Een time out nemen!

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Een time out nemen!

Bericht door Pee » vr 16 jan 2015 09:47

Beste dames,

Van de week heb ik een time out genomen op mijn werk.
Een paar weken geleden werd ik ongesteld na 5 maanden zonder. Mijn hele hormonenhuishouding ging op zijn kop en ik dook de afgrond in.
Weerzin in alles, zelfs als ik een vrije dag had, boos op alles en iedereen. Janken om niks, tjonge wat een achtbaan van emoties!
Als mijn telefoon ging werd ik al hyper en als mijn vriend niet precies deed of reageerde zoals ik wilde dan veranderde ik in een mafkees pfff.

Afgelopen weekend gewerkt, erg druk, thuis opgejaagd voelen en heel moe.
Maandagavond begon de hoofdpijn al. Ik zat bij de acupunctuur daar heb ik nu ook een aantal voedingssupplementen voorgeschreven gekregen. Ze vertelde dat mijn lichaam overspannen is en dat het aan van alles te kort komt. Dinsdag mega druk op mijn werk en knallende hoofdpijn.

Thuisgekomen de bank opgezocht met een dekentje, van de bank naar mijn bed en zo heb ik 18 uur geslapen!! Ondertussen mijn werk gebeld dat ik niet kwam werken i.v.m hoofdpijn.
Tja wie niet luisteren wil die moet het maar voelen.
Donderdag ook nog thuis gebleven. Ik voel me rustig worden, mijn hart is kalm, geen hartkloppingen meer. Mijn hoofd doet niet meer zeer en mijn nek voelt ontspannen!
Ik ben helemaal zen :lol:

Een paar dagen thuis om erger te voorkomen, ik voel me herboren. Hopelijk blijft het zo nog even!
Lekker 1 dagje werken en dan weekend.

Ik wilde dit even met jullie delen.
Groetjes Petry

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Re: Een time out nemen!

Bericht door Pee » ma 19 jan 2015 11:38

Hoi,

Toch maar even een afspraak bij de huisarts gemaakt, pfff om te kijken of ik niet ergens iets mis, schildklierwerking of zo!
Ik voel me slecht, zo emotioneel, slaap slecht, hartkloppingen en schiet bij niets in de stress.
Ik denk steeds dat ik door Jan en alleman wordt aangevallen, vooral door mijn vriend.
Toch ken ik het gevoel ik heb het eerder meegemaakt, met name in de tijd toen ik net gestopt was met hormoonpillen. Ik dacht toen ook dat iedereen tegen me was.
Dit is niet goed voor mijn relatie en die staat erg onder spanning.
Tis ook allemaal veel, vriend werkeloos, veel spanningen in huis. En ik ben nooit alleen thuis en daar heb ik echt behoefte aan.
Woensdag is het 4 weken geleden dat ik na 5 maanden weer ongesteld werd, het zal deze week wel weer beginnen, hopelijk krijg ik dan mezelf weer terug. Net als vroeger als ik ongesteld werd, dan klaarde de lucht. Ik vrees dat dit de wens van de gedachte, zucht....

Groet Petry die het even niet meer ziet zitten.
Tjonge wat kan dat per dag schelen bah!

Annita
Berichten van Annita
Onderwerpen van Annita
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 55

Bericht door Annita » ma 19 jan 2015 12:25

Hallo

Erg he die hele overgang.. ja wat kan ik zeggen. Ik heb dezelfde klachten.
Soms denk ik gek te worden. Pijn, opvliegers, emotioneel, boos heel boos, hartklachten, paniekgevoel en ga zo maar door.
Al deze klachten al 3.5 jaar. Ook al zolang geen menstruatie meer.
Nu sinds okt ff hormonen zag t niet meer zitten. Ik ga binnenkort afbouwen en dan weer maar verder met de klachten, al zijn ze nooit over geweest. Alleen opvliegers minder.
Ik zal er toch doorheen moeten, dus idd soms time out nemen is niet verkeerd succes jij ook en ook bij de dokter...

gr annita

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » zo 25 jan 2015 13:37

Even een update.
Woensdag naar de huisarts geweest. De beste man luisterde goed naar mij en ook hij denk net als ikzelf dat er niets met me aan de hand is, wil hij het wel allemaal even checken.
Schildklier, normaal bloedonderzoek, ecg en ik moet met een kastje lopen en een knop indrukken wanneer ik hartkloppingen heb.
Over 2 weken komt de uitslag en gaan we kijken wat en of we er aan kunnen doen. Hormonen zijn uitgesloten i.v.m borstkanker gevaar.

Petry

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » za 31 jan 2015 08:25

Nog maar weer een update!!!
Donderdag ECG gehad. Ik heb er geen moment aan gedacht dat er iets mis mee zou zijn! Ik moest wachten en de huisarts, ze vroeg hoe ik me voelde, geen pijn op de borst of zo?? Hoezo?? Ik voel me best, mijn hart was zelfs erg rustig. Is het filmpje niet zo als het hoort. Nu moet ik maandag bellen, want ze hebben het opgestuurd naar de cardioloog!
Bah wat baal ik hiervan, ik ging naar de dokter zodat hij kan zeggen dat het allemaal overgangsklachten zijn, dat ik me niet druk hoef te maken! Nu dit weer, gevaarlijk plekje op mijn neus, en een ECG die niet is zoals het hoort.|
Mijn molen is aan het malen en ik word er erg verdreitig en onzeker van :cry:

Petry

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » za 31 jan 2015 08:44

Hoi Petry,

Dat klinkt ontmoedigend, maar ms kan ik je een beetje geruststellen. Dat heb ik ook gehad. Op de ECG zagen ze hartritmestoornissen dus dan word je doorgestuurd naar een cardioloog. Dan gaat het hele circus draaien ( en dat is maar goed ook!) ik kreeg een compleet onderzoek, ECG-fietstest-hartecho-scan, en gelukkig was er niks mis met mijn hart: goede doorbloeding, geen hartklepafsijkingen, geen aneurysma, schone vaten... Jippie!
Mijn cardioloog bevestigt dat vrouwen in de premenopauze-overgang-postmenopauze veel last hebben van hartkloppingen en ritmestoornissen wat door hormonen gedreven is.
Mijn angst was verdwenen! En sindsdien heb ik er minder last van. Het is niet weg... Maar ik maak me er niet druk om al blijft het een naar gevoel.

Kop op meid, ik duim voor je! En succes maandag

Groetjes,
Loutje

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » za 31 jan 2015 08:56

Dank je wel voor je berichtje.
Ik ging ook naar de huisarts voor een positief antwoord, geen moment aan gedacht dat het ECG een afwijking zou geven.
Ik moet nu opnames maken als ik hartkloppingen heb, vrijdag gedaan maar die waren niet goed, nu moet het opnieuw. Ik heb dat ding thuis, maar niet echt hartkloppingen meer gehad, het is rustig daarbinnen :)
Vanavond na mijn werk maar weer kijken. Ik kan het apparaatje niet de hele dag bij me dragen want ik ben super allergisch voor de plakkers!
We wachten af, nogmaals bedankt!
Petry

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » ma 02 feb 2015 14:34

Het ECG is goedgekeurd!
Tjonge wat kunnen ze je ongerust maken.
Volgende week maandag de uitslagen van bloedonderzoek.

Petry

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » ma 02 feb 2015 22:09

Hoi Petry,

Gelukkig zeg! Ja ik ken dat circus hoor...pfff! Maar nu je weet dat het goed is scheelt dat heel veel angst. Ik heb laatst ook even bloed laten prikken.
De bloeduitslagen van mij waren allemaal goed

Gr. Loutje

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » di 03 feb 2015 21:55

Loutje,

Ja lyme duurt langer, daar ben ik ook op geprikt.
Mijn vriend heeft Lyme (gehad) ik ken het ziektebeeld, ik pas daar ook in!
In ieder geval geen enge dingen dat wil ik ook horen hahaha.
Succes voor de laatste test.

Groetjes Petry

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » ma 09 feb 2015 16:34

Hoi

Vandaag de uitslagen van het bloedonderzoek gekregen.
Mijn schildkier werkt goed, maar stuurt iet goed genoeg aan.
Daarvan kunnen mijn klachten erger zijn.
Over 6 weken weer een keer prikken e dan bekijken of ik hiervoor medicatie moet slikken.

Groet Petry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht