken het helemaal zo begin het bij mij ook.. vanuit het niets eerst langere menstruaties toen een paar x om de 2 maanden en sinds vorig jaar februari is het om de week/ om de 2 weken een enkele x om de drie weken...
Dus ik weet niet wat je liever hebt en dat is idd... de perimenopauze...

Mrsx

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 30 jun 2016 17:51

Hallo

Ja dank voor de antwoord ergste ik denk gelijk zal toch geen ziekte hebben...voel totaal mezelf niet.
Ik zit nu te denken bloeduitslag bij dokter was negatief maar denk zal ik dat wel kunnen vertrouwen.
Ik heb zelf ook testen gedaan ook negatief, maar soms voel ik me echt zwanger ...hopend zet met menstruatie door maar omdat ik er me er zo druk om maak word ik het ms ook niet

Marlou

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 30 jun 2016 21:36

Hallo

Ik heb hier al m paar x geschreven.maar zit te kijken op internet enz.ik word gek van mezelf. t is 40 dagen en ben nog niet ongesteld heb al testen gedaan negatief niet zwanger bij dokter geweest getest negatief ben daar geweest met 37 dagen. nu lees ik dat t ms te vroeg was bloedtest bij de dokter i.v.m zwangerschap ben 46 ik dacht dat t al zichtbaar was op de eerste dag te laat, weet t niet meer voel me raar darm krampen zit ik nu in overgang of toch zwanger

Marlou

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » do 30 jun 2016 21:45

Dag Marlou

Hoe vaak wil je nou nog horen dat het de overgang is? We hebben allemaal wat jij hebt!!

Groetjes Susan

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 30 jun 2016 21:54

Oh ja sorry allemaal maar maak me zo zorgen...

Marlou

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:

Bericht door Rianne » do 30 jun 2016 22:01

Marieke47 schreef:
do 30 jun 2016 21:54
maak me zo zorgen pfff.
Marlou,

Dat zal zo blijven zolang je niets en niemand vertrouwt en van niemand iets aannemen kunt.

Rianne

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » do 30 jun 2016 22:26

Hallo dames,

Ja en moet me er bij neerleggen zeker. Dat t de overgang zal zijn maar ben alles aan t opzoeken. Moet ik niet doen maar omdat ik zag dat ze bij de dokter pas naar een week kunnen zien zwanger of niet. Ik dacht zelf gelijk dus leg me er bij neer overgang

Marlou

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » vr 01 jul 2016 13:31

Hallo

Juist geworden naar 41 dagen en enorme buikpijn maar is normaal zeker

Marlou

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » vr 01 jul 2016 14:40

Hallo

Ik denk dat ik dat ook eens ga doen die onrust in me lichaam pfff en dan nog vlagen met misselijk erbij.

Marlou

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » vr 01 jul 2016 16:06

En ook dat is allemaal de overgang...

Mrsx

Marieke47
Berichten van Marieke47
Menopauzejaar:

Bericht door Marieke47 » vr 01 jul 2016 20:43

Hallo

Ik zat net aan de koffie ging recht opstaan en ik werd toch duizelig en angstig in me hoofd is dit nu ook de overgang of is t omdat ik zolang overtijd was.ik voelde me echt licht in het hoofd werd er angstig van.

Marlou

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » za 02 jul 2016 10:06

Hallo

Misschien is het verstandig dit eens met je huisarts te bespreken je onrusten en je bezorgdheid over de overgang of net bijv, een overgangsconsulente....hulp te zoeken ervoor..

Door de overgang veranderd veel in je lijf en geest en lichaam.. soort grote opruiming, en soms is het beter dat met iemand te bespreken.. angsten en stress houden elkaar intact, stress kan compleet je lichaam laten reageren op dingen.. soort sloper in je lijf zeg maar en angst is stress...

Mrsx

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » za 02 jul 2016 15:11

Dag Mrsx

Alsmaar die raad aan andere vrouwen om naar de huisarts te gaan voor zoiets normaals als de overgang draagt bij aan het medicaliseren en onderdrukken ervan en daarmee aan het taboe waar elders op het forum over te lezen valt. Dat zouden we niet moeten willen lijkt mij.

Marlou, de overgang is geen ziekte. Alles wat je nu voelt lichamelijk en de komende jaren nog gaat voelen is verklaarbaar door veranderende hormonen. Als je (h)erkenning nodig hebt ga je hier lezen. Niet alleen schrijven maar vooral lezen en de antwoorden tot je door laten dringen en laten bezinken. Alleen dan heb je er wat aan. Niet als je vragen stelt maar niets met de antwoorden doet. Geldt voor meer vrouwen hier helaas. Dat is zonde van de inspanning van andere vrouwen, die zelf ook allemaal in de overgang zitten en zich niet altijd goed voelen.

Daarnaast hebben die veranderende hormonen invloed op onze hersenen en onze geest. Onze manier van in het leven staan. Ik ga dat verder niet uitleggen nu want er is genoeg over te lezen op dit forum en daarnaast op de site! Maar dan moet je daar wel voor open willen staan.

Groetjes Susan

Asti
Berichten van Asti
Onderwerpen van Asti
Menopauzejaar:

Bericht door Asti » za 02 jul 2016 17:00

Hey Susan,

Wat leuk dat je mijn berichtje gelezen hebt. Het doet me goed zo goed, weet je dat?
Afgelopen dagen zocht ik vanuit een soort nostalgie dit forum nog eens op, dat ten tijde van mijn overgang zo ontzettend veel voor me heeft betekend in mijn leven. Nog meer dan toen, besef ik dat nu.
Gesprekken toen gingen zo heerlijk veel verder dan de emotionele reacties en schrikreacties alleen. Dat leerde mij verder te kijken en open te durven staan voor waar die reactie vandaan kwam.
Want het komt nooit 'alleen maar door de hormonen' er zit haast altijd ook een boodschap in. De hormonen wijzen je ergens op d.m.v. o.a. emoties. Emoties zijn de boodschappers en die komen ergens vandaan.

Misschien is het een teken van deze tijd, of is het de neo-liberalistische invloed van dit moment waarin mensen min of meer tot dingen worden gemaakt, waardoor men nu veel meer aan die buitenkant blijft hangen.
Want dat valt mij ook wel op dat er wel heel vaak de emotie wordt geventileerd en beschreven, en er etiketjes op worden geplakt, maar er zo weinig wordt ingegaan op de boodschap erachter.
En het is toch die boodschap die laat weten wat je aan verandering nodig hebt, bijv minder 'moeten'.
Dat soort verandering konden mijn hormonen niet maken, dat ligt buiten hun mogelijkheden. Dat kon ik alleen zelf, en samen met de omgeving. Dat was de enige manier om de geestelijke pijn en de emotie, milder te maken.
Ik leerde dat als ik mezelf paniekerig begon te voelen, er achter die emotie altijd iets zat waarbij ik al veel eerder gevoelens van tegenzin en weerzin had gezien, maar die had ik dan teveel genegeerd. Die nalatigheid kwam dan terug in weer emotie: huilen, angst en paniek voelen. Of ik vloog alle kanten op om vastklampen aan anderen, terwijl ik bij mezelf moest zijn.

Naar binnen keren........ was een rode draad in mijn overgang, die me ook tijdens de overgang al veel bracht. Het werd er niet gemakkelijker van, maar wel anders. Het liet me het vertrouwen houden, niet meer bij verschijnselen zo hoeven te schrikken.
Ik hoefde niet meer te zeggen "Ik herken mezelf niet meer" of "Help wat gebeurt er", maar kon gaan zeggen "Ik zie mezelf weer, dus laar maar komen die emotie dan kan ik erin duiken, en blijf ik op de hoogte van welke kant ik op mag en wat ik wel nodig heb' .

Volgens mij is dat ook wat jij bedoelt Susan?
Weet je wat mooi was daarbij. Toen ik eenmaal meer naar de inhoud van die emoties ging kijken en dus meer aandacht voor binnen in mezelf ging hebben, kon ik het daarover hebben en werd het niet meer als klagen ervaren als ik het erover had.

Maar moeilijk is het wel he Susan, als er zoveel op je af en over je heen komt in een periode zoals de overgang. Tijdelijk naar een onbewoond eiland kunnen was me soms heel welkom geweest.

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe jij dat beleeft.

Asti

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht