Dag en nacht opvliegers

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Dag en nacht opvliegers

Bericht door Jodejori » ma 02 feb 2015 11:18

Hallo dames,

Zijn er meer dames, bij wie de opvliegers zowel overdag als snacht,s komen.
Mijn gezin kan me inmiddels wel wurgen, krijg ik het idee :D . Het is hier binnen soms nog kouder dan buiten, alleen heb ik daar weinig last van... misschien een keer of drie per dag heb ik het even heel koud. voor de rest voel ik me net een fluitketel die de hele dag staat te pruttelen. Is dit wel normaal. en wat is er tegen te doen.
Dit is echt niet meer prettig.

gr rita

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Dag en nacht opvliegers

Bericht door Pee » ma 02 feb 2015 12:11

Hoi Rita,

Ja hoor hier ook hetzelfde.
Een keer of 7 per nacht drijf ik mijn bed uit en overdag elk uur wel een keer.
Op mijn weer gooi ik mijn labjas, ik werk op een lab, steeds vaker uit. Pfff zo'n synthetisch ding niet fijn!
Met tijd en wijlen heb ik het ook ijskoud!
Op dit moment voel ik me slecht, zit in een mega dip!
Dat komt denk ik ook door de gebroken nachten.
Ik heb eens salvia geslikt tegen de opvliegers, maar die heftige van nu gaan overal doorheen.
Morgen weer naar de acupunctuur, daar word ik meestal wel rustiger van.

Sterkte met de hitte aanvallen.
Petry

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Jodejori » di 10 feb 2015 07:01

Hallo dames,

ik ben blij om te horen dat ik dit niet alleen zo heb, ik ging er al aan twijfelen of dit wel de overgang was.
Op dit moment heb ik het ijskoud maar dat duurt niet lang, stilte voor de storm.
Petry ik herken dat, niet lekker in je vel echt steeds vaker in een dip overdag. het lijkt wel of ik 's morgens nog moeier ben dan toen ik naar bed ging. En dan de spieren zo stram volgens mij van d kou.... wat wil je ook anders :mrgreen: als je de hele nacht bovenop het dekbed ligt.

Rita

Boxerlove
Berichten van Boxerlove
Onderwerpen van Boxerlove
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Boxerlove » za 28 feb 2015 08:27

Dag dames,

Die opvliegers, niet te doen!! Maar ben ook blij dat ik niet alleen ben.
Je steekt gezellig de haard aan 's avonds en dan plots uit het niets moet ik naar buiten om af te koelen :roll:

Boxerlove

Bettie
Berichten van Bettie
Onderwerpen van Bettie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Bettie » di 03 mar 2015 10:00

Hallo medeovergangsters,

Ook ik had verleden jaar verschrikkelijke opvliegers, 6x per uur en die duurden dan 10 minuten, gevolgd door koude rillingen. Uit pure nood ben ik toen weer aan de pil begonnen. Omdat dat het resultaat had dat ik voortdurend hartkloppingen kreeg, ben ik begin dit jaar daar weer mee gestopt. Omdat ik op internet een item gevonden had over de werking van het kruid zilverkaars bij overgangsklachten/opvliegers, ben er ik ook meteen begonnen
Tot nu toe heb ik veel minder vaak en minder heftig last van de opvliegers, ze zijn eerder over en de koude rillingen zijn weg.
Misschien een tip om het te proberen.

Bettie

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Bericht door Greta51 » di 03 mar 2015 20:30

Hoi Bettie,

Oei, zilverkaars is echt heel slecht voor je lever. Google er maar eens op, wordt veel voor gewaarschuwd!

Groet
Greta.

Gala
Berichten van Gala
Onderwerpen van Gala
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Gala » wo 29 apr 2015 14:10

Hallo Rita,

Hier nog een "slachtoffer"met 's nachts en overdag opvliegers. Inderdaad om moedeloos van te worden. Het ene moment kippenvel van de kou en het andere moment sta ik in mijn ondergoed in de tuin :o
En ik slaap hier heel slecht door en kom 's ochtends gebroken uit bed. Ik ga binnenkort naar de acupuncturist, ben heel benieuwd of het iets doet.

Gr. Petra

Donja
Berichten van Donja
Onderwerpen van Donja
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Donja » wo 29 apr 2015 17:54

Hallo

Hier ook hetzelfde verhaal, maar vorige week begonnen met zilverkaars, en moet eerlijk zeggen, het nachtzweten is beduidend minder geworden, en opvliegers overdag ook wel iets.

Donja

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht