Kortere menstruatie.... en spotting?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Biebje
Berichten van Biebje
Onderwerpen van Biebje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Kortere menstruatie.... en spotting?

Bericht door Biebje » za 16 mei 2015 15:26

Hallo dames

Ik wordt over 4 weken 41, en ik merk sinds 1 jaar dat mijn menstruaties korter zijn. Was ik vroeger 8 dagen ongesteld, zijn het er nu al sinds 1 jaar nog 5 dagen. Ergens weet ik dat al wat aan het rommelen ben. Ik wordt elke maand nog op tijd ongesteld, zo ook voor 2 weken terug. Gewone normale menstruatie. Ik krijg altijd de 14e dag na mijn laatste menstruatie mijn eisprong, maar sinds een maand of 3 voel ik die niet meer. Vandaag zou dus ook mijn eisprong moeten zijn, maar toen ik vanmorgen opstond leek het of ik ongesteld aan het worden was. Ik heb steeds wat helder bloed verloren, niet veel, maar toch wel druppeltjes. Nu lijkt het ineens te stoppen.
Kan dit een spotting zijn? Heeft het iets met de eisprong te maken? Of ben ik nu echt aan de overgang begonnen? Ik ben best een beetje geschrokken (je denkt aan het ergste), is dit voor iemand herkenbaar?

Alvast bedankt voor het lezen.
Biebje

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Kortere menstruatie.... en spotting?

Bericht door Mrsx » za 16 mei 2015 17:58

Hallo

je moet hieronder eens kijken.. er staat een stukje over menstruatie gekwakkel...
ik heb nl. net zo lopen tobben als jij (en nog..)

Mrsx

Biebje
Berichten van Biebje
Onderwerpen van Biebje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Re: Kortere menstruatie.... en spotting?

Bericht door Biebje » za 16 mei 2015 18:11

Hoi Mrsx,

Ik heb de hele middag zitten lezen hier, en kwam dat inderdaad tegen. Ik ben al iets meer gerustgesteld, ik was echt even ontzettend bang vandaag dat ik iets erg zou hebben. Inmiddels begint er toch een menstruatie door te komen, en lijkt het geen spotting.

Biebje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht