Al weken heel heftig ongesteld

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
MJ
Berichten van MJ
Onderwerpen van MJ
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Al weken heel heftig ongesteld

Bericht door MJ » ma 14 sep 2015 21:00

Hoi allemaal,

Ik ben vier weken geleden begonnen met menstrueren na een paar maanden geen menstruatie.
Grote stolsels, veel bloedverlies en soms gewoon zo erg dat ik niet naar buiten kan, of zomaar de wc af kan.
Nu ga ik de vijfde week in, met elke dag een flinke menstruatie en bloedstolsels, golven bloed.
Heb maar zelf staaltabletten gehaald, want ik zit in het buitenland en ken de taal totaal niet. Kan ook niet zomaar
een arts vinden omdat wij hier niemand kennen en dus niet kunnen vragen waar we moeten zijn.
Maar het maakt me wel bang omdat ik een baarmoeder vol met myomen heb en soms echt het gevoel heb dat ik weeën krijg.
Ik weet dat dit allemaal bij de overgang kan horen, maar heb al een keer een afstervende myoom gehad en het lijkt
er nu ook weer erg op. Dat maakt je dan toch wel behoorlijk bang.
Voel me misselijk, niet lekker en vaak ontzettend moe. Heb gewoon geen zin om veel te doen momenteel.
Daarom is dit forum erg fijn voor me, dat ik hier veel herkenbare symptomen vind van de overgang.
Als ik me angstig voel, kom ik hier naar toe en dan voel ik me toch weer wat rustiger omdat veel van jullie dezelfde symptomen
hebben. Hartstikke bedankt daarvoor! Dat jullie allemaal toch de moed hebben om gewoon eerlijk te vertellen hoe je je voelt en daarmee anderen echt kunt helpen.

Daarnaast ben ik erg onrustig van binnen, kom heel zenuwachtig over. Mijn kinderen hebben veel begrip voor me maar
vinden nu toch wel dat ik wat rustiger moet worden. Mijn oudste zei, mam ik word helemaal nerveus van je, zo loop
je te zenuwen.
Ik weet het, maar ik kan me gewoon niet inhouden, voel me te onrustig.
Overgang ik begrijp waarom je er bent , dat je een levensfase bent .. maar ik mag je niet ..

Groeten, Marie Josee

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Re: Al weken heel heftig ongesteld

Bericht door Babsi » di 15 sep 2015 10:22

Hoi Marie Josee,

Goh wat vervelend voor je zeg. En dan zit je ook nog in het buitenland.
Ik ben niet bekent met jouw klachten dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
Maar waarom zoek je geen apotheek op. Vraag daar of ze een arts weten en vraag ook gelijk om iets rustgevend.

Jaren geleden was ik op vakantie in Italië. Ik was ook dood nerveus, bleek later een snel werkende schildklier te zijn.
Maar ik heb in de plaatselijke apotheek gewoon uitgelegd met gebarentaal en wat losse woorden dat ik nerveus was. Dat begrepen ze wel en heb ik iets gekregen.
Omdat je de taal niet kent, kun je misschien op je telefoon de vertaling zoeken op google.

Ik wens je veel sterkte.

Groeten Babsi

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Bericht door Max » di 15 sep 2015 12:17

Hallo dames,

Goed plan van Babsi, dat kun je altijd proberen, of iemand die het voor je wil vertalen van de lokale bevolking daar.
Je laatste zin vind ik heel mooi gevonden, zo is het!

Groet Max.

MJ
Berichten van MJ
Onderwerpen van MJ
Menopauzejaar:

Bericht door MJ » di 15 sep 2015 21:15

Hai Babsi en Max ,

Dankjewel voor jullie reacties!
Zit sinds een dikke maand in Hongarije, valt gewoon niet mee om hier nu iets uit te leggen, ook niet met Google vertaler erbij.
Maar ik ga binnenkort naar Ierland, dat wordt een stuk gemakkelijker natuurlijk dan. Eindelijk kan ik iets als ondersteuning in de overgang gaan halen. Toch heerlijk als je gewoon de taal spreekt.
Dat onrustige komt bij mij door heel veel stress in combinatie met hormonen, geen goeie cocktail :-)
Ik drink tegenwoordig een wijntje 's avonds, dat ontspant wat meer.
En ik probeer zoveel mogelijk stressfactoren te vermijden maar dat valt natuurlijk niet mee als je op een roadtrip bent.
Hoop dat de bloeding binnenkort ophoudt, dat zou al veel schelen. Krijg je meteen wat meer energie.
Gelukkig las ik hier op het forum dat het gewoon is om in de overgang zoveel weken te menstrueren dus dat was ook weer een zorg minder.
Heb veel van de verschijnselen hier gehad. In en uit gelopen bij de dokter, jarenlang. Zou allemaal door stress en fibromyalgie komen en nu lees ik zoveel herkenbare dingen en blijkt dat ik al best lang in de overgang zat als ik het zo allemaal lees.
Lang leve internet en goede forums he, doet veel goed.
Jullie ook veel sterkte,

Groeten, Marie Josee

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » di 15 sep 2015 21:45

Hoi,

Weet je het zeker van google translate en Hongaars dat het niet lukt?
Heb het net even geprobeerd en er komt toch wel een uitspreekbare taal uit. Of in elk geval iets dat je kunt laten lezen aan anderen.
Nerveus= ideges.
Maar misschien zie je dat gewoon niet zo zitten, dat kan.

Ik ben eens op vakantie geweest in Tsjechie en de taal was dus ook een ramp.
Maar ik had een Duits-Tjechisch woordenboek en dat lukte toch wel redelijk. Duwde iedereen dat boek onder zijn neus :D .

In elk geval sterkte en veel plezier nog gewenst daar en in Ierland.

groeten Babsi

MJ
Berichten van MJ
Onderwerpen van MJ
Menopauzejaar:

Bericht door MJ » za 03 okt 2015 09:56

Hallo

Een tijd verder. Nog steeds menstruatie. Lig met een zeil op het matras. Moet constant verschonen, bed .. kleding.
Mijn kinderen zien het bloedverlies, kan het niet meer verbergen. Het valt op de grond, zit waar ik heb gezeten.
Net gejankt en gejankt. Kan die hele menopauze aan, het is zoals het is. Al genoeg meegemaakt dus dit kan er echt wel bij, we zijn sterker dan wij denken.
Als er iets is, kom ik gewoon hier en denk vaak .. o ja, ik ben niet de enige, het kan er bij horen.
Maar dit bloedverlies herinnert mij aan mijn zwangerschappen, mijn miskramen, maakt mij bang dat er weer een myoom zich gaat draaien.
Gisteren ziek op bed gelegen, had pijn als weeën, misselijk en doodmoe.
Het zal er allemaal bij horen maar het is toch fijner als je staaltabletten hebt en op zoek kunt gaan naar een alternatief om de menstruatie te verminderen. Dat geeft wat meer zekerheid.
Ik ben een alleenstaande mama, nu kilometers van de supermarkt enz verwijderd .. moet boodschappen doen maar kan eigenlijk niet weg. Daar moest ik toch echt van janken net. Niet omdat ik mezelf zo zielig vind maar omdat ik gewoon gefrustreerd ben dat deze stomme periode net nu moet komen nu ik in de middle of no where zit met een roadtrip van 40 uur rijden en varen voor ogen waar heel vaak geen toilet zomaar in de buurt is of je niet zomaar kunt stoppen.
Dus niet om te klagen maar ik ben gewoon pissed op die hele bloederige voorbereiding op het moment dat je de menopauze ooit eens gaat krijgen.
Ik haat het warrige gevoel in mijn hoofd, de angsten om dood te gaan of dat er iets met mijn kinderen gaat gebeuren, de wisselende stemmingen en alle stomme klachten die erbij komen. Ja, het hoort er allemaal bij maar dan hoef je het nog niet leuk te vinden. Nu genoeg gezielepiet, nu moet ik erover na gaan denken hoe ik bloedvrij in die auto en winkel kan verblijven. Iedereen veel sterkte! Nogmaals we zijn veel en veel sterker dan we vaak denken. Wij vrouwen kunnen die menopauze wel een poepie laten ruiken. Alleen is het fijn om af en toe eens te janken, schreeuwen en erover te praten.

Groeten, Marie Josee

MJ
Berichten van MJ
Onderwerpen van MJ
Menopauzejaar:

Bericht door MJ » za 03 okt 2015 15:22

Hallo

Ik las uitleg over het waarom van langdurig bloedverlies met stolsels enz in de overgang, Dat heeft me erg gerustgesteld. Dus ik ga er weer gewoon tegenaan en ga dit menstrueel gedoe maar nemen voor wat het is. Een voorbereiding voor de laatste menstruatiedag. Kijken hoe ik het mezelf zo gemakkelijk mogelijk kan maken. Dat scheelt natuurlijk enorm. En dat blijven denken op momenten dat ik het moeilijk heb.
Helaas kon ik het niet aan de huisarts vragen waar ik pasgeleden ben geweest, ze begreep me gewoon echt niet, maar gelukkig bestaan er ook online artsen waar ik iets aan kan vragen, dus ga ik dat doen.
Iedereen met dit probleem, heel veel sterkte.

Groeten, Marie Josee

Danielle46
Berichten van Danielle46
Onderwerpen van Danielle46
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Danielle46 » wo 02 dec 2015 01:35

Halle Dames...
Ben 46 en al enkele jaren heb ik al wat overgangsklachten opvliegers, nachtzweten moeilijk in slaap komen en nog aantal klachten
Ook menstrueerde ik beetje onregelmatig, en verschilde het soms heel erg, soms as ik het 7 dagen heel heftig en dan weken later 4 dagen heel erg weinig en soms zat er 3 weken tussen en soms 5 of 6 weken.

Maar ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die het volgende herkennen

Ik ben 7 weken ongesteld geweest enorm heftig, de super plus tampons met incontinentie materiaal dat ik echt elk half uur moest vervangen en gigantische bloedstolsels sommige echt zo groot als een mandarijn en groter
Heb nu dus ook staaltabletten gekregen omdat me ijzer gehalte erg laag was.
Na 3 weken ongesteld zo heftig was ik naar de huisarts geweest en kreeg ik een kuur orgametril zoiets voor 10 dagen, dat zou de menstruatie moeten stoppen en na het stoppen zou je na een dag of 3 weer menstrueren, maar tijdens het slikken stopte de menstruatie niet, het werd alleen wat minder erg een paar dagen, maar daarna werd het weer net zo heftig als daarvoor...
Ik kwam weinig buiten want voelde het zelfs met tampons en alles nog lopen...
Na 7 weken menstruatie dacht ik dat het gestopt was, en dat was het ook, wel 4 hele dagen dat was vorige week!!
Na die 4 dagen menstrueer ik nu alweer vanaf vorige week en weer heftig, Ik wordt er echt niet goed van.
Omdat ik zwaar hartpatiënt ook ben is hormonen voor mij niet echt een oplossing.
Zijn er meer mensen die zolang ongesteld zijn geweest en maar paar dagen tussendoor niet ?
En wat heb je er tegen gedaan of gekregen?? en wat doe je als je zo heftig menstrueert?
Ik voel me hartstikke slap en lijkt wel of er niks uit me handen komt zo moe ben ik.

Doordat ik zwaar hartpatiënt ben is ook een operatie om alles te laten verwijderen niet zonder risico's, omdat ik ook bloedverdunners slik maar ook antistolling, dit heeft trouwens geen invloed op de menstruatie dat heb ik bij de cardioloog de trombose dienst en zo nagevraagd.

Hoop op enkele reacties

Groetjes Danielle

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht