3e Keer binnen 5 wkn ongesteld

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Esmeralda
Berichten van Esmeralda
Onderwerpen van Esmeralda
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

3e Keer binnen 5 wkn ongesteld

Bericht door Esmeralda » do 01 okt 2015 16:21

Hallo dames

Omdat ik onlangs voor de 3e keer binnen 5 weken ongesteld ben geworden (en elke keer ruim 1 week) ben ik naar de huisarts gegaan. Eigenlijk om bevestiging te krijgen dat ik in de overgang ben (46 jaar) en dat dit heel normaal is. Echter bij de huisarts vroeg hij of ik last heb van opvliegers en nachtelijk zweten....nee dus.

Volgens mijn huisarts ben ik niet in de overgang en ik moet binnenkort naar het ziekenhuis om een inwendige echo te maken om te zien of ik een myoom heb.

Heeft iedereen in de overgang last van opvliegers en nachtelijk zweten? Verder heb ik vaak gehoord van menstruaties overslaan maar bestaat andersom ook? Veel vaker en behoorlijk heftig en lang ongesteld?

Ik kan pas over 2 weken terecht in het ziekenhuis en maak me nu toch wat zorgen zeker omdat er hormonale borstkanker in de familie zit en ik zelf 5 jaar geleden PAP3A heb gescoord bij een uitstrijkje :S

Esmeralda

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: 3e Keer binnen 5 wkn ongesteld

Bericht door Mrsx » do 01 okt 2015 16:41

Hallo

Ik heb precies hetzelfde,,, volgens mijn huisarts heel normaal, op mijn eigen verzoek een inwendig onderzoek gehad en alles zag er goed uit, ik ben bij vlagen om de week ongesteld (week wel week niet) of 2 weken wel een week niet en dit hoorde er volgens de huisarts allemaal bij.... en ik heb ook geen last van opvliegers of wat dan ook, moest wel n.a.vragen wanneer het bij mijn moeder begon (met 42 net als bij mij) en dit is nog slechts het begin..,mijn moeder kreeg pas met 50 opvliegers.. dus wat jij schrijft is voor mij normaal.... en heel herkenbaar.. je bent dus niet de enige.

Mrsx

MJ
Berichten van MJ
Onderwerpen van MJ
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door MJ » do 01 okt 2015 21:14

Hoi Esmeralda,

Langdurig en vaak ongesteld zijn kan een van de eerste tekenen zijn van de overgang.
Tegen mij vertelde de huisarts ook dat ik met 46 te jong was. ik ging toen naar de gynaecoloog en die vertelde dat dat echt niet een te jonge leeftijd was voor de overgang. En dat ik er waarschijnlijk al in zat gezien mijn klachten.
Ik ben nu sinds 15 augustus aan een stuk door ongesteld, vaak erg heftig. Zo erg dat ik soms niet naar buiten kan. Dus dat kan zeker.
En ook ik heb geen opvliegers en last van nachtelijk zweten. Alleen maar last van koude rillingen.
Mijn hele baarmoeder zit vol met myomen maar die hoeven niet perse zoveel klachten te geven volgens de gynaecoloog.
Dus ik kan me erg goed voorstellen dat je je heel druk maakt maar misschien helpt het om hier goed op het forum rond te lezen. Misschien kom je veel herkenbare dingen tegen en voel je je daardoor wat meer gerustgesteld.

Groeten, Marie Josee

Esmeralda
Berichten van Esmeralda
Menopauzejaar:

Bericht door Esmeralda » vr 02 okt 2015 15:36

Hallo dames,

Oh gelukkig, het is dus niet heel vreemd (mijn moeder zei vroeger altijd al...zo bijzonder ben je nu ook weer niet).
Maar MJ...een baarmoeder vol Myomen? Moeten die er niet uit of zo?

En maakt het voor de overgang uit op welke leeftijd je bent begonnen met menstrueren? Ik was 12 toen ik begon. Ik kan het helaas niet meer aan mijn moeder n.a.vragen wanneer zij begon in de overgang mocht het erfelijk bepaald zijn.

Esmeralda

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » vr 02 okt 2015 17:05

Hallo

Volgens mijn maakt de leeftijd niets uit... ik was 14 dat ik mijn eerste menstruatie kreeg, 37 dat ik mijn laatste kind kreeg.. dus dat zegt ook allemaal niets... ik heb er 2 doktersbezoeken op zitten in de afgelopen 2 jaar en ik kreeg simpelweg de boodschap: zolang u niet heel erg vloeit (ik vloei altijd 3 dagen heel erg..) is het gewoon een kwestie van ondergaan en soms is dat ontzettend 'prut'.. ik menstrueer zo 2 weken al met al nu ook 2 dagen roze afscheiding en een lijf dat wacht op die menstruatie)...
Ik heb nu al zoveel varianten gehad dat ik van mezelf maar vind dat ik het maar moet ondergaan.

Bij mij begon het met langere menstruaties en gewoon om de drie weken.. en vanaf februari dit jaar, was ik week wel week niet ongesteld.. 2 weken wel, 1 week niet.. zelfs een keertje gehad 2 weken menstruatie en 2 dagen later weer...verder heb ik soms zo een maand of langer zere borsten en het hoort er allemaal bij, het maakt je onzeker en het is erg vervelend...dus ik begrijp je helemaal, en je bezorgdheid ook.. ooit zijn de eitjes op en ooit gaan er langere periodes tussen zitten maar voor alsnog ben ik niet die boffer :)

Mrsx

MJ
Berichten van MJ
Onderwerpen van MJ
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door MJ » vr 02 okt 2015 18:13

Hai Esmeralda,

Nee hoor, ze hoeven er niet uit. Als dat nodig is dan moet de hele baarmoeder eruit.
Toen ik zwanger was zat ik ineens in een levensgevaarlijke positie door al die myomen maar we hebben het gelukkig overleefd en nu zijn ze gekrompen. De gynaecoloog noemt het een zak vol met aardappelen.
Gelukkig voel je je weer wat gerustgesteld.
Leeftijd maakt volgens mij ook niks uit. Ik was tien, bijna elf.

Groeten, Marie Josee

Esmeralda
Berichten van Esmeralda
Menopauzejaar:

Bericht door Esmeralda » vr 09 okt 2015 10:03

Hallo dames

Onderzoek gehad, niets te zien....leeftijdsgebonden perikelen.

Natuurlijk opluchting en ja, ik zit dus in de overgang.

Voorstel van de gyn is om een ballon in mijn baarmoeder in te brengen en met kokend water verhitten om zo het slijmvlies weg te branden en nooit meer ongesteld te worden

Klinkt bij mij als muziek in de oren....maar is dat ook zo? Iemand ervaring? En waarin gebeurt dit niet veel vaker want uit jullie verhalen lees ik eigenlijk dat het bij mij allemaal wel meevalt.....

Esmeralda

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » vr 09 okt 2015 16:45

Hoi Esmeralda,

Wat heerlijk goed nieuws! Tja ik ben ook vaak en veel ongesteld, en het hoort er helaas gewoon bij.. ik denk dat ze novasure bedoelen.. lijkt mij ook heerlijk niet ongesteld meer worden....maar dan denk ik: waarom geknutsel aan een mooi gezond lichaam als het niet hoeft... maar anderzijds.. het klinkt heerlijk....

Mrsx

Ineke1506
Berichten van Ineke1506
Onderwerpen van Ineke1506
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Ineke1506 » ma 12 okt 2015 16:11

Hallo dames

Ik heb nu 2 jaar geleden die ballontherapie ondergaan.
Bij mij i.v.m. vleesbomen die steeds terugkwamen.
Ik word nog elke maand ongesteld alleen niet meer in die hoeveel heden van vroeger.
En sinds kort heb ik dat ook ik om de 2 weken ongesteld ben :-(

Ineke

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » di 13 okt 2015 15:08

Hallo,

Ik heb de novasure behandeling gehad. Was een succes. Word niet meer ongesteld. Heb nu na 6 jaar wel elke maand een beetje bruine afscheiding als ik ongesteld word. Het scheelt enorm veel. Ook pms klachten worden veel en veel minder.
Ik ben er in elk geval heel erg blij mee. Het lukt niet bij iedereen even goed, dat moet ik er wel bij zeggen.
Heb het zonder verdoving of narcose gedaan, dat zou ik een 2e keer niet meer doen. Het was toch wel erg pijnlijk.
Maar heb het er zonder mee voor over gehad.

dag Babsi

Esmeralda
Berichten van Esmeralda
Menopauzejaar:

Bericht door Esmeralda » di 10 nov 2015 16:29

Hallo

Er staan nu 3 afspraken gepland voor een novasure behandeling. Heb er toch voor gekozen om deze zonder verdoving te doen.

De reden dat er 3 afspraken staan is dat ze de behandeling zo dicht mogelijk NA mijn menstruatie gaan doen zodat het slijmvlies op z'n dunst is en dus de behandeling zo kort mogelijk.

1 uur voor de behandeling moet ik thuis 500 mg naproxen slikken en daarna....bijten op die kiezen hahaha ik hou jullie op de hoogte.

Esmeralda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht