Langer bloedverlies

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Besos66
Berichten van Besos66
Onderwerpen van Besos66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Langer bloedverlies

Bericht door Besos66 » ma 17 aug 2015 19:43

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier. Maar ik verlies bloed sinds 26 juli en ben vandaag naar de huisarts geweest, omdat ik het veel te lang vind om bloed te verliezen. Je gaat je toch zorgen maken. Nou heb ik een huisarts die gewoon doet, wat je vraagt. Dus hij heeft netjes een inwendig onderzoek gedaan, maar zag niets verontrustends. Mijn koperspiraal zat nog goed, dus het bloedverlies komt daar in ieder geval niet van. Op eigen verzoek heb ik een soa-test gedaan. Tegenwoordig mag je dat gewoon zelf doen. Uitslag over een week.
En mijn huisarts heeft me Primalut voorgeschreven voor 10 dagen. Ben benieuwd of dit helpt om het bloedverlies te stoppen. Volgens de huisarts helpt dit om de baarmoeder schoon te maken want na afloop van de kuur volgt opnieuw de menstruatie. Eerst doen en ondergaan, dan pas geloven. Mocht het bloedverlies daarna niet over zijn, dan stuurt hij me door naar de gynaecoloog voor verder onderzoek,
Gezien mijn leeftijd zou het natuurlijk ook allemaal een begin kunnen zijn van de overgang. Eigenlijk kwakkel ik met de regelmaat van mijn menstruatie vanaf maart 2015. Korte periodes ertussen en dan weer langere periodes ertussen. Geen peil op te trekken. Balen, want het begint mijn privé (seks) leven te benadelen. Voorheen was ik netjes elke 30-32 dagen ongesteld, welke circa 6-7 dagen aanhield. Dit mede omdat ik een koperspiraal heb. Best raar eigenlijk dat de huisarts me nu hormonen voorschrijft, die ik eigenlijk beter niet kan nemen. in het verleden ook al trombose gehad vanwege hormonen. Laat ik hopen dat deze 10 dagen slikken genoeg zijn en dat ik er daarna niet meer aan hoef, of laat ik het zo zeggen dat ik er daarna niet meer aan wil. Overigens nog geen andere overgangsklachten.

Besos

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:

Re: Langer bloedverlies

Bericht door SusanL » ma 17 aug 2015 20:26

Dag Besos

Menstruatiegekwakkel kan een paar jaar duren: veel, weinig, lang, kort, vaak of juist met lange tussenpozen. Tijdens de overgang is er vaak geen peil op te trekken tijdelijk tot het uiteindelijk definitief stopt.
Je kan toch moeilijk al die tijd primolut gaan slikken?
Ik vind het ook best raar dat je het raar vindt dat de huisarts het je voorschrijft met jouw voorgeschiedenis. Nee herstel DAT vind ik helemaal niet raar dat jij het raar vindt want het is ook raar. Ik vind het raar dat je het dan toch gaat slikken als je het zelf raar vindt. Kan je het nog volgen? :)

Groetjes Susan

Besos66
Berichten van Besos66
Onderwerpen van Besos66
Menopauzejaar:

Bericht door Besos66 » zo 23 aug 2015 13:12

Hallo allen,

Ga zeker geen jaren primolut slikken. Dit is eenmalig een kuurtje, als het daarna niet stopt, word ik doorverwezen naar de gynaecoloog.
De primolut is volgens mij wel bezig met schoonmaken, ik voel af en toe mijn eierstokken rammelen. Bloedverlies is minder, maar komt er nu uit als bruinbloed. Nog een paar te gaan en hopelijk word ik daarna snel ongesteld en hopelijk stopt het daarna gewoon weer. Zo niet, dan mag ik naar de gynaecoloog toe.

Besos

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Luna66 » zo 23 aug 2015 21:06

Hallo dames

Ook ik heb best wel veel last van overgangsklachten !
Ik menstrueer nog steeds maar vroeger kon ik de klok erop gelijk zetten !
Maar nu dagen eerder of dagen later met veel bloedverlies en stolsels en een week lang!
Gebruik geen pil of iets anders al heel lang niet meer en vroeger was de menstruatie maar 3 A 4 dagen een beetje !
Van mij mag het stoppen ik heb het gehad al de ellende ! Herkent iemand dit ?

Groetjes Luna

Chrissie
Berichten van Chrissie
Onderwerpen van Chrissie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Chrissie » ma 24 aug 2015 16:29

Hoi Luna,

Ik herken het ook maar al te goed hoor. Ik zit er nu ook weer tegenaan te hikken. Een buik zo opgezet als een ballon en dan maar kijken wanneer het losbarst. Ik vloei als een geslacht varken met stolsels en brokken zo groot als pingpongballen. Wordt er niet goed van.

Ik drijf niet alleen uit bed van de opvliegers maar ook van het bloed als het losbarst. Weet niet eens meer wat ik moet gebruiken. Tampons, maandverband...niets houdt het tegen. Zou een kurk helpen? :roll:
Bah, echt smerig. Van mij mag het ook wel stoppen inmiddels. Ben er zo klaar mee...

Groetjes
Chrissie

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Luna66 » di 25 aug 2015 09:53

Hoi Chrissie

Bedankt voor je reactie, ik ben blij dat ik op dit forum zit nog maar pas !
Ik moest wel lachen wat je schreef, het klopt helemaal! Ik ben ook zo bang om door te lekken als je ergens ben, is nog maar een keer gebeurd gelukkig, voelde me toen zo ongelukkig!
Een vraagje heb jij wel eens je menstruatie uitgesteld met medicatie?
Ik moet nog op vakantie en wordt het net wel of net niet vanwege het ongeregelde, ik weet niet wat ik moet doen!

Groetjes Luna

Chrissie
Berichten van Chrissie
Onderwerpen van Chrissie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Chrissie » di 25 aug 2015 17:51

Hoi Luna,

Nee, ik heb nog nooit iets gebruikt om het uit te stellen. Ik hou niet zo van pillen en andere preparaten.
Ik zorg gewoon dat ik altijd van alles en nog wat bij me heb en de volgende keer dat ik weg ga neem ik een paar kurken en matrassen mee. ;)

Ik begrijp dat je je onzeker voelt, dat was ik ook maar ik laat me er niet door weerhouden om ergens naar toe te gaan anders heb je geen leven, toch?

Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe en probeer te genieten. Hoop voor je dat je menstruatie zich een beetje koest houdt.

Groetjes
Chrissie

LadyMaluku
Berichten van LadyMaluku
Onderwerpen van LadyMaluku
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 42

Bericht door LadyMaluku » wo 16 sep 2015 22:59

Hallo dames,

Ik ben hier helemaal nieuw. Ik ben pas augustus 38 geworden. En ik loop ook te kwakkelen met mijn menstruatie. Ik heb 1,5 jr aan de prikpil gezeten, en ben er eigenlijk sinds januari 2015 mee gestopt. Mijn menstruatie kwam pas weer echt op gang in juli 2015, tenminste dat dacht ik. Ik werd dus weer voor het eerst na het stoppen van de prikpil in de 2e week van juli en echt voor de volle 6 dgn, toen daarna zat er 3 wkn tussen en toen een week geen menstruatie en opeens weer wel. Dus voor de maand augustus ben ik 2x ongesteld geweest. '

En nu is het september en ik moest het eigenlijk afgelopen maandag weer ongesteld worden, maar ben het nu nog steeds niet. Ik snap er helemaal niks meer van, heb uit ongerustheid toch ook maar getest of ik dan wel niet zwanger ben of zo, maar de test wees uit dat ik dat niet ben. Betekent dit nu dat ik misschien wel in de beginfase ben van de overgang? De symptomen die ik heb zijn last van mn gewrichten en dan vooral mijn onderrug, benauwdheid, soms wel van die opvliegend, vaker moe en minder zin in seks. Komt dit ook bij jullie voor?

Groetjes een beetje ongeruste dame
LadyMaluku

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht