Al 14 dagen menstruatiepijn zonder menstruatie

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Ddaniellle
Berichten van Ddaniellle
Onderwerpen van Ddaniellle
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Al 14 dagen menstruatiepijn zonder menstruatie

Bericht door Ddaniellle » ma 01 jun 2015 14:08

Hallo allemaal,

Mijn naam is Danielle, ik ben 44 jaar oud en ik ben nieuw hier.

Het wordt me ondertussen steeds duidelijker dat ik waarschijnlijk begonnen ben aan de overgang.
Helaas ben ik nogal hypochondrisch aangelegd, dus vandaar dat ik hier terecht gekomen ben. Hopelijk vind ik hier wat herkenning.

Sinds een aantal maanden ervaar ik pijn in mijn onderbuik, in eerste instantie in mijn blaas. Blijkbaar heb ik last van blaaskrampen, waarvoor ik medicijnen slik en waarvoor een blaasonderzoek gepland staat.

Echter sinds 14 dagen heb ik menstruatiepijn. Ik ben letterlijk al 14 dagen aan het wachten tot ik ongesteld word en ondertussen lijd ik enorm aan PMS (opgezet gevoel, pijnlijke borsten, menstruatiepijn, prikkelbaar, neerslachtig, vermoeid, niet vooruit te branden enz). De laatste 7 jaar ben ik regelmatig ongesteld geweest (geen pilgebruik of andere voorbehoedsmiddelen), mijn cyclus was tussen de 27 en 32 dagen. Op dit moment zit ik al op dag 48 en nog steeds geen spoortje van een menstruatie. Ik word hier zo enorm moe en onzeker van.

Is dit herkenbaar? Hoort dit inderdaad bij de overgang?
Ik lees graag jullie ervaringen!

Ddanielle

Vries
Berichten van Vries
Onderwerpen van Vries
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Al 14 dagen menstruatiepijn zonder menstruatie

Bericht door Vries » ma 15 jun 2015 20:30

Hoi Danielle,

Ik herken wat jij verteld, ik heb alleen vreselijke last volgens mij van mn eierstokken die heel erg pijn doen. Ik had dat ook wel toen ik nog ongesteld was dan voelde ik echt mijn eisprong. Maar nu ben ik al 3 mnd meer ongesteld en daar wordt ik ook heel onzeker van. Ben ook prikkelbaar, moe, vergeetachtig, maar nu vooral onzeker en daar wordt je gek van.

Groetjes Marjan

AngelaFS
Berichten van AngelaFS
Onderwerpen van AngelaFS
Menopauzejaar:

Re: Al 14 dagen menstruatiepijn zonder menstruatie

Bericht door AngelaFS » ma 17 dec 2018 07:31

Hallo dames,

Hier hetzelfde. Voor het eerst niet meer ongesteld. Wel pijn in mijn onderbuik. Vooral in de ochtend. Moe niet vooruit te krijgen.Kan mij zo slecht concentreren.
Misselijk soms en nergens zin in.Ja, in slecht eten.

Ik heb wel maandverband in mijn tas.Voor Het geval dat.
Ik zit erop te wachten naar zou dat niet moeten doen denk ik. Ook niet raar. Ik heb 49 jaar een regelmatige cyclus gehad. Als het nu ineen keer over was. Zou fijn zijn. Leef maar bij de dag. Het gaat een keer over.

Angela

AngelaFS
Berichten van AngelaFS
Onderwerpen van AngelaFS
Menopauzejaar:

Re: Zou de.tweede cyclus door gaan breken?

Bericht door AngelaFS » do 27 dec 2018 10:15

Ik ben benieuwd of de tweede cyclus door gaat breken. Ik heb weer dezelfde pijn. In mijn buik en onderin mijn rug. Heupen ook.
Ik heb weer geen zin in contact en wil het liefst de hele tijd alleen zijn. Gelukkig zijn mijn drie van de vier kinderen bij mijn ouders.
Ben met manlief weggeweest.
Wat helpt is dat ik mijn cyclus nu aan het bij houden ben op een app. Alles schrijf ik daar op.
Ik ben toch verbaasd. Ik had niet gedacht dat mijn menstruatie precies voor mijn 50 ste zou stoppen
Heb alle verhalen van jullie gelezen. Ben benieuwd of het helemaal stopt of toch weer terug komt.
Ik heb toch maar het maandverband in mijn tas laten zitten op jullie aanraden. Omdat ik lees dat het ineens kan terug komen.

Angela

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht