Toch weer menstrueren na 2 jaar.

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Sandra68
Berichten van Sandra68
Onderwerpen van Sandra68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Toch weer menstrueren na 2 jaar.

Bericht door Sandra68 » wo 28 okt 2015 07:59

Hallo,

Ik ben Sandra Wever en ben 46 jaar. Ik heb een vraag. Ik ben begonnen met de overgang toen ik 40 was. Onregelmatige menstruaties van weinig tot extreem veel en lang bloedverlies. Ook kreeg ik erg last van mijn onderbuik en ben toen door de huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog Die heeft een inwendige echo gemaakt en daar was niets bijzonders op te zien.
Ook bij het bevolkingsonderzoek 2 jaar geleden was de uitslag goed. Mijn laatste menstruatie heb ik twee en een half jaar geleden gehad. Verder veel last gehad van opvliegers, nachtzweten en stemmingswisselingen.
Voor de opvliegers heb ik van de huisarts clonidine gekregen. Dit omdat ik geen hormonen wilde slikken. Inmiddels heb ik nu al 2 weken geen opvliegers meer gehad en had ik de stille hoop dat ik nu na 7 jaar een beetje door de overgang heen was...
Maar nu heb ik ineens toch weer wat bloedverlies....
Ik heb ook echt het ouderwetse gevoel van een menstruatie. Zeurderige buik, pijnlijke borsten en zelfs de pukkel die ik altijd op mijn kin kreeg als ik ongesteld moest worden zit er weer.... :shock:
Is er iemand die dit ook heeft mee gemaakt?

Sandra

Sandra68
Berichten van Sandra68
Onderwerpen van Sandra68
Menopauzejaar:

Re: Toch weer menstrueren na 2 jaar.

Bericht door Sandra68 » di 03 nov 2015 19:02

Hallo dames,

Net een inwendige echo gehad bij de gynaecoloog.
Dit n.a.v. een bloedinkje (na tweeënhalf jaar niet meer ongesteld te zijn geweest) die ik afgelopen week had.
Bij het inwendig onderzoek bij de huisarts zag het er allemaal op het eerste oog goed uit en zag het slijmvlies er ook uit zoals het eruit ziet bij een menstruatie.
Maar bij de echo zag de gynaecoloog dat het slijmvlies in mijn baarmoeder minimaal verdikt was. Ze zei dat het normaal zo'n 4 millimeter moet zijn en bij mij was het een halve millimeter dikker. Ze zei dat ze mij toch weer terug wil zien om een hapje uit mijn baarmoederslijmvlies te halen.
Maar zei ze nogmaals.. het is echt minimaal verdikt en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Tja....en dat doe ik dus wel. Ik ben echt een doemdenker. Morgenochtend heb ik weer een afspraak met mijn huisarts en die gaat de uitslag officieel met mij bespreken. Is er hier iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik hoop op reacties.

Groetjes, Sandra

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » di 03 nov 2015 21:09

Hallo

Mag ik eerlijk zijn, ik had ook ongerust geweest, dat is toch logisch. Waarom doet de gyn. dit en stuurt je weer terug zo zit je toch onnodig lang in de stress, wat een gedoe en wat ontzettend vervelend om iemand zo te laten sudderen... ik zou het zo snel mogelijk met de huisarts doorspreken en gewoon zeggen wat je denkt en voelt.. en hopelijk is het helemaal niets en ben je binnenkort niet meer ongerust... succes!

Mrsx

Sandra68
Berichten van Sandra68
Onderwerpen van Sandra68
Menopauzejaar:

Bericht door Sandra68 » do 05 nov 2015 13:34

Hallo,

Net terug van vervolg afspraak gynaecoloog. Ik heb een gesprekje gehad en daarna weer een inwendige echo. En op deze echo was het slijmvlies weer geslonken en zag alles er weer goed uit. Voor de zekerheid heeft ze toch wat weefsel weg gezogen (geen fijn gevoel :( ) maar zelf verwacht ze geen bijzonderheden. Ze denkt dat het bij mij een verdwaald eitje is geweest. Zeker omdat ik volgens haar toch nog relatief jong ben. Ik was 40 toen ik in de overgang ging en op mijn 44e heb ik mijn laatste menstruatie gehad. Het zou dus zelfs mogelijk zijn dat ik weer een gewone cyclus krijg......maar dat is allemaal afwachten dus . Op 16 November krijg ik officieel de uitslag van het weefsel onderzoek en over 2 weken de uitslag van het uitstrijkje.

Groetjes, Sandra

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » do 05 nov 2015 14:33

Hoi Sandra,

dat ziet er dan toch allemaal goed uit.. dat is goed nieuws, wat fijn.... succes 17/11 november dat je veel goed nieuws mag horen

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht