Menstruatie ontregeld

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Menstruatie ontregeld

Bericht door Esje » ma 28 okt 2013 20:51

Hee meiden,

ff een vraagje. Ik ben vandaag ineens 5 dagen te vroeg ongesteld geworden. Ik ben nog niet in de overgang maar het voorstadium premenopauze heet dat geloof ik. Maar is dat normaal? Herkennen jullie dit?

Esje

Nellie
Berichten van Nellie
Onderwerpen van Nellie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Menstruatie ontregeld

Bericht door Nellie » ma 28 okt 2013 21:26

Hoi Esje,

Volkomen normaal. Kan te vroeg, te laat, meer bloedverlies, minder, enz.
Ik heb zelf vanaf mijn 40ste onregelmatige menstruatie en eigenlijk altijd te vroeg. D.w.z. nu een cyclus van 3 weken i.p.v. 4.

Als je dat vaker gaat krijgen, houd je ijzer in de gaten is mijn tip. Door meer bloedverlies kreeg ik in ieder geval een behoorlijk tekort!

Groetjes,
Nellie

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » ma 28 okt 2013 22:11

Hoi Anita,

He dankjewel, weer gerustgesteld. Eigenlijk was ik een beetje uit mijn doen erdoor geraakt. Ik was altijd vrij regelmatig en de laatste tijd kwam dit steeds vaker voor 2 dagen te vroeg en nu 5 dagen.
Ik slaap weer rustig :)

Esje

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » za 19 jul 2014 13:49

Hallo dames

Wat een crime zeg om met dit weer nu ongesteld te zijn! Ik vloei echt zo erg :( En heel veel krampen...zit nu op de 3e dag maar het lijkt nog niet echt minder te willen worden....
Ik blijf lekker binnen momenteel, zitten en zo min mogelijk in beweging...

Esje

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » ma 06 apr 2015 10:25

Hallo dames

Inimiddels weer bijna een jaar verder, en ik wil even jullie advies vragen. Zit nu op dag 3 van mijn menstruatie. Vanochtend echt 5 a 6 keer naar het toilet geweest e verlies echt stolsels en bloed. Onderbuikpijn. Ik heb het wel vaker gehad, zeker op de derde dag maar dan was het 1 of 2 keer. Ik blijf nu lopen. Word er een beetje angstig van.
Wanneer vloei je te veel?

Ik moet erbij vertellen dat ik ook erg veel en grote vleesbomen heb.

Esje

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Nel52 » ma 06 apr 2015 10:47

Goedemorgen esje

Wanneer vloei je te veel is jou vraag, dat is denk voor iedereen verschillend!
Ik zelf vloei al 10 jaar erg hevig, 4 dagen 4 grote maandverband per half uur
En dan nog vreselijke grote stolsels verliezen! ben onderzocht door gyn
Niks aan de hand, had wel ijzer tekort, slik nu al weer 7 jaar elke dag 2 ijzertabl!

Het is voor mij dus vrij normaal hevig vloeien, maar als je het niet vertrouwd kun je de ha om advies vragen !

Sterkte gr Nel

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » ma 06 apr 2015 10:50

Dankjewel Nel,

Denk dat ik inderdaad maar eens naar de huisarts ga van de week mocht het nu niet stoppen. Nog steeds pijn in mijn onderbuik dus vrees dat er meer zit.... wat een ellende dit zeg bah...
En ik baal zo dat ik het verders aan niemand kan vragen.

Esje

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » ma 06 apr 2015 11:13

Hallo

Hier het zelfde, kan het ook niemand vagen, mijn moeder heeft dit zo niet gehad, rolde erg makkelijk de overgang in.
Ik ga al 10 jaar door de hel!
Kan alle klachten wel aanvinken die hier beschreven staan :o

Heb ook altijd vreselijk pijn in onderduik, bekken en onderrug, zeker de eerste 4 dagen
Fijne dag gr !

Nel

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:

Bericht door Esje » ma 06 apr 2015 16:50

Hallo

Ja ik dus ook en zoveel mensen vinden me dan een aansteller. Pfff ze moesten eens kunnen ruilen. Heb vanochtend zo gehuild Nel gewoon van pure ellende. Inmiddels gaat het wel weer. Het erge vloeien is gestopt naar normale hoeveelheden gelukkig maar nog steeds wel veel buikpijn. Komt ook omdat ik vleesbomen heb die spelen zo lekker op rond de menstruatie.

De vlag gaat uit zodra die ongesteldheid voor altijd stopt, echt! Ik loop al te tobben vanaf mijn zestiende, blijk geen kinderen te kunnen krijgen dus alles voor niks geweest al die jaren... :|

Esje

Pannenkoek
Berichten van Pannenkoek
Onderwerpen van Pannenkoek
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 31

Bericht door Pannenkoek » do 21 mei 2015 11:00

Hallo,

Ik vind dit ook vreselijk.

Ik ben al 4 maanden hevig aan het vloeien met veel bloedstolsels, elk uur naar het toilet om te verschonen. Ik gebruik de grootste maandverband die er te vinden zijn. Ik heb echt heel erg veel pijn.

3 weken geleden ben ik naar de gynaecoloog geweest en die heeft geconstateerd dat alleen mijn baarmoederslijmvlies veel te dik is en dat dat afgestoten moet worden - wegens de verhoogde kans op baarmoederkanker door het verdikte slijmvlies. Dus zonder pardon heb ik Provera voorgeschreven gekregen. Tijdens het gebruik van Provera had ik nog wel wat bloedverlies, maar niet zo hevig meer. Het is de bedoeling dat ik nu 4 keer per jaar Provera ga slikken, maar dat zijn ook geen prettige medicijnen. Ik word hier enorm duizelig en misselijk van. Ook word ik hier vervelend van: ik huil de hele dag om alles en ik krijg niks gedaan.

Nu de eerste kuur van 12 dagen over is, ben ik dus weer heviger ongesteld dan ooit. Ik heb liggen kronkelen van de pijn, super misselijk, 's nachts eruit en dus ook hele hevige en grote bloedstolsels.

Soms denk ik wel eens: haal alles er maar uit, dan ben ik van dat vloeien, de pijn, de misselijkheid en van die bloedstolsels af, maar ja.. Ik ben nog jong en heb nog een kinderwens (als die ooit uitkomt). Net als Esje kwakkel ik er al mee vanaf mijn 12e.

Is dit een reden om terug te bellen naar de gynaecoloog? 4 maanden nonstop vloeien met een periode van 5 a  6 dagen waarin ik veel bloedverlies en en de overige 2 dagen van de week oud bloed verlies en weinig vloei om vervolgens een nieuwe week te beginnen met veel bloedstolsels en hevige pijn? Dat is ook niet heel goed voor je seksleven.

Na de provera bloed ik nu al zeker 10 dagen zo hevig met veel pijn. Het gaat niet weg en er blijft ook maar vers bloed komen. Ik wist dat ik na de kuur een bloeding zou krijgen (daling van de hormonen, dus dat is logisch), maar zo hevig? Is dat normaal? Als ik 4 keer per jaar deze ellende heb na Proveragebruik, weet ik niet of ik dit wil. Voor de provera was het ook hevig, maar niet zo hevig als nu.

Groeten,

JoBob
Berichten van JoBob
Onderwerpen van JoBob
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door JoBob » ma 13 jul 2015 14:32

Hallo dames,

Nadat ik al een paar keer deze site heb opgezocht, ook maar eens een reactie. Het is wel fijn te zien dat ik niet de enige ben die zo onzeker wordt van alles wat er gebeurt in mijn lijf.
Als kind was ik altijd al erg zwaar ongesteld. In de jaren die volgde met de pil werd het minder. Toen ik daarmee stopte voelde ik mij overigens een stuk beter (hoofdpijnen waren weg) maar het bloeden werd geleidelijk erger. Sinds twee, drie jaar echt erg.
Het is een ellende als ik op vakantie ben want ik kan simpelweg nergens naartoe en moet bij een wc in de buurt zijn.
Na het doorbreken vannacht, wat ook echt op een dijkdoorbraak lijkt, bloed ik zo heftig dat ik incontinentiemaandverband gebruik. Dat neemt veel op maar zoals jullie ook weten, het bloed kruipt altijd waar het niet gaan kan. Of in dit geval juist wel.
Zit op mijn werk en had vanmorgen mijn hele onderbroek volgepropt met verbanden (drie maandverbanden, 2 dikke kruislings en een dunne extra lange eroverheen en extra toiletpapier. Tussendoor al twee keer het toiletpapier verwisselt. Sta net op, voel een golf en ja hoor, aan de voorkant van mijn broek werd het nat van het bloed. Dan is het best lastig om niet (weer) te gaan janken, want dat heb ik afgelopen dagen ook volop gedaan.
Ik kom de nacht niet ongeschonden door, wat ik ook doe. Boxers van mijn vriend vol met verbanden, en toch voel ik het 's nachts gewoon ertussendoor lopen. Tja, als je op je zij ligt bloed je ook niet rechtstreeks naar beneden.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de stolsels die meekomen. Ik denk altijd maar, alles in het leven heeft zijn bedoelingen, en volgens mij heeft deze bloederige ellende tot gevolg dat ik het niet erg zal vinden als het stopt. Ook al verlies ik daar toch een beetje mijn vrouwelijkheid mee...

JoBob

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » ma 13 jul 2015 15:20

Hallo jobob

Dat heb ik ook net zo als jij beschrijft :o :o
Ik gebruik plastic broeken, wat een uitkomst is dat, geen bloed meer in bed en kleding!
Ze zijn niet goedkoop, heb ze besteld dacht zo'n 25 euro, als je 'incontinentie' intikt kom je ze wel tegen.
Hoop dat je hier wat aan hebt, het is voor mij echt een uitkomst.

Groet Nel

Grumpy61
Berichten van Grumpy61
Onderwerpen van Grumpy61
Menopauzejaar:

Bericht door Grumpy61 » di 14 jul 2015 09:36

Hoi dames,

Ik had dezelfde klachten en was heel blij dat mijn menstruaties opeens vanzelf stopten toen ik 50 was. Helaas was dit maar een half jaar en ze kwamen nog erger terug. De gynaecoloog kon geen afwijkingen ontdekken en de 2 kleine vleesboompjes die ik had, konden ook niet de oorzaak zijn. Toen heb ik een mirenaspiraal laten plaatsen. Helaas vloeide ik nog steeds zo erg dat ik deze ben verloren! Ik was het zo zat dat ik nog maar een ding wilde: de baarmoeder eruit. Mijn gynaecologe vond dat te kort door de bocht en stelde zoladex injecties voor. Hierdoor zouden mijn menstruaties stoppen en zou ik meer kans hebben om sneller door de overgang te gaan. En inderdaad na de 2e injectie werd ik niet meer ongesteld. Ik mocht ze eigenlijk maar maximaal een half jaar, ik heb er nog 2 maanden bij gesmokkeld om de zomer door te komen en werd 4 maanden later nog 1x ongesteld. Daarna is het gestopt en nu heb ik al 7 maanden geen menstruatie gehad en dat is zo fijn! Wel heb ik helaas veel (geestelijke) klachten die waarschijnlijk door de overgang komen, maar ik ben heel blij dat ik niet meer 'leegloop'. Hopelijk blijft dit zo.

gr. Grumpy

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » di 14 jul 2015 10:04

Hoi

Die injecties, en wat voor hormonen dan ook, die mag ik niet, vanwege trombose en 2 hartinfarcten.

Gr Nel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht