Menstruatiepijn zonder menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
AlexM
Berichten van AlexM
Onderwerpen van AlexM
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Menstruatiepijn zonder menstruatie

Bericht door AlexM »

Beste dames,

Ik word deze maand 46 jaar en 31 augustus is waarschijnlijk mijn premenopauze begonnen, in september had ik geen menstruatie en eind oktober 2 daagjes.
Ik weet het, het is allemaal nog maar net begonnen.
Maar sinds zaterdag heb ik een enorm zeurende buikpijn met af en toe steken, maar geen menstruatie.
Ik weet dat het een symptoom is, maar heb gisteren toch even de huisarts gebeld.
De assistente was vriendelijk en heeft meteen het een en ander genoteerd i.v.m. mijn voorgeschiedenis, baarmoederhals al 2x 'schoongemaakt'.
Indien de lichamelijke klachten niet meer houdbaar zijn kan ik een afspraak maken bij de overgangsconsulente, dat is een fijn idee.
Moet elke dag wel ergens om huilen en mijn benen doen zo'n pijn na een stukje lopen of fietsen.
Herkennen jullie de buikpijn?
Ik lees op internet dat sommige vrouwen hier weken last van kunnen hebben?
Pijnstillers helpen ook niet.

Het kost allemaal zoveel energie.
Momenteel heb ik geen werk, want anders had ik mij toch wel ziek moeten melden.
Ik heb zoveel bewondering voor de in de overgang zijnde werkende vrouw!
Ik begrijp dat er op de werkvloer nog niet veel begrip voor is en het zelfs nog een taboe is.

Zo dat lucht op :)
Alexandra

Theemuts
Berichten van Theemuts
Onderwerpen van Theemuts
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Menstruatiepijn zonder menstruatie

Bericht door Theemuts »

Hoi,

Ik zit ook al een aantal jaren in de overgang, en menstrueer al een tijd niet meer. (Ik slik de pil door) Maar toch heb ik soms een avond/nacht dat ik kapot ga van de menstruatie pijn, terwijl ik niet menstrueer. De pijn is heel intens en bijna niet te onderdrukken met pijnstillers, maar ik herken hem van "vroeger"
De volgende dag is het weer over en lijkt er helemaal niets gebeurd.
Toch gek? De kramp was toch om het baarmoederslijmvlies los te laten komen? Maar dat hoeft dus niet meer of gebeurd niet meer, maar wel kramp!

Theemuts
Ivon
Berichten van Ivon
Onderwerpen van Ivon
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Ivon »

Hallo dames,

Ik lees al een paar jaar heel af en toe wat mee, met name in de periodes dat ik weer vele overgangsklachten heb.
Ik weet met zekerheid dat ik sinds 4 jaar terug ongeveer echt met overgangsklachten te maken heb (ik ben nu 44 jaar), daarvoor ging het nog redelijk al week de datum van menstruatie soms iets af terwijl het vroeger echt heel stipt was.(28 dagen cyclus)
Mijn klachten van afgelopen 4 jaar lichamelijk zijn hartkloppingen, duizelingen (niet vaak maar soms toch een halve dag tot volle dag), opvliegers die vooral de afgelopen periode misschien wel ieder uur, soms minder maar ook vaak vaker, slapeloosheid en geestelijk verder ook heel veel pieken en dalen qua humeur, paniekerig, jankerig, moe , moe en nog eens moe. Kan soms heel veel energie hebben en dan super actief doen om vervolgens dagen total loss te voelen.
Ook kan ik niks meer aan op data wanneer ik weer zou moeten menstrueren.
Zo is het 3 a 4 maand weg en zo ben ik het redelijk op tijd.
Dit jaar werd ik het 1 februari, 29 maart en 26 april.
26 mei werd ik ziek wakker, al mijn spieren deden pijn en ik was zo moe! Ook had ik enorme buikpijn, zo erg dat ik dacht dat ik een operatie in mijn buik gehad kon hebben. ( heb ooit galblaas laten verwijderen d.m.v. kijkoperatie en die ergste pijnen van die eerste dagen waren vergelijkbaar)
Ik dacht op een gegeven moment dat ik wel eens koorts kon hebben en ja hoor 39,5 gaf het aan.
's avonds zakte het al weer wat weg en de volgende dag was er niks meer aan de hand op wat buikpijn na.
Ik werd niet ongesteld, wel een keer met afvegen na het plassen bruinige afscheiding gehad maar daar bleef het ook bij.
Nu is het inmiddels 18 juli , bijna 2 maanden verder en ben nog steeds niet ongesteld geworden.
Soms schiet het door mijn hoofd, kreeg ik toen die erge buikpijn omdat mijn lichaam wilde menstrueren maar dat er bijvoorbeeld geen eitjes meer zijn? ( al denk ik, jemig daar krijg je toch geen koorts enz van? )
Ondertussen wordt ik helemaal zat van de opvliegers, sta gewoon bijna in de fik vele momenten per dag.

Iemand vergelijkbare ervaringen ?

Ivon
Libelle23
Berichten van Libelle23
Onderwerpen van Libelle23
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Libelle23 »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en weet niet als ik mijn bericht juist plaats. Maar toch even mijn verhaal.
Ik word volgende maand 56 en had mijn (voor) laatste menstruatie in december 2014. Dan in juni 2016 kreeg ik opeens terug alle symptomen van mijn menstruatie, ik voelde perfect wanneer mijn eisprong was en ja hoor, precies 2 weken later had ik terug mijn menstruatie, die duurde wel maar 3 dagen, wat minder lang dan vroeger.
En anderhalve week geleden, opnieuw hetzelfde: slijmverlies, pijnlijke borsten, terug een eisprong denk ik, maar sinds die dag heb ik constant buikpijn en rugpijn, dezelfde pijn als destijds tijdens mijn menstruatie, alleen blijft die pijn maar duren en word ik niet ongesteld. Ik ben ongerust en denk dan natuurlijk dat er iets ernstig aan de hand is. In januari moet ik terug naar de gynaecoloog maar ik had ondertussen wel graag gehoord als er nog vrouwen zijn met hetzelfde probleem, dat zou mij al een beetje geruststellen.
Alvast bedankt voor een reactie!

Libelle
Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Bericht door Anette »

Hallo Libelle

Klinkt alsof je hormonen nog steeds in beweging zijn, en ja dan zomaar komen ze weer even op een niveau en krijgen toch nog een soort van menstruatie/spotting voor elkaar en vervolgens blijven ze er tegenaan hangen. Je voelt hoe ze proberen op het nog eens zal lukken en het zeurt maar door en misschien breekt er eerdaags nog wel eens af en toe zo'n spotting door.
Dat gezeur in rug en buik heb ik nog jaren gehad, soms meer, soms minder en soms weer effe niet. Hoor dat ook van een vriendin en bij haar resulteert het na meer dan 5 jr na haar laatste menstruatie nog steeds af en toe in een spotting.
Fijn is het natuurlijk niet, maar het kan echt wel jaren duren voor je hormonen echt weer wat stabiel zijn en in die tijd kun je alle verschijnselen van de overgang nog ervaren als je een beetje 'pech' hebt.

Anette
Dit onderwerp is 4 jaar en 11 maanden oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht