Na 2 jaar begint menstruatie cyclus weer opnieuw?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Veertje
Berichten van Veertje
Onderwerpen van Veertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Na 2 jaar begint menstruatie cyclus weer opnieuw?

Bericht door Veertje » wo 29 apr 2015 19:35

Hallo allemaal.

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Vera. Ik ben 52 jaar en sinds enkele jaren in de overgang. Compleet met alle klachten. Vooral opvliegers de laatste tijd. Soms wel 20 op een dag... Maar goed...het hoort erbij. Mijn menstruatie was 2 jaar weg en ik ging ervan uit dat ik het ergste inmiddels achter me had liggen..zeker toen begin maart de opvliegers leken te verdwijnen. Tot ik ergens in maart ineens heel erg last van mijn borsten kreeg. Ik herkende het gevoel en sloeg er eigenlijk niet op aan. Tot ik besefte dat dit gevoel altijd gekoppeld was aan mijn menstruatie. Vreemd...26 maart voelde ik me heel erg onbestendig...buikpijn (darmen dacht ik....) en zeer chagrijnig ;-) Zo stom dat ik het gewoon niet meer als zodanig herkende... In de avond naar het toilet en ja hoor ongesteld!! Vriendinnen zeiden dat ik hier toch echt even mee langs de HA moest. Ik heb gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. De HA besloot me door te sturen naar de gynaecoloog deze heeft een inwendige echo gedaan. Hij zag dat het baarmoederslijmvlies wat verdikt was en heeft hier wat weefsel weggehaald...geen kwaadaardige cellen aangetroffen. Tevens is er een uitstrijkje gemaakt. In het uitstrijkje zaten hormonen die niet hoorde bij de fase waarin in me bevond. De conclusie was dat het een verlaat eitje was. Echter....een week geleden begonnen mijn borsten weer heel erg pijn te doen. Echt niet normaal je kunt amper een stap zetten zonder ze te voelen...ik zag ook doorzichtige slijmafscheiding en ja hoor.....de borsten werden minder en vandaag precies 34 dagen later ben ik weer ongesteld.

Wie heeft dit ook meegemaakt?....ik hoopte zo dat ik er bijna vanaf was ;-( en nu lijkt het wel alsof de cyclus weer helemaal terug bij af is. Ik ga de gyn weer bellen maar ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik wilde graag verjongen maar dit was nou ook weer niet de bedoeling hahaha....

gr Vera

Grietje50
Berichten van Grietje50
Onderwerpen van Grietje50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Na 2 jaar begint menstruatie cyclus weer opnieuw?

Bericht door Grietje50 » do 30 apr 2015 23:02

Hallo

Ik ben 6 maanden niet ongesteld geweest, en plots weer, ook met alle symptomen en je denkt : nee, dat kan niet :( Intussen al 3 keer terug ongesteld geworden, elke 25 dagen ongeveer, weer compleet met alles erop en eraan, onmiddellijk na mijn menstruatie een eisprong, dit merk ik aan het heldere slijmverlies, dan krijg je weer last van pijnlijke borsten, ook mijn bekkenpijn speelt dan weer op :(

Ik kan me inbeelden hoe je je moet voelen als je na 2 jaar weer ongesteld wordt, voor mij was het na die 6 maanden al een grote teleurstelling, temeer omdat ik me die 6 maanden heel goed had gevoeld, wel wat kwaaltjes maar niet zo erg als nu.
Gelukkig was alles goed bij het onderzoek.

Grietje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht