Nog elke maand ongesteld

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Zwaluw
Berichten van Zwaluw
Onderwerpen van Zwaluw
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Nog elke maand ongesteld

Bericht door Zwaluw » ma 29 jun 2015 14:22

Hallo

een tijd geleden dacht ik wel te stoppen met menstrueren, maar als zo in mijn notities kijk van de laatste jaren ben ik elke maand gewoon ongesteld. ik ben nu 51. ben ik wel of niet in de overgang?
Verder heb ik zeer pijnlijke klachten, ik maak mij daarover zorgen, hoofdpijn, spieren, pezen en sinds kort ook koorts. ik voel mij erg moe en het lijkt net alsof elke menstruatie mij meer en meer krachtverlies geeft. herkenbaar?

Zwaluw

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Nog elke maand ongesteld

Bericht door Pee » ma 29 jun 2015 15:07

Ja Zwaluw, heel herkenbaar!

Soms ben ik maanden lang niet ongesteld en dan in eens is het er weer in alle hevigheid.
Die pijnen heb ik al 10 jaar, vroeger alleen in mijn voeten, maar nu kan het in elk gewricht opduiken.
Toch was ik laatst "blij" dat in ongesteld was geworden, het heeft me weer even gereset.
Op dit moment slaap ik dus weer beter en heb weinig opvliegers.
Jaren terug werd ik om de haverklap ongesteld en was erg vatbaar daardoor voor van alles en nog wat. Dat is gelukkig voorbij.
Maar ja de menstruatie geeft erg veel vermoeidheid.

Succes Petry

Zwaluw
Berichten van Zwaluw
Onderwerpen van Zwaluw
Menopauzejaar:

Bericht door Zwaluw » vr 10 jul 2015 14:33

Hallo

Maar zijn er dames die net als ik nog elke maand menstrueren op deze leeftijd? (51 jaar)

Zwaluw

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Nel52 » vr 10 jul 2015 15:07

Hallo zwaluw

Hier ook nog elke maand, en word in november 55 :(

Gr Nel

Broekske53
Berichten van Broekske53
Onderwerpen van Broekske53
Menopauzejaar:

Bericht door Broekske53 » za 11 jul 2015 21:12

Nou dames

Ik sluit me bij jullie aan. 53 en ook nog steeds elke maand ongesteld. Met heel veel bloedverlies. Nu is m n cyclus 22 dagen dus het lijkt net if ik meer ongesteld ben dan niet. Ben naar mij idee al jaren zo aan het tobben.
Volgens de huisarts ist nog gewoon door zetten en kan het beter op een natuurlijke manier gaan. Maar ik word het onderhand wel beu :(

Ina

Pubermoeder
Berichten van Pubermoeder
Onderwerpen van Pubermoeder
Menopauzejaar:

Bericht door Pubermoeder » zo 21 feb 2016 14:10

Hallo Zwaluw,

Hier nog zo eentje. Al 54 jaar een nog steeds iedere 30 dagen ongesteld. De afgelopen jaren heb ik er wel eens een maand overgeslagen, en dan dacht ik gelijk: hoera! Het is voorbij! Maar helaas, de maand daarop weer gezellig ongesteld. Zucht.
Van mij mag het nu toch echt eens afgelopen zijn met de tampons en het maandverband.

groeten,

Pubermoeder

Paulien62
Berichten van Paulien62
Onderwerpen van Paulien62
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Paulien62 » do 25 feb 2016 21:17

Hallo

Ik ben blij te lezen dat er nog meer vrouwen worstelen met dit probleem. Nu 53 jaar en gewoon nog elke maand ongesteld.
Vandaag merkte ik op dat het elke maand zwaarder wordt, fysiek gezien. Vermoeid, slap, futloos...
Wat wil de natuur mij nou toch vertellen? Of weet mijn lichaam niet dat het al 53 is?

Paulien

Acg
Berichten van Acg
Onderwerpen van Acg
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Acg » vr 26 feb 2016 10:48

Goedemorgen,

Hier iemand van 57 die nog steeds menstrueert. Het wordt sinds een half jaar wat onregelmatiger. Laatse jaren ook veel klachten rondom mijn cyclus. Een week oke, een week voor mijn menstruatie vreselijk, dan dik een week vreselijk vloeien en dat op een cyclus van 23 dagen.

Soms blijft het nu een weekje langer weg, dat is eigenlijk nog irritanter want nu overvalt het me. En dan heb ik het niet eens over het geestelijke ongemak van alles. Door hier te lezen weet ik nu dat als het eindelijk ophoudt, de " klus" nog niet geklaard is, want dat dacht ik altijd wel. Dus ik heb nog even voor de boeg :S

ACG

Zwaluw
Berichten van Zwaluw
Onderwerpen van Zwaluw
Menopauzejaar:

Bericht door Zwaluw » ma 29 feb 2016 19:00

Hallo

Dank voor al jullie reacties, zo weet ik wat meer en dat het nog wel eventjes kan duren :oops:
enige tijd geleden had ik een menstruatie die 23 dagen duurde, ik was echt gesloopt. nu is het weer normaal maar verlies veel bloed de eerste dagen. wat een kommer en kwel voor ons allemaal.... :roll: een arts zei wel dat als het vaker voorkomt dat ik 23 dagen bloed dat er mogelijk sprake kan zijn van een vleesboom.

Zwaluw

Jonnie
Berichten van Jonnie
Onderwerpen van Jonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Jonnie » za 19 mar 2016 23:30

Hallo dames,

Ik ben een paar maanden 49 en ook nog gewoon elke maand ongesteld. Ook nog nooit een maand overgeslagen en bijna altijd een paar dagen te vroeg te laat en dat is eigenlijk altijd al zo geweest.
Verder heb ik nog geen typische klachten zoals opvliegers enz. Hebben jullie deze ook niet omdat jullie elke maand nog ongesteld worden of hebben jullie deze wel? Of kan je gewoon ook geluk hebben dat je daar geen last van hebt of is het bij mij nog niet zover, dat vraag ik mezelf gewoon af.

Jonnie

Pubermoeder
Berichten van Pubermoeder
Onderwerpen van Pubermoeder
Menopauzejaar:

Bericht door Pubermoeder » do 12 jan 2017 15:08

Hallo

We zijn weer een jaar verder en nog steeds ongesteld. 55 jaar oud. De huisarts vond me een soort bezienswaardigheid, toen ik het meldde.

Vorige jaar ben ik van september t/m november aan een stuk ongesteld geweest. 3 maanden buikpijn, moe en continu maandverband en tampons aanslepen. In december stopte het abrupt. Precies 28 dagen later, begin januari 2017 werd ik weer gewoon ongesteld. En dat stopte heel beschaafd na een kleine week. Kortom, we gaan gewoon weer verder dit jaar, denk ik.

Binnenkort kan ik een feestje geven. Al 10 jaar in de overgang, maar nog altijd niet in de post-menopauze.
Het goede nieuws is dat dit natuurlijk uitstekend is voor mijn hart, bloedvaten en botten. ;)
Desalniettemin hoop ik toch echt dat 2017 het laatste ongesteldheid jaar is.

Wij houden hoop. Het eind moet in zicht zijn.

groetjes,
Pubermoeder (klopt niet meer, ze zijn inmiddels volwassen mannen)

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Onderwerpen van Bootje1968
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Bootje1968 » vr 13 jan 2017 09:27

Hallo

Menstruatie wordt steeds heviger meer bloed verlies. Gynaecoloog geweest en raden aan om een novasure behandeling te ondergaan. Wordt de baarmoeder mond dicht geschroeid waardoor je minder of nauwelijks menstruatie krijgt. Tja daar moet ik even over nadenken.
Iemand ervaring mee?
Ben het wel zat al die vage klachten. Maar ja je moet er doorheen wordt er gezegd. Ja makkelijker gezegd door mensen die nergens last van hebben.

Groetjes, Astrid

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » vr 13 jan 2017 11:19

Astrid

sterkte met je besluit... ik ben 2 jaar jonger dan jij en al bijna 4 jaar bezig, heb er nog zes te gaan, want bij mijn moeder was het ook een 10 jaren plan.... ik ben al dus 4 jaar bezig als onder het stukje menstruatie-gekwakkel.. en ben af en toe maandverband zat zeg maar... en dan spreek ik soms andere vrouwen van mijn leeftijd die boffen en hebben nergens nog last van.... en dan baal ik wel flink even...

Ben het compleet met je eens, ook ik ben het af en toe zo zat, kan echt geen maandverband meer zien... sterkte met je beslissing,

Mrsx

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Onderwerpen van Bootje1968
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Bootje1968 » vr 13 jan 2017 20:32

Hoi

Mij moeder was veel ouder dan ik toen het begon bij haar en die had geen klachten haast ja opvliegers en beetje somber. Mij zus wel die heeft ook vage klachten.
Zelf ben ik voor andere klachten met acupunctuur bezig. Werkt wel goed. Maar je krijgt er zomaar ineens er weer een nieuwe klacht bij... Ja je krijgt het allemaal cadeau.
Fijn hoor vrouw zijn.
Snap heel goed wat je zegt dat je het zat bent dat je geen maandverband meer kunt zien.

Jij ook sterkte... groet, Astrid

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016

Bericht door Babsi » zo 12 mar 2017 14:34

Hoi Astrid

Het is al weer even geleden jouw bericht en ik weet niet of je inmiddels de behandeling al hebt ondergaan.
Maar bij de novasure behandeling wordt niet de baarmoedermond dicht geschroeid maar wordt het baarmoederslijmvlies weggebrand. Hierdoor word je of veel minder ongesteld of helemaal niet meer. Maar het lukt niet altijd en blijf je toch menstrueren. Ik heb het in 2009 laten doen en nooit spijt van gehad. Als ik ongesteld ben, dan is het enige dat ik merk een beetje bruine afscheiding en meer niet. Advies is wel om de behandeling onder narcose of met ruggenprik te laten doen. Ik heb het zonder verdoving gedaan en het was geen pretje, vond ik tenminste.

groetjes Babsi

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Luna66 » do 06 apr 2017 20:29

Hallo Dames

Het is weer even geleden dat ik wat geschreven heb. Ik ben nu 51 en nog steeds redelijk op tijd met een verschil van 4 dagen ongesteld, veel meer bloedverlies en wel 7 dagen lang, de laatste dagen wat minder.
Ik ben het zo ontzettend zat, ik weet dat er een vleesboom zit zou hierdoor de menstruatie langer kunnen duren, na de overgang zou de vleesboom verschrompelen.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik hoor het graag.

Groetjes Luna

Jonnie
Berichten van Jonnie
Onderwerpen van Jonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Jonnie » vr 07 apr 2017 13:53

Jonnie schreef:
za 19 mar 2016 23:30
Ik ben een paar maanden 49 en ook nog gewoon elke maand ongesteld. Ook nog nooit een maand overgeslagen en bijna altijd een paar dagen te vroeg te laat en dat is eigenlijk altijd al zo geweest.
Verder heb ik nog geen typische klachten zoals opvliegers enz. Hebben jullie deze ook niet omdat jullie elke maand nog ongesteld worden of hebben jullie deze wel? Of kan je gewoon ook geluk hebben dat je daar geen last van hebt of is het bij mij nog niet zover, dat vraag ik mezelf gewoon af.
Hallo dames,

Ik zie dat ik dat het bij mij ook alweer ruim een jaar geleden is dat ik geschreven heb. Ik ben inmiddels een paar maanden 50 en ik ben nog steeds gewoon elke maand ongesteld en ik heb nog steeds helemaal geen typische verschijnselen.
Ik heb het er laatst met mijn moeder over gehad omdat ik wilde weten hoe het bij haar was.
Mijn moeder heeft ook geen opvliegers en bijna geen andere verschijnselen gehad en ik las nu dat het inderdaad zo is dat niet alle vrouwen bv opvliegers krijgen. Ik zei gewoon ik zou willen dat ik al een paar jaar in de overgang was en dat ik gewoon weinig last heb maar aan de andere kant ben ik misschien wel later dan gemiddeld ik weet het niet.
Toen zei mijn moeder ben blij dat het gewoon nu zo is waar maak je je druk over.Toen dacht ik je hebt helemaal gelijk. Dus ik ben er nu gewoon blij mee en ik zie het wel in de toekomst. Alle anderen die het wel moeilijk hebben sterkte allemaal.

Jonnie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht