Zin in seks verdwenen

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Zin in seks verdwenen

Bericht door Mrsx » vr 20 mar 2015 11:51

Hoi dames,

ben ik de enige? ik ben nu 2 weken ongesteld, dan soms 2 weken niet of soms een week niet en dan begint het weer... mijn zin in seks is daarom compleet verdwenen, bang dat mijn man de boel weer los maakt of zo.... ben ik de enige of???? iemand tips? ik heb het maar geaccepteerd en we hebben een andere seksuele relatie even een tijdje...

Mrsx

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Re: Zin in seks verdwenen

Bericht door Mawobo » vr 20 mar 2015 12:40

Dag mrsx,

Tja...een andere seksuele relatie is een goede oplossing, denk ik. Het moet nu maar even zo. Hopelijk kunnen jullie zich daar beiden in vinden. Begrijpelijk dat je de weken dat je ongesteld bent, minder zin hebt en het op een andere manier invult.
Wat de periodes betreft dat je niet ongesteld bent, zou ik het -als ik jou was-loslaten. Waarmee ik wil zeggen: niet bang zijn 'dat je man de boel weer losmaakt'. ik heb dat ook een tijd gehad maar uiteindelijk kon ik dit plaatsen.
Wat ook belangrijk is, is dat je -als je absoluut geen zin hebt- jezelf ook niet forceert!!

groet Saar

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » vr 20 mar 2015 12:46

Hoi Saar,

mijn man is de liefdevolheid zelfde... ik bof denk ik dan maar, hij heeft alle begrip, maar zelf voel ik me een enorme kneus er door, volgens hem (en tja zelfs volgens de psycholoog) komt de zin vanzelf wel weer
in dec/januari kon ik het maar nu is het de laatste tijd echt prut met de menstruaties, het was wel een week ongesteld, niet een week ongesteld, 2 weken niet (ik allang blij) en nu al weer 1.5 week aan het menstrueren... bah... bijna ten einde maar dat kan ook over een week betekenen.... loslaten is het sleutelwoord volgens mij in de overgang en dat is juist dus zo moeilijk....vreemd genoeg wordt de relatie tussen mij en man mijn alleen maar beter door alles....

Mrsx

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Bericht door Mawobo » vr 20 mar 2015 16:18

Hallo

Gelukkig dat je dit met je man kan beleven. Ik denk dat dat niet altijd het geval is.
Ik heb ook een begripvolle man en dat maakt ook dat ik het bij momenten (in de seksuele zin dan) beter kan loslaten.

Groeten!
Mrsx

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » za 21 mar 2015 06:59

Hoi Saar,

hoe heb jij het los kunnen laten nog tips?

Mrsx

Mawobo
Berichten van Mawobo
Onderwerpen van Mawobo
Menopauzejaar:

Bericht door Mawobo » za 21 mar 2015 09:47

Hoi Mrsx,

Loslaten-lukt me onder andere door het begrip van mijn man. Dat is eigenlijk het enige wat ik kan zeggen. En ook doordat ik besefte dat het vaak ingebeeld was 'hij lokt mijn bloeding niet uit, dat gebeurt door mijn hormonen'. Kan je hier iets mee?

Fijn weekend Saar

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » za 21 mar 2015 19:04

Saar, dank je wel....

Het is inderdaad die hormonen.... ik had vorig jaar een doktersassistente die zei; zolang u geen contactbloedingen krijgt dan... nu dat moet ze niet zeggen tegen de verkeerde....die al van de rel is van de overgang zeg maar..
Nu is het weer aan het minderen (menstruatie loopt ten einde)..... en aan sex moet ik echt nog niet denken.....
Maar zoals jij schrijft en zelfs de psych zegt het, als de rust er weer is en begrip voor elkaar en de stress minder dan komt ook dat gevoel weer... mijn liefde voor mijn man (en andersom) is er niet minder om, sterker nog, we groeien er steeds meer naar elkaar toe heb ik het idee.

Door steeds op het forum te lezen en jouw loslaten visie schept het wel inzicht... het komt wel weer.....

Ik wil dolgraag mezelf weer zijn, die vrije, blije leuke vrouw....die heeft volgens mij nog een hele lange weg te gaan :), ooit komt het goed, hoop ik :)

Mrsx

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » ma 23 mar 2015 09:20

Hallo

Oh dat lijkt mij zo naar als je man om je lacht als je in de overgang zit. Daar zou ik heel angstig van worden, alsof ik niet serieus genomen wordt.

De overgang is niet zo maar wat ongemakjes die je weg kunt lachen, de overgang is een grote verandering in het leven van een vrouw, een verandering die onomkeerbaar is en nogal wat impact heeft.

Groetjes Susan

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:

Bericht door Mrsx » ma 23 mar 2015 09:43

Hallo

Mijn man neemt het liefdevol serieus... en dat hij er af en toe om kan lachen vind ik heerlijk, hij lacht me niet uit.. hij leeft met me mee.... want hij is wel liefdevol in elk opzicht....gelukkig want mijn moeder vind me maar een oude zeur.... die vrat het gewoon op....

zat er van de week aan te denken, vlogen vroeger de vonken in de lucht, nu tig jaar later zit ik moe op de bank met man en 3 kinderen die van het leven genieten....,

Mrsx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht