Het zet niet door....

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jack74
Berichten van Jack74
Onderwerpen van Jack74
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Het zet niet door....

Bericht door Jack74 » wo 12 aug 2015 12:03

Hallo dames

Ik ben bijna 41 en heb volop overgangsklachten. De menstruatie is langer en heftiger geworden en ik heb met name voor en tijdens de menstruatie veel last van opvliegers en zweten, met name in mijn hals.
Wat ik de laatste maanden merk is dat mijn menstruatie heel moeizaam op gang komt. Ik start met wat donkere afscheiding, dat heb ik al lang, maar nu houdt dat een paar dagen aan en dan breekt het pas echt door. Herkennen jullie dat? Ook valt mijn menstruatie de ene maand wel mee, maar de volgende maand kan het echt een drama zijn.

Jack

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Re: Het zet niet door....

Bericht door Greta51 » wo 12 aug 2015 12:36

Hallo Jack,

Zo ging het bij mij ook, het is iets wat bij je overgang hoort.

Groet
Greta.

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » wo 12 aug 2015 19:51

Hallo

Ik heb het wel eens 1.5 week lang gehad, toen brak het 3 dagen door en toen weer ruim een week dat gedruppel.... om vervolgens een week weg te zijn te weest en weer opnieuw te beginnen, nu heb ik er soms een week dan weer 2 weken tussen zitten.. toen ik een x na 2 dagen weer ongesteld werd heb ik de boel van binnen na laten kijken door de huisarts en die vertelde dat dit er allemaal bij hoort...

Mrsx

Jack74
Berichten van Jack74
Onderwerpen van Jack74
Menopauzejaar:

Bericht door Jack74 » zo 16 aug 2015 18:06

Hallo dames,

Herkennen jullie ook dat jullie menstruatie stopt en dan na een dag of soms een paar uur weer terugkomt om vervolgens weer even jort te stoppen en daarna weer terug te komen?

Jack

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Martina63 » zo 16 aug 2015 20:40

Hoi dames

Heel herkenbaar, hoort er allemaal bij, begin van de hormoonschommelingen

groetjes Tina

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » wo 19 aug 2015 16:11

hoi,

ik heb het 1x gehad dat ik nadat ik 2 lange weken had gemenstrueerd...het na net 2 dagen weer begon (toen heb ik even alles na laten kijken door de huisarts, alles zag er normaal uit, hij vond het allemaal heel normaal in de overgang).. of dat ik dacht dat het over was en einde van de dag weer een restje kwam en die dag daarop weer...
ik wordt er niet vrolijker van, maar het hoort er gewoon bij.. ik heb nu echt periodes van week wel, weet niet, 2 weken wel, week niet, ik ben echt een hele goede voor de always, maar ooit raken de eitjes op denk ik dan....

Mrsx

Jack74
Berichten van Jack74
Onderwerpen van Jack74
Menopauzejaar:

Bericht door Jack74 » do 10 sep 2015 22:58

Hallo

Nu weer midden in mijn ongi week. Ik durf hier alles te vragen dus ook dit: hebben jullie ook dat jullie menstruatie zelf slijmeriger wordt (sorry)? En de ene maand is het nu nauwelijks te stoppen, terwijl het de andere maand goed te doen. Wel zijn mijn menstruaties zoveel pijnlijker... Herkenning?

Jack

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » vr 11 sep 2015 08:58

Hoi Jackie,

Mag ik eerlijk zijn? ik wordt er ook niet goed van.. van die menstruaties.. vind het ook helemaal niets... ik heb iedere maand weer een nieuwe variant erop, ik heb nu weer een week druppelen achter de rug, toen een paar dagen flinke menstruatie en nu de restjes.. denk iedere dag het is bijna over maar nog niet... het hoort er echt bij en ik wordt er ook gek van.. maar ooit komt er een einde aan die eitjes... bij mij zijn de menstruaties zo wisselend... dan weer gewoon 5 dagen en in eens klaar, dan 14 dagen, dan nog langer.. vind er niets aan...

Mrsx

Jack74
Berichten van Jack74
Onderwerpen van Jack74
Menopauzejaar:

Bericht door Jack74 » za 07 nov 2015 07:49

Hallo

Weer 4 dagen gezweet met wat donkere afscheiding.... Dan na die 4 dagen moet de hele menstruatie nog komen.
Ik word daar zo gek van!!

Jack

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » za 07 nov 2015 12:04

Hallo

Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt! ik nl. bij vlagen ook... ik had de laatste 2 weken al een dag roze afscheiding, wat roze prut.. 1x een vleugje roze tussendoor en na een week breekt het door... gisteren nog wat roze.. vandaag afwachten of het over is, ik durf het niet te geloven na 2 weken maandverband...... allemaal hartstikke hormonaal en enorm vervelend maar het schijnt erbij te horen (had uit ellende mijn moeder, schoonmoeder en een vriendin gebeld die de overgang hebben gehad) en dit hoort er allemaal bij... vind er niets aan....je bent dus niet de enige!! en ik wordt er ook bij vlagen onzeker van, ik hang de vlag uit als de menstruatie over is...

Mrsx

Jack74
Berichten van Jack74
Onderwerpen van Jack74
Menopauzejaar:

Bericht door Jack74 » ma 22 aug 2016 14:14

Hallo dames,

Wat een ellende, al 5 dagen licht bruine afscheiding, menstruatie moet komen, maar het lijkt niet door te zetten. Die dagen voor de doorbraak kijken steeds langer te duren, herkenbaar??

Jack

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » ma 22 aug 2016 19:25

Hallo Jack

Yep herkenbaar, heb het wel eens 1.5 week gehad en daarna was de menstruatie zo over... ik heb inmiddels zo ontzettend veel varianten gehad, dat ik het inmiddels bijna gewend raak, nu na bijna 3 jaar is het ineens zomaar 2 weken weg (en geloof me dat vind ik wel veel nu, na al drie jaar ze kort op elkaar te hebben).. het komt er wel aan... je zou toch bijna ontregeld zijn als er een paar maanden tussen gaan zitten..

Mrsx

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Kimberley » di 23 aug 2016 05:47

Hallo Mrsx
Mrsx schreef:
ma 22 aug 2016 19:25
je zou toch bijna ontregeld zijn als er een paar maanden tussen gaan zitten
type jij.
Maar dat is toch juist de bedoeling dat het steeds langer wegblijft en uiteindelijk stopt?

'Ontregeling' hoort erbij dacht ik.
Ik heb begrepen na lezen hier dat alle varianten juist volkomen normaal zijn. 'Schijnbewegingen' noem ik het maar even komen voor en verder lang, kort, hevig, weinig, korte tussenpozen lange tussenpozen en welke kleur dan ook.

Ik maak me daar eerlijk gezegd niet zo druk om.
Dat vind ik zo' n fijn aan dit forum. Ik lees de berichten van vrouwen die al meegemaakt hebben wat ik nu meemaak en daar leer ik van.

Onhandig vind ik het wel maar net als elke maand ongesteld worden ooit wende zal dit onregelmatige gedoe ook wel wennen.

Groetjes Kimberley

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » di 23 aug 2016 10:10

Hoi,

ik denk dat het bij iedereen anders loopt en doet... ik vind de overgang een onzekere periode in een vrouwenlichaam, het hoort erbij, die hormonen en dat gerommel erbij ervaar ik niet als prettig als ik eerlijk ben.... het maakt mij met periodes emtioneler... los daarvan heb ik dagen dat ik toch echt een superplus tampon draag en kraamverband.. ook went het nooit om altijd en overal maandverband bij je te hebben.. het went niet, hoort er wel bij... en gelukkig is er dit forum met veel na lees werk.. erg fijn...

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht