Vloeien, vleesboom welke therapie?

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Maartje28
Berichten van Maartje28
Onderwerpen van Maartje28
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Vloeien, vleesboom welke therapie?

Bericht door Maartje28 » ma 13 apr 2015 14:28

Hoi Allemaal,

Ik heb eigenlijk even een vraag aan jullie. Zal eerst even wat vertellen.Hier ook behoorlijk hevig vloeien, met allemaal stolsels. Heb al veel aan het forum gehad. Wat een verhalen soms. Ben voor het vloeien 12 dagen geleden naar de huisarts geweest, toen liep het echt uit de hand, het stroomde eruit, gewoon eng. Daarvoor kreeg ik primolut kuur voorgeschreven voor 15 dagen, 3x daags. Daarvan stopte het vloeien maar voelde mij allerbelabberdst door die hormonen. 5 dagen geleden weer naar de huisarts geweest, dat had de huisarts aangegeven, voor inwendig onderzoek. Zij denkt dat ik een vleesboom heb. Moet dus as woensdag voor een inwendige echo. De huisarts gaf ook aan dat de beste therapie dan de pil slikken is, omdat ik toch al een beetje met de overgang bezig ben. De vleesboom zou vanzelf verschrompelen. Nu moet ik eerst even woensdag afwachten maar ik heb absoluut geen zin om de pil of andere hormonen te gaan slikken. Ben ook gestopt met primolut en ben weer behoorlijk aan het vloeien. Maar die hormonen daar voel ik mij echt raar door. Opgeblazen en gewoon een ander persoon. Kon in het verleden ook niet tegen de pil. Weet iemand of ze op mijn leeftijd (ben 48 jaar) die vleesboom er nog uit halen? Dat heb ik maar het liefst.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Maartje

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Re: Vloeien, vleesboom welke therapie?

Bericht door Dorothea » ma 13 apr 2015 15:33

Beste Maartje,

ik heb precies hetzelfde meegemaakt en zal je vertellen hoe het bij mij is gegaan.

Eerst heb ik een novasure behandeling gehad, dan schroeien ze je baarmoederslijmvlies weg, niet zo'n ingrijpende ingreep hoor.
toen dat niet hielp, en ik al 50 was, dachten ze het zal zo wel overgaan, kreeg ik lucrin injecties, dat heb ik een half jaar gehad, dan kom je dus wel gelijk heftig in de overgang.

Na een half jaar hoopten ze dat ik in de menopauze zou zijn geraakt.
maar ook dat hielp niet, hormonen was voor mij geen optie, want na een beroerte mag je dus niet.

toen ik nog maar een HB van 3.2 had, heb ik een ijzer infuus gehad, zoveel bloed had ik verloren.

uiteindelijke resultaat is toch baarmoeder verwijdering geworden, ja, dat helpt natuurlijk wel, geen bloedingen meer, maar opgeknapt nee, dat ben ik niet.
het grootste probleem is, dat je nooit vast kunt stellen wanneer je laatste keer is geweest (ik vond de operatie en de periode daarna) erg meevallen.

nu zit ik, bewezen (voor zover je kunt bewijzen, volgens bloedonderzoek) al 2 1/2 jaar in de post en nog steeds ellendig.

Hoop dat ik je hiermee wat hebt kunnen helpen en succes met je verdere stappen.

Groeten,
Dorothea.

Maartje28
Berichten van Maartje28
Onderwerpen van Maartje28
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Maartje28 » di 14 apr 2015 21:36

Dat is wel een lang verhaal zeg Dorethea, en heftig zeg!

Waardeloos dat je nog steeds zo aan het tobben bent. Ik wens je heel veel sterkte.

Maar als ik een vleesboom heb dan kunnen ze daar dus wel een behandeling voor doen. De huisarts was zo absoluut in haar uitspraak: de pil is de therapie die dan gegeven wordt op deze leeftijd, dat ik bang was dat ze die vleesboom er niet meer uithalen als je 48 jaar bent. Maar als ik soms de verhalen lees hoe lang je nog kunt vloeien :oops: heb ik toch liever een vleesboom weghalen dan hormonen slikken of baarmoeder verwijderen.

Poeh wat zie ik tegen morgen op zeg, :( ik vloei nog steeds, maar dat schijnt niet te geven voor een inwendige echo. Maar het is wel heel erg onsmakelijk
Hoop ook dat ze het wel goed kunnen zien dan.
En ook hoop ik maar op een goede afloop morgen. Wie weet zien ze heel wat anders daar ben ik ook wel heel bang voor. :roll: Hoewel ik via de huisarts weer de uitslag krijg dus dat zal wel nog wat later worden.
Hoop wel dat ze iets zeggen morgen, die onzekerheid is ook ellendig.
Blij dat ik even mijn verhaal heb kunnen schrijven.

Groetjes, Maartje

Jazz
Berichten van Jazz
Onderwerpen van Jazz
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Jazz » wo 29 apr 2015 14:51

Hallo Maartje,

Ik herken je verhaal. Mijn laatste menstruatie was ongeveer twee jaar geleden. Daarvoor was het een ramp. Extreem veel en vaak vloeien. Had grote vleesbomen. Kreeg advies om baarmoeder te laten verwijderen. Wilde dat perse niet. Eerst behandeling met lucrin gehad gedurende 10 maanden. Zou dat nooit meer doen. Te veel bijverschijnselen. Heb zelf verder gezocht naar mogelijkheden. In 2008 ben ik voor een embolisatie naar Tilburg geweest. Google het maar even. Tot op de dag van vandaag blij, dat ik dat gedaan heb.

Groetjes, Jazz

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht