Meer klachten gekregen met menstrueren

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
ChantalH
Berichten van ChantalH
Onderwerpen van ChantalH
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Meer klachten gekregen met menstrueren

Bericht door ChantalH » do 12 mar 2015 11:57

Hallo

Mijn jongste is nu bijna 4 jaar. Daarna heb ik meer klachten gekregen met menstrueren. Van te voren meer pijn onder in mijn rug en ook heviger. 2 dagen zo,n leegloop. Dacht dat komt na de zwangerschap. Het komt ook korter op elkaar, terwijl ik voorheen de klok erop gelijk kon zetten. ( slik al 15 jr geen pil) Nu ben ik vorig jaar ook bij de bekken-fysio geweest i.v.m urineverlies. Dit ook tijdens mijn zwangerschap gehad, dus zocht er niks achter. Totdat ik de laatste maanden mij onprettig begon te voelen. prikkelbaar thuis, weinig kunnen hebben van kids en man. (schuldgevoel)

Hebben ook al 2 jaar ons huis te koop staan en dus veel bezichtigingen. En dat met een gezin van 6 personen. Vorige week tijdens mijn functioneringsgesprek (wat positief was) te horen gekregen dat ik wat meer deo moest proberen. Merkte zelf ook de transpiratie de laatste tijd en probeerde er wat aan te doen. Heb de laatste maanden ook geen zin in vrijen, afstandelijk naar mijn man (ook daar weer een enorm schuldgevoel).

Alles bij elkaar bracht mij hier op de site. Mijn moeder was 36 (na verwijderen baarmoeder), mijn tante 42 en mijn oma ook vroeg. Ik ben bij de huisarts geweest en heb nu bloed laten prikken. Ik zie daar zelf geen afwijkingen op. Zijn deze klachten nu toch de overgang? En wanneer zie je veranderingen in bloeduitslagen?

Groetjes Chantal

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Re: Meer klachten gekregen met menstrueren

Bericht door Greta51 » do 12 mar 2015 15:27

Hoi Chantal,

Dat zou zo maar eens kunnen, je bent 43. Als je hier veel leest zal je vast en zeker bevestiging vinden.
In het bloed is het trouwens lang niet altijd te zien, je hormoonwaarden schommelen nogal.

Groet
Greta.

Fabiana
Berichten van Fabiana
Onderwerpen van Fabiana
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Meer klachten gekregen met menstrueren

Bericht door Fabiana » za 09 jan 2016 19:30

Hallo dames,

ik ben 44 jaar, sinds vorig jaar 2015 heb ik die symptomen, ik krijg toch het idee dat ik in de overgang ben? Wat ik toen nooit had heb ik sinds vorige jaar wel, geen vut meer om iets te doen. Als ik ergens mee bezig ben dan maak ik het niet meer af en dat is zo vervelend.
Elke dag hoofdpijn, vergeetachtigheid, regelmatig verkoudheid, onregelmatig menstruatie soms een maand niet of 2 maanden niet of binnen 2 weken weer menstruatie.
Ik ben 5 kilo aangekomen en ik voel me dan soms echt onzeker daar door, want het gaat er maar niet af. Ik ben veel misselijk en moet dan ook overgeven na het eten, of kokhalzen, heel slecht in slaap komen en niet goed door kunnen slapen, en dan nog s nachts zweten, overdag dan krijg ik het toch heel warm,en begint dan ook te zweten, het duurt gelukkig niet zo lang.
Mijn zus heeft het ook, dus wij maken er grapjes over en zo, we steunen elkaar, wij hopen dat het niet jaren gaat duren..

Ik kreeg te horen dat ik nog lang niet in de overgang kon zijn, dat is pas op je 50e, mijn moeder was 40, ik weet wel beter.
De symptomen zijn er en ik weet heel goed wat ik toen nooit had en nu wel, bv: zweten kon ik nooit ik werd er beroerd van.
Ik ben nu blij dat ik kan zweten, ik voel me daar door wel beter.
Wij vrouwen hebben opdat gebied niet makkelijk, zijn er ook vrouwen die met hun man erover praten? Hoe denken hun er over?
Er zijn misschien weinig mannen die het begrijpen wat hun vrouw door maakt, kan het echt 10 jaar duren of is het bij elke vrouw verschillend? Er zijn ook wel eens dagen dak ik er moeilijk mee heb maar toch, ik leg mij erbij neer, het is niet anders..

Fabiana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht